Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
08-08-10, 19:21 #3
Sv: Hvordan er dette med soya igjen?
Jeg skal ikke våge meg på å svare på soyaen, men dette med melk er en misforståelse. Det er kun kalsiumkarbonat (slik som kalsiumet er bundet i de fleste kosttilskudd) som ikke bør tas med stoffskiftetabletten, melk og melkeprodukter har kalsiumet bundet i andre former og kan tas etter den foreskrevne halvtimen som man bør vente med mat.
http://www.legemiddelverket.no/custo...8-848cf40bfdca
Sitat punkt 4.5
Kalsium:
Ved samtidig inntak minsker kalsiumkarbonat absorpsjonen av T4. Midlene bør tas med minst to timers mellomrom.
Den preparatomtalen er forresten interessant lesing. Man kan jo f.eks se på "Dosering og administrasjonsmåte" før man går til "byttbare preparater og leser tilsvarende for "Euthyrox" mens man holder i bakhodet at dette er "like" preparater med "samme" virkestoff... Les også "advarsler og forsiktighetsregler"... og så fortell meg at ikke legemiddelindustrien styrer behandlingen vår mer enn det uavhengige leger gjør...
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Hvordan var det nå igjen med graviditet og doseøkning?
Av janike i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 3Siste melding: 16-11-09, 17:52 -
Hvordan var det nå igjen med graviditet og doseøkning?
Av janike i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 3Siste melding: 16-11-09, 17:52 -
Hvordan tolke dette?
Av anitab i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 25-01-08, 16:21 -
Soya
Av lilly i forumet Helbred og kostholdSvar: 23Siste melding: 02-10-07, 19:05 -
Soya
Av brits i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 25-07-06, 12:40

Svar med sitat
Bokmerker