ny på forumet og vet ikke om jeg poster dette rett.. men sønnen min er nå 16 mnd.
to uker etter fødsel ble vi oppringt av sykehuset som sa at de på den 3 dags prøven( rutineprøven) hadde oppdaget at sønnen min hadde lett forhøyet TSH.
Tok blodprøver allerede dagen etter denne besjeden og da var TSH gått ned til 8 (var 20).
De andre FriT4 og T3 har alltid vært normale. har tatt blodprøven nesten hver måned og TSH ligger sånn ca stabilt på ca 5 nå . altså ørlite forhøyet.
når han var 1 år tok vi noen utvidede prøver om antistoffer og slikt. den ene her viste at han hadde noen antistoffer. (jeg er ikke hhelt inni dette så vet ikke hva det vil si). men altså legen sa at når TSH var litt forhøyt og denne antistoff prøven var forhøyet så kunne det tyde på at sykdommen ville bryte ut.
men det kunne være at han fortsatt hadde antistoffer fra meg siden han var såpass liten. så vi skulle vente og se og ta nye prøver om 2 mnd.

jeg er rimelig bekymret og tenker mye på dette.. er det noen som har vært gjennom dette? vet hva jeg snakker om. hva vil de si for sønnen min om han har denne sykdommen? legene sier ikke så mye.. bare at vi ser det an.
tror dere han har denne sykdommen eller er det e annen helt uskyldig grunn for disse verdiene? at det går over og stabiliserer seg av seg selv?
håper noen vil svare for jeg tenker og bekymrer meg mye for dette.
han har ingen symptomer som jeg kan legge merke til hvertfall for denne sykdommen.