Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
13-08-10, 12:20 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Trenger noen råd fra dere…
Jeg tok tidligere i vår kortisolprøver både i blod og spytt og første gang viste spyttprøvene for høyt kortisolnivå. Jeg hadde da smurt meg med Hydrocortisonkrem i lengre tid og det var kanskje det som gjorde utslaget. Jeg hadde også litt forhøyet ACTH samt Testesteron og var overbevist om at jeg hadde en hormonproduserende tumor i hypofysen… Ved kontrollprøvene noen uker etter var de imidlertid normale (tok prøve bare en kveld). Jeg hadde da helt sluttet å smøre meg, samt at jeg hadde gått ned på ERFA-dosen fordi jeg trodde jeg var overdosert (har TSH nesten lik 0 og legen fikk selvsagt panikk).
Har innsett i ettertid at det nok ikke var vanlig hjertebank som jeg får ved overdosering, det var rett og slett stress som gjorde at jeg var helt på tuppa. Jeg startet opptrapping på ERFA, med 2 grain (som jeg hadde brukt) + ¼ to ganger senere på dagen, samt at jeg begynte å smøre meg igjen. Problemet var at jeg var så borte i tåka at når jeg skulle ta den siste dosen så kunne jeg ikke huske om jeg hadde tatt den tidligere eller ei. Droppet den derfor for ikke å få for mye. (Helt i tåka ja)
Det tok derfor lang tid før jeg kom opp i dosering. Formen kom seg sakte, men sikkert, men jeg får ikke det (lille) overskuddet som jeg har oppnådd tidligere. Jeg merker igjen at vannforbrenningen kommer i gang igjen, noe som garantert skyldes kremen. Har ikke vekt, men merker at jeg har tatt av. Men som sagt, overskuddet er ikke til stede. Har hatt en fin og avslappende ferie og følte meg bra da, men etter 1 1/2 uke på jobb kjenner jeg meg helt klart underdosert. Spørsmålet er jo om jeg er underdosert eller om det er binyrene som sliter så fælt.
Jeg leser nå om Pregnenolon og lurer på om det er noe jeg burde prøve. Er litt usikker på dette i og med at jeg hadde forhøyet Testesteron. Noen som har noen synspunkter på dette? Jeg har prøvd å lese meg opp så mye som mulig i denne tråden, men hodet klarer ikke helt å følge med…
Takker på forhånd for alle gode råd!
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker