Side 6 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste
Viser søkeresultater 51 til 60 av 339

Tråd: Blondies bok

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Sv: Blondies bok

Jeg avbrøt bestillinga da jeg måtte legge inn hele personnr......liker ikke det "på nett".
    Som svar på mail var det tollvesenet som skulle registrere det på rett person, derfor måtte en oppgi det.
    Men jeg er skeptisk......mulig uten grunn?!!
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

JA - det er noe dritt det derre !
    Men du gjør jo det til nettbanken - og det vet jo tollvesenet.
    Dobbeltkontroll burde være unødig !

Så vet jeg ikke om tollvesenet har like god nettsikkerhet som banken ?
    Men nepppe ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Jeg avbrøt bestillinga da jeg måtte legge inn hele personnr......liker ikke det "på nett".
    Som svar på mail var det tollvesenet som skulle registrere det på rett person, derfor måtte en oppgi det.
    Skjønner deg veldig godt og man skal også være forsiktig. Men på den annen side legger man jo ofte inn kredittkortnr på slike steder uten å betenke seg...ikke så heldig det helller. Derfor er det avgjørende å vite at man har å gjøre med en seriøs leverandør.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Hej Blondie
    Jeg har altid været vild med lakrids, har det nu noget at gøre med binyrerne? Jeg kan huske, at jeg engang tænkte - hvad vil du helst undvære chokolade eller lakrids? Og jeg var ikke i tvivl, jeg kan umuligt undvære lakridser.
    Men ellers er det interessant at følge din histoire. Jeg har selv en tid hos en orthomolekylær læge i september med henblik på at skifte til naturlig thyroid, men ved ikke, hvad jeg skal gøre? For jeg kan læse, at skiftet ikke er så nemt endda (du har jo også spist T3 før) og når det nu går ganske fint, ville det så ikke være dumt, om jeg pludselig gik over til thyroid?
    Men hvordan går det egentlig? Håber alt er vel!
    Anne H H

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Anne H H Vis post
    Jeg har altid været vild med lakrids, har det nu noget at gøre med binyrerne? For jeg kan læse, at skiftet ikke er så nemt endda (du har jo også spist T3 før) og når det nu går ganske fint, ville det så ikke være dumt, om jeg pludselig gik over til thyroid?
    Men hvordan går det egentlig? Håber alt er vel!
    Anne H H
    Kjære Anne HH og andre
    Det varmer å vite at noen bryr seg og følger med meg
    For å svare på det første spørsmålet ditt om lakris. Ja, hos meg har det i høyeste grad noe med binyrene å gjøre. Jeg liker det egentlig ikke noe særlig, bortsett fra at jeg i perioder (gjerne når jeg har følt meg dårlig) har veldig sug etter lakris. Da har det sammenheng med binyrene. Lakris er egentlig fra lakrisplante, en plante som styrker binyrene. Kroppen forteller ganske enkelt hva du trenger. Jeg er i tillegg plaget med et enormt søtsug når jeg er dårlig. Kroppen trenger energi, med andre ord: sukker. Om det samme gjelder for deg kan jeg ikke svare på.

Erfaringsmessig dukker svarene opp ettersom veien går. Det jeg er totalt forvirret på den ene uken er soleklart for meg den neste uken. Hvilket jo betyr at det går fremover.

Den største forbedringen jeg har hatt til nå, er helt klart det at for bare kort tid siden føltes det som tankene mine trådte i sirup, og den tykke tåkeskyen lå konstant over hodet mitt. Det er borte. I tillegg merker jeg en svak forbedring av ødemene mine. Leddsmertene er verre, men bevegelsen en anelse bedre (hender og føtter). Dosseringen min er enda for lav (tror jeg) av hensyn til binyrene, men den skal opp etterhvert

Sist jeg skrev i dagboken var jeg veldig usikker på hva som er binyrer og hva som er stoffskifte. Nye oppdagelser dukker stadig opp. I går skulle jeg ut å¨banke av noen tepper og puter som hang ute til lufting. Min kjære driver at byggeprosjekt ute så alt var dekket av sagspon, så det krevde litt fysisk aktivitet fra min side. I tillegg gikk jeg ut og børstet litt sand og jord av en vegg som skulle males. Ingen sak for noen som er frisk, men jeg ramlet altså helt ned i kjelleren.

Etterpå ble jeg sint og hissig. Følte meg helt utmattet og fikk en begynnende hodepine. Hadde også smerter i område binyrene. Dette var helt klart binyrene. Oså jeg som ikke er noe flink til å ta det med ro

Så skjønner jeg du er usikker på om du skal bytte til thyroid når du har det bra på T4 og T3 behandling. I mitt eksempel må du huske på at jeg gikk 4 år med ubehandlet hypothyreose, 15 år mer eller mindre underdossert, øket dosseringen min i 2008, slik at jeg fikk TSH under 2,5. Det har med andre ord tatt meg lang tid å bryte ned og det vil derfor ta lang tid å bygge opp igjen særlig fordi binyrene er misførnøyde.

Jeg kan ikke gi deg svaret på om det blir bedre med thyroid. Den inneholder jo masse som T4 og T3 behandlingen ikke gir deg (T0, T1, T2, calcitonin mm)Det eneste jeg er ganske sikker på er at det ikke blir verre. Så er da saken om det er verdt investering til å bli enda bedre? Ønsker deg lykke til i avgjørelsen Anne HH Håper det blir den rette for deg.

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Blondie: Dette er ikke ment som trådkapring, men opplysning!

