Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
12-08-10, 07:42 #1
Hvorfor jeg skal passe på med de syntetiske sødestoffer?
Hej Anisa
Tusinde tak for den gode oversigt over madvarer man skal passe på.
Jeg er ny i denne verden med med skjoldbruskkirtelproblemer.... kan du forklare mig hvorfor jeg skal passe på med de syntetiske sødestoffer - jeg bruger pt. "isis perfect sød" som består af natriumcyclamat og natriumsaccharin samt sorbinsyre.
Hilsen CirkelineJeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
Begyndende knogleskørhed?
Lad aldrig noget forhindre dig i at være et godt menneske
-
12-08-10, 17:50 #2
Sv: Hvordan er dette med soya igjen?
Jeg skal ikke skremme noen, bare si hva jeg mener - og jeg mener ikke, om stort sett alt kunstig.
Moderate mengder skal ikke være skadelig, men hvem vet hva som er moderate medgder for deg og meg ?
For gjennomsnittet ? Tja til det også - slike gjennomsnittsbetraktninger er ikek brukbare - ikke i stoffskiftesammenheng - ikke ellers heller.
Vi er enkeltmennesker med hver våre krav, med hver våre sårbarhetsgrenser.
Cyklamater har vært i kreftmistanke, men kom så vidt unna ved å nedsette maksimaldosen (ADI) for EU komisjonen i 2000.
Norge skal ifølge EØS-avtalen følge EU-reglene, men har søkt en masse unntak fra dem. De fleste er tilsetting til mat og omfatter så vist jeg husker også Cyklamat.
Sukker er sundere tross alt, og kalorimessig finnes gode naturlige erstattninger.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
12-08-10, 19:50 #3
TAK n´Finn - jeg behøver vist ingen bedre forklaring end den du lige har givet mig!
Jeg vil straks gå ud i køkkenet og smide sødemidlet i skraldespanden. Stevia vil i fremtiden blive mit nye "sukker".
Kærlig hilsen
CirkelineJeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
-
12-08-10, 22:06 #4
Lyder godt Cirkeline

Et annet er å holde seg fra, er vel Aspartam - Min datter blir syk av et glass saft og vann.
Stevia er flott !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
13-08-10, 11:25 #5
Selv tak Cirkeline
Jeg ser at du allerede har fået nogle gode svar, men hvis du gerne vil "forske" videre er søgeord artificial sweeteners hypotyroidism at anbefale både på Google og på Scholar.Google (vælg evt. Google Scholar in English).
Problemet med "videnskabelige" artikler om sammenhængen mellem stofskiftelidelser og syntetiske sødestoffer er, at af en eller anden mystisk årsag er den medicinske forskning i langtidseffekter af brug af syntetiske sødemidler underprioriteret. Og dette på trods af, at kunstige sødestoffer anbefales med let hånd af diabetesforeninger, af hjerteforeninger og mange andre patientforeninger som sysler med overvægt eller overvægt-relateret.... Det betyder at den daglige mængde af kunstige sødemidler langt overstiger hvad man ellers doserer lægemidler til og dermed kommer også effekterne af så stort et indtag af syntetiske stoffer op i et niveau, hvor det er netop nødvendigt at vide hvad der sker på langt sigt. Se f.eks. den enorme liste over, hvad dansk Diabetesforening anbefaler diabetikere at sætte til livs af disse syntetiske sødemidler. Alene antallet af produkterne beviser at det er et enormt marked at forsvare og derfor sponsorerer man fortrinsvis den forskning, som "bekræfter" at disse sødemidler er harmløse som små lam.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
13-08-10, 15:08 #6
Hvor er det skræmmende at vi alle bliver manipuleret efter økonomisk gevinst - men så er det jo fantastisk at vi alle passer på hinanden i dette uundværlige forum og at vi sammen kan gennemskue skurkene

Kærlig hilsen
CirkelineJeg fik i september 2009 konstateret for lavt stofskife
-
22-09-10, 09:03 #7
Fruktsukker er det jeg bruker til ungene. Selv bruker jeg ikke noe sukker verken kunstig eller annet i et desperat forsøk på å bli friskere.
Fruktsukker er det samme sukker som du finner i frukt. Det er ikke skadelig. Fruktsukker lager ikke høye topper i blodsukkeret slik som vanlig sukker, samt at du trenger mindre av det for at det skal smake like søtt. Det er vel egentlig forskjellen. Vi som er stoffskiftesyk bør spise svært lite slikt (frukt og fruktsukker) til daglig, mener jeg.
Lignende tråder
-
Behandling af lavt stofskifte med ikke-syntetiske lægemidler
Av Anisa i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 09-10-09, 20:05 -
Hvorfor
Av passat90 i forumet BlodprøverSvar: 6Siste melding: 24-03-08, 23:23 -
Lav TSH, hvorfor det?
Av Snusmumrik i forumet TSHSvar: 7Siste melding: 17-11-07, 18:51 -
Hvorfor tar du Armour?
Av Unn i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 39Siste melding: 11-10-07, 19:23 -
Hvorfor skal ikke Levaxindosen økes raskt?
Av Zena i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 11-05-07, 10:44
Svar med sitat

Bokmerker