Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 16
    Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Question NEJM Study Proves Armour Thyroid Better Than Synthroid

Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
    Jeg hadde en link til The New England Journal of Medicin fra 1999, som beskriver bedring i humør, energi, reduksjon av breinfog og generelt bedring av symptomer på f.eks. ERFA ift. syntetisk T4 som du kanskje kunne benyttet ovenfor legen men den er selvfølgelig fjernet.

Thyroid Hormone Replacement — One Hormone or Two?
    Toft AD
    Extracts of animal thyroid tissue, first used in 1892, contained both thyroxine and triiodothyronine and were the only available treatment for hypothyroidism for some 50 years. Because of concern about their variable potency, 1 these extracts have been considered obsolete for some time by all but a few…
    ExtractFull TextPDF
    N Engl J Med 340:469, February 11, 1999 Editorial
    Related Searches: Thyroid

Den favoriserte naturlig hormon så det er vel noen som ikke ville ha den der lenger. Irriterer meg at jeg ikke tok en utskrift. Har ikke undersøkt mer for å få tak i den......
    Thyroid Hormone Replacement — One Hormone or Two? (krever login)
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Standard Sv: Sliten nybakt mamma trenger noen råd for å komme ut av dette marerittet!

Thyroid Hormone Replacement — One Hormone or Two?
    Toft AD
    Extracts of animal thyroid tissue, first used in 1892, contained both thyroxine and triiodothyronine and were the only available treatment for hypothyroidism for some 50 years. Because of concern about their variable potency, 1 these extracts have been considered obsolete for some time by all but a few…
    ExtractFull TextPDF
    N Engl J Med 340:469, February 11, 1999 Editorial
    Related Searches: Thyroid
    Takk for at dere fant frem artikkelen, men det var nok ikke denne - jeg må ha husket feil eller rotet til notatene mine. Fikk jo ikke lest den dessverre........
    Jeg leter videre....

H:-)

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Standard Sv: Sliten nybakt mamma trenger noen råd for å komme ut av dette marerittet!

Jeg leter videre....
    NEJM Study Proves Armour Thyroid Better Than Synthroid

Patients with hypothyroidism show greater improvements in mood and brain function if they receive treatment Armour thyroid rather than Synthroid (thyroxine). Hypothyroidism, where the gland has ceased to function or been removed, is usually treated with daily doses of Synthroid. But the researchers found that substituting Armour thyroid led to improvements in mood and in neuropsychological functioning.

Not all tissues that need thyroid hormone are equally able to convert thyroxine to triiodothyronine, the active form of the hormone. But most patients with hypothyroidism (reduced thyroid function) are treated only with thyroxine. On 6 of 17 measures of mood and cognition -- a catchall term that refers to language, learning and memory -- the patients scored better after receiving Armour thyroid than after receiving Synthroid. No score was better after Synthroid than after combination treatment. The authors also detected biochemical evidence that thyroid hormone action was greater after treatment with Armour thyroid. The patients who were on Armour thyroid had significantly higher serum concentrations of sex hormone-binding globulin
    The New England Journal of Medicine 1999;340:424-429, 469-470.

COMMENT:

...natural prescribers. This is a MAJOR article. I did not realize that natural therapies would penetrate this far this quickly. I am very surprised that this was published in NEJM. If one reads the editorial, you will find that it recommends that patient NOT switch from Synthroid to Armour thyroid because more research needs to be done and "the majority of patients taking Synthroid "have no complaints about their medication." If your doctor or endocrinologist refuses to give you Armour thyroid instead of Synthroid, you can use this article to show him that it is indeed better. Synthroid (thyroxine) is RARELY ever the best choice for hypothyroid patients. Ithyroid.com (og mange flere).

Originalartiklen er som blæst væk, fra Internettet.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Standard Sv: NEJM Study Proves Armour Thyroid Better Than Synthroid

Så flott Anisa - det var denne jeg lette etter!! - med samme referanse: The New England Journal of Medicine 1999;340:424-429, 469-470.

Nå skal jeg iallefall skrive dette ut.
    Takk!! - Jeg har lett og lett og ikke funnet en fjær...............

