Berit1974: jeg tror at for meg var det litt komplisert på starten. For det første kjørte jeg thyroid helt bunnen,gikk fra 4 til 1 grain, fordi jeg var redd for det de kaller "thyroid dump" hos STTM. Og fikk ekstreme hyposymptomer. For det andre klarte jeg nesten ikke å sove. Begge disse tingene kan kjøre hvem som helst på dunken! Så jeg tror ikke du skal bruke meg som fasit på når kortisol begynner å funke for deg!

Og to og en halv uke på kortisol er kort tid! Vær veldig tålmodig!

Husk å legg einn små mikropauser, de kan gjøre susen i en tøff hverdag med binyrer som slarker.

Det som er viktig å huske at om du har en litt kreativ dosering av kortisol, er at det går ut av kroppen etter fire timer. Da er det tomt, og det merkes. For meg, som er en litt rotete person, fungerer det best med faste klokkeslett. Så selv om jeg tar første dose når klokka er seks eller halv åtte, tar jeg dose to klokka ti. Jeg kan bevisst drøye den til halv elve dersom jeg tok første dose sent, men ikke mer. Dette for å unngå at jeg går helt i bunnen, fordi jeg glemmer å ta kortisol. Å kjenne på bunnen er ubehagelig, og sikkert ikke bra for binyrene, derfor er det å følge klokka best for meg.

Å variere dosen bittelitt etter dagsform er sikkert lurt. Jeg forsøker å senke tempoet. Bortsett fra to episoder når jeg har vært syk, har jeg nesten ikke stressdosert. Det er mulig jeg burde gjøre det litt oftere.

Roussel eller Cortef: Såvidt jeg forstår er forskjellen mellom dem så minimal at jeg ikke kan se at det utgjør noen forskjell for oss, bortsett fra lommeboka. Jeg merket ingen forskjell da jeg gikk fra Cortef til Roussel, var bare veldig glad for å krympe mine skyhøye medisinutgifter!

Med meg går det bra. Men jeg sliter litt med en ubehagelig varmefølelse som kjennes helt feil. Jeg eksperimenterer med å senke både thyroid, kortisol og DHEA. Og det gjør jo at energinivået blir lett lavere mens kroppen venner seg til doseendring. Det er litt tidlig ennå å si om det gjør noen forskjell! Nå bruker jeg 22.5 mg kortisol, 155 mg ERFA thyroid + 25 mg levaxin og er vel snart på 12 mg DHEA. Jeg synes det er vrient å finne rett doser på alt jeg bruker!