Skal man handle via nett fra Sverige, MÅ man oppgi fødselnr sitt! Jeg handler både på cdon.com og barbarella.se. Selvfølgelig skal man ikke være naiv, men man kan jo heller ikke være som Ludvig, og tro at alt er farlig....

Blondie: Den siden finnes jo på norsk og, caredirect.no. Håper du blir kvitt søthungeren din. Heldigvis slipper jeg å slite med det. Har aldri likt søtsaker, de blir heller liggende i skuffer og skap, og "råtne". Men som n'Finn sier, ekte lakris er bedre!

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
    Blondie: Dette er ikke ment som trådkapring, men opplysning!

Skal man handle via nett fra Sverige, MÅ man oppgi fødselnr sitt! Jeg handler både på cdon.com og barbarella.se. Selvfølgelig skal man ikke være naiv, men man kan jo heller ikke være som Ludvig, og tro at alt er farlig....

Blondie: Den siden finnes jo på norsk og, caredirect.no. Håper du blir kvitt søthungeren din. Heldigvis slipper jeg å slite med det. Har aldri likt søtsaker, de blir heller liggende i skuffer og skap, og "råtne". Men som n'Finn sier, ekte lakris er bedre!

Kjære Helgemann
    jeg setter pris på alle gode råd og kommentarer i tråden min. Dessverre må man bestille via .eu for å få tak i akkurat barbaresco plus. Dette fordi urten er så potent at den i Norge regnes som et legemiddel. Men bare nesten...man kan nemlig ikke få den av legen heller...norske regler i ett nøtteskall...

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Kjære Helgemann
    jeg setter pris på alle gode råd og kommentarer i tråden min. Dessverre må man bestille via .eu for å få tak i akkurat barbaresco plus. Dette fordi urten er så potent at den i Norge regnes som et legemiddel. Men bare nesten...man kan nemlig ikke få den av legen heller...norske regler i ett nøtteskall...
    Du mente Tavita Barbasco Plus? Fant den etter en stund...

Oki, ikke alt man kan få kjøpt til lands... ...og snart blir det heller ikke lov å kjøpe røyk... Jeg røyker ikke, så for min del gjør det ikke noe, men nevte det siden du var inne på "norske lover og regler"...

Ser at det står følgende advarsel på siden deres:

"...NB! Should not be used during pregnancy or breast-feeding, or anyone with hormone related forms of cancer (breast, uterus, prostate) without the advice of a doctor. ..."

Så da er den farlig å spise...? Ser at dette tilskuddet står under "Menopauser", og det advares mot å bruke det, hvis du har sykdom i prostata... Men Menopauser har jo bare dere kvinner, og dere har jo ikke Prostata? o_O Snedig.. he he

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Hellerup - Danmark
    Meldinger
    142

Hej Blondie
    Personligt tror jeg, at jeg har haft stofskifteproblemer siden barndommen, mine symptomer er bare aldrig blevet anerkendt som andet end hypokondri - et eller andet skulle lægerne jo sige, og da de ikke kunne finde ud af hvad jeg fejlede, så måtte jeg jo være hypokonder.
    Hvad angår sukker, så har jeg det med søde sager, som en alkoholiker har det med alkohol. Før kunne jeg spiser chokolade og kager uden at tænke på vægten - vejede 52- 54 kg, da jeg var i tyverne, idag vejer jeg 73 ( er 166 cm høj) så jeg er ikke længere nogen sylfide, til gengæld er der mere at holde af, som man siger, når man skal være høflig.
    Jeg har dog fået et mere naturligt forhold til sukker efter, at jeg er begyndt på T3 behandlingen, selvom det kun ses en smule på vægten. Men indimellem falder jeg i, som i denne weekend for eksempel, så er det bare op på hesten igen.
    Anne H H

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

I dag har jeg en "ned" dag. Det vil si jeg har vært på jobb og brukt opp alle kreftene mine på det. Kjenner enda mer at jeg VIL være på jobb hver dag, men ser jo at jeg ikke klarer det. Så blir jeg fortvilet og utålmodig.

Jeg sluker alt Berit, Jeanette, Vigdis, Gunnda og n'Finn skriver om binyre støtte. Tusen takk for at dere deler

Jeg følger så veldig tanken om at thyroiddosen må være lav for ikke å presse binyrene. Sånn har jeg tenkt også, så har jeg tatt det med ro...og drømmer om å jogge, jobbe fullt osv. Men så tenker jeg mer over hva som satte meg i denne situasjonen i utgangspunktet. Og da tenker jeg lav dose. Mener at jeg så sent som i 2008 hadde TSH prøver på ca 2,5 og fikk da beskjed om å doble levaksindosen min fra 50mcg til 100mcg. I tillegg tok jeg 20mcg lio. Det hadde jeg da brukt i 8 år. Før den tid brukte jeg kun 50mcg levaxin i 5 år. Gud vet hvor TSH'en min lå da... Sånn er det når man lar legen styre.

I tillegg til dette har jeg hatt et enormt stress over tid, som jeg har beskrevet i første innlegg i denne tråden, som har ødelagt mye for binyrene.

Har noen en formening om jeg ødelegger binyrene ytterligere med ikke å øke thyroiddosen? Hvis dere skal anbefale noen form for binyrestøtte annet enn det jeg bruker (Barbasco pluss i tillegg til masse vitaminer og mineraler), hva vil dere anbefale først og fremst?

Trenger sårt trøst til min utålmodighet

Side 6 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn