Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
Threaded View
-
05-08-10, 07:36 #5
Sv: Sliten nybakt mamma trenger noen råd for å komme ut av dette marerittet!
Hej, jeg er ved at ruste op til at få min læge til at skrive en recept på ERFA (hvis t3 behandling heller ikke virker). Jeg læste det nævnte studie i NEJM, og her er link: http://www.nejm.org/doi/full/10.1056...articleMethods
Men artiklen er da yderst groft fejlciteret på Ithyroid.com og andre steder. Der står at armour er bedre end synthroid. Men i denne NEJM artikel tester de jo desværre ikke armour mod T4 men kombination af T3+T4. Det er som om de har erstattet T3 med Armour i citatet!!
Efterfølgende er der som I ved blevet lavet omkring 10 trials der tester dette, og metaanalysen af disse trials viser desværre at resultatet fra NEJM artiklen står alene http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16670166 (måske sammen med studiet fra Hvidovre DK).
Misforstå mig ej, jeg prøver ikke at argumentere mod T3 eller Erfa, men det bliver svært at argumentere "videnskabeligt" mod min læge da der ikke er noget videnskabeligt publiseret. Og jeg tror desværre også at der er store penge i at markedsføre ERFA, når man læser på de amerikanske hjemmesider så er der ingen grænser for hvad der siges om midlet (og link til forhandlere og link til private tests) - noget af det er tydeligvis ikke skrevet af brugere, som fx forfalskningen af den pågældende NEJM artikel?
I den førnævnte metaanalyse kommenterer de for i øvrigt det pågældende NEJM studie med: Only one trial (NEJM) found significant benefit of combination therapy over the monotherapy. It was later suggested that this benefit was associated with the cause of hypothyroidism and that only athyreotic thyroid cancer patients benefited from combination therapy, whereas patients with autoimmune thyroiditis did not (13, 38). However in the present review, we were unable to show a relation between the percentages of athyreotic patients included in the study and the effect of combination therapy on symptoms.
ps: Har læst herinde at min endokrineolog IKKE vil udskrive recept på ERFA, derfor må jeg sætte mig godt ind i tingene så jeg enten kan overbevise ham eller selvbehandle mig med ERFA i udlandet (hvis det er det jeg ender med at vælge)
suk og dobbeltsuk, hvorfor er der ikke nogen der laver det pågældende kliniske trial med erfa mod T4
Lignende tråder
-
New Study Shows that the Addition of T3 is Superior to Levothyroxine/T4-Only Thyroid
Av BeritM i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 10Siste melding: 24-04-11, 15:03 -
Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 9Siste melding: 14-02-10, 11:54 -
"Studie" Thyroid vs. Synthroid (Levaxin, Eltroxin)
Av Hansen i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 07-02-10, 10:31 -
"Studie" Thyroid vs. Synthroid (Levaxin, Eltroxin)
Av Hansen i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 5Siste melding: 07-02-10, 10:31 -
Lenker til saken om Armour Thyroid, Nature-Throid, Westhroid og Erfa Thyroid
Av Mod i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 0Siste melding: 09-11-09, 10:29

Svar med sitat

Bokmerker