Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Hvor lenge har du brukt kortisol, Berit1974? Det kan ta tid før du merker bedring. Tålmodighet er en dyd i dette vi strever med! Deler du opp kortisoldosen i flere doser, og fallende doser? Husk at den går ut av kroppen etter ca fire timer. Jeg doserer slik: første dose når jeg står opp, deretter kl 10, kl 14, kl 17 og kl 20 (lært av Rufus).
Jeg har brukt det i ca 2,5 uker. Kjente ikke du først ordentlig bedring etter åtte uker? Mener jeg leste det et sted. Jeg SKAL være tålmodig, selv om det er utrolig vanskelig, og kommer uansett til å gå på hc i ihvertfall 6 mnd.

Jeg følte at effekten jeg har hatt i dag av pregnelonone var en bit som manglet, på en måte. Må nok bare være tålmodig. En ting er sikkert, og det er at binyrene er mørbanka og trenger hvile, og det skal de få.

Har et spm når det gjelder hc fra Roussel som du bruker; jeg fikk dette i posten fra Gunndas link, istedenfor Cortef, som jeg egentlig bestilte. Det er greit for meg hvis det er slik at tablettene virker likt- gjør de det? Dvs kan jeg ta de litt "om hverandre" eller bør man ta en ting av gangen?

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Jeg doserer slik: første dose når jeg står opp, deretter kl 10, kl 14, kl 17 og kl 20 (lært av Rufus).
Glemte å svare på dosering; jeg doserer litt etter formen; i dag trengte jeg ikke før kl åtte (står opp syv) og tok 10 mg da, så 5 mg kl 12 og så tar jeg 5 mg kl 15 tenker jeg, for da er jeg sliten. Tar også en kveldsdose på 2,5 mg ved leggetid, eller noe før (og mer), hvis jeg er sliten. Jeg tar sikte på å ligge rundt 20 mg-25 mg, alt etter dagsformen. Mulig det er dumt å variere slik, men kroppen min sier i fra når den trenger neste dose føler jeg.

Går det forresten fortsatt bra/fremover med deg?