H

Medlem siden
    Dec 2009
    Meldinger
    70

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    NEJM Study Proves Armour Thyroid Better Than Synthroid

Hej, jeg er ved at ruste op til at få min læge til at skrive en recept på ERFA (hvis t3 behandling heller ikke virker). Jeg læste det nævnte studie i NEJM, og her er link: http://www.nejm.org/doi/full/10.1056...articleMethods
    Men artiklen er da yderst groft fejlciteret på Ithyroid.com og andre steder. Der står at armour er bedre end synthroid. Men i denne NEJM artikel tester de jo desværre ikke armour mod T4 men kombination af T3+T4. Det er som om de har erstattet T3 med Armour i citatet!!
    Efterfølgende er der som I ved blevet lavet omkring 10 trials der tester dette, og metaanalysen af disse trials viser desværre at resultatet fra NEJM artiklen står alene http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/16670166 (måske sammen med studiet fra Hvidovre DK).
    Misforstå mig ej, jeg prøver ikke at argumentere mod T3 eller Erfa, men det bliver svært at argumentere "videnskabeligt" mod min læge da der ikke er noget videnskabeligt publiseret. Og jeg tror desværre også at der er store penge i at markedsføre ERFA, når man læser på de amerikanske hjemmesider så er der ingen grænser for hvad der siges om midlet (og link til forhandlere og link til private tests) - noget af det er tydeligvis ikke skrevet af brugere, som fx forfalskningen af den pågældende NEJM artikel?

I den førnævnte metaanalyse kommenterer de for i øvrigt det pågældende NEJM studie med: Only one trial (NEJM) found significant benefit of combination therapy over the monotherapy. It was later suggested that this benefit was associated with the cause of hypothyroidism and that only athyreotic thyroid cancer patients benefited from combination therapy, whereas patients with autoimmune thyroiditis did not (13, 38). However in the present review, we were unable to show a relation between the percentages of athyreotic patients included in the study and the effect of combination therapy on symptoms.

ps: Har læst herinde at min endokrineolog IKKE vil udskrive recept på ERFA, derfor må jeg sætte mig godt ind i tingene så jeg enten kan overbevise ham eller selvbehandle mig med ERFA i udlandet (hvis det er det jeg ender med at vælge)
    suk og dobbeltsuk, hvorfor er der ikke nogen der laver det pågældende kliniske trial med erfa mod T4

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Dette er to forsøk som undersøker forskjellen mellom å bruke syntetisk T4 og syntetisk T4 + syntetisk T3.

Jeg har ikke funnet studier i retning av "synthroid vs. thyroid" og vil gjerne ha linker hvis noen finner mer slikt.

Det finnes derimot mengder med pasienter som har en lang "karrig-ære" fra syntetiske hormoner som har gått over til å bruke Tyroide hormoner.
    Feks :
    http://thyroid.about.com/cs/thyroiddrugs/l/blletter.htm

Det finnes også et barometer på ERFA sine sider. Det er sterkt subjektivt, men dog. Jeg finner ikke slikt på levaxinprodusenters sider......
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2009
    Meldinger
    70

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Dette er to forsøk som undersøker forskjellen mellom å bruke syntetisk T4 og syntetisk T4 + syntetisk T3.

Jeg har ikke funnet studier i retning av "synthroid vs. thyroid" og vil gjerne ha linker hvis noen finner mer slikt.

Det finnes derimot mengder med pasienter som har en lang "karrig-ære" fra syntetiske hormoner som har gått over til å bruke Tyroide hormoner.
    Feks :
    http://thyroid.about.com/cs/thyroiddrugs/l/blletter.htm

Det finnes også et barometer på ERFA sine sider. Det er sterkt subjektivt, men dog. Jeg finner ikke slikt på levaxinprodusenters sider......
    Kære Finn, tak for svar. Jeg er ikke i tvivl om at T3 og ERFA er bedre for mig og mange, jeg leder efter argumenter til min læge, og tak for link dertil. Derudover undrede jeg mig over at nogen havde skrevet at det var en sammenligning mellem armour og T4. Hilsen Paxx

ps. og nej det ser ikke ud til at der er nogen nogle studier der sammenligner de to præparater. Det nærmeste man kommer er dette peer reviewede review http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15253676

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Flot link Paxx - har ikke sett denne.

Jeg oppfatter denne som en rapport om oppdagelser fra praktisk arbeid. Man vil rapportere om at tilfeller som ikke karakteriseres som hypothyreose på gunn av lab.resultater, har fortjeneste av behandling med Tyroide hormoner.

Sub-laboratory hypothyroidism and the empirical use of Armour thyroid - leser jeg som "Erfaringer med behandling av subklinisk hypothyreose med Armour Thyroid"
    Implisitt at det godt kan være tilfelle for en behandling av mer manifeste tilfeller.

Denne kan du jo printe ut til din lege ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: NEJM Study Proves Armour Thyroid Better Than Synthroid

Spørgsmål er, hvor meningsfyldt er i virkeligheden denne søgen efter videnskabelige beviser på, at Thyroