Viser søkeresultater 1 til 10 av 954

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Standard Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Jeg tok min første pille 10 mg pregnelonone i går kveld. Mulig det er innbilning men jeg tror faktisk jeg kjenner forskjell. Klarere i hodet og humøret er bedre. Har fått en "letthet" i kroppen jeg ikke har kjent på lenge. Dog er jeg en smule "gira" (litt hjertebank) hvilket ikke er så bra egentlig, så det bekymrer meg litt.

Kortisol har ikke vært nok for meg - hittil i alle fall. Har prøvd dagsdoser opp til 30 mg. Har merket effekt men fremdeles vært veldig trøtt og sliten- dog ikke så sliten som uten. Skal være forsiktig med å get my hopes up, men pregnelonone virker jo lovende så langt. Overrasket over at jeg kjente effekt med en gang. Så håper jeg bare at kroppen ikke blir for vant til det og går ned i sliten- modus etter hvert. Progesteron krem merket jeg absolutt ingenting av så må si jeg er litt overrasket. På nettet advarer man mange steder mot bruk av pregnelonone, også når man har adrenal fatigue. Wilson derimot anbefaler det, og jeg stoler på han!! Tror dog jeg må ha en ganske lav dose- til å begynne med i alle fall. Wilson sier at doser fra 10-40 mg er ok.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Sitat Opprinnelig skrevet av Berit1974 Vis post
    Kortisol har ikke vært nok for meg - hittil i alle fall. Har prøvd dagsdoser opp til 30 mg. Har merket effekt men fremdeles vært veldig trøtt og sliten- dog ikke så sliten som uten..
    Hvor lenge har du brukt kortisol, Berit1974? Det kan ta tid før du merker bedring. Tålmodighet er en dyd i dette vi strever med! Deler du opp kortisoldosen i flere doser, og fallende doser? Husk at den går ut av kroppen etter ca fire timer. Jeg doserer slik: første dose når jeg står opp, deretter kl 10, kl 14, kl 17 og kl 20 (lært av Rufus).
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Standard

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Hvor lenge har du brukt kortisol, Berit1974? Det kan ta tid før du merker bedring. Tålmodighet er en dyd i dette vi strever med! Deler du opp kortisoldosen i flere doser, og fallende doser? Husk at den går ut av kroppen etter ca fire timer. Jeg doserer slik: første dose når jeg står opp, deretter kl 10, kl 14, kl 17 og kl 20 (lært av Rufus).
    Jeg har brukt det i ca 2,5 uker. Kjente ikke du først ordentlig bedring etter åtte uker? Mener jeg leste det et sted. Jeg SKAL være tålmodig, selv om det er utrolig vanskelig, og kommer uansett til å gå på hc i ihvertfall 6 mnd.

Jeg følte at effekten jeg har hatt i dag av pregnelonone var en bit som manglet, på en måte. Må nok bare være tålmodig. En ting er sikkert, og det er at binyrene er mørbanka og trenger hvile, og det skal de få.

Har et spm når det gjelder hc fra Roussel som du bruker; jeg fikk dette i posten fra Gunndas link, istedenfor Cortef, som jeg egentlig bestilte. Det er greit for meg hvis det er slik at tablettene virker likt- gjør de det? Dvs kan jeg ta de litt "om hverandre" eller bør man ta en ting av gangen?

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Jeg doserer slik: første dose når jeg står opp, deretter kl 10, kl 14, kl 17 og kl 20 (lært av Rufus).
    Glemte å svare på dosering; jeg doserer litt etter formen; i dag trengte jeg ikke før kl åtte (står opp syv) og tok 10 mg da, så 5 mg kl 12 og så tar jeg 5 mg kl 15 tenker jeg, for da er jeg sliten. Tar også en kveldsdose på 2,5 mg ved leggetid, eller noe før (og mer), hvis jeg er sliten. Jeg tar sikte på å ligge rundt 20 mg-25 mg, alt etter dagsformen. Mulig det er dumt å variere slik, men kroppen min sier i fra når den trenger neste dose føler jeg.

Går det forresten fortsatt bra/fremover med deg?

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    61
    Meldinger
    409

jepp, Rufus,
    det er samme slag,
    har brukt det en stund og kjente god effekt av det,
    men jeg har fremdeles michelin fasong selv om vekten krymper litt og leste en link her ett eller annet sted hvor det sto noe om div tilskudd,
    jeg brukte pregnenolone og progesteron creme før og hadde god effekt av det også,
    etter å ha lest linkene om pregnenolone har jeg nå bestemt å bruke bare det en stund uten innblanding av progesteron,
    er litt imot å prøve masse og bytte ofte så en 3 mnd klausul er minstetiden,
    har gjort dette nå i 1,5 uker og har det veldig bra,
    jeg tar 25 mg pregnenolone hver formiddag og sper på med en dose creme(15mg) etter dusj om kvelden,
    hadde et par slitsomme dager i helgen, hadde to barn og to barnebarn hjemme og følte meg utrolig sentimental og lei meg, puttet innpå en halv pregnenolone til så lør,søn og i går ble det en hel(50mg), (tok ikke creme på kvelden da), og så har dagene gått bedre,
    i dag uten ekstra stress er jeg fin,
    jeg har hatt fin virknig av alt jeg har prøvd, tenker nå på hva som egentlig er best for kroppen i det lange løp slik at jeg kan bruke det lenge, samt at jeg drømmer om å gå ned ca 10-12 kg og få litt fasong igjen.
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Lignende tråder

1. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  2. partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
    Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-12-11, 21:20
  3. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 17:49
  4. Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 19
    Siste melding: 25-09-06, 09:50
  5. Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
    Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 06-08-05, 10:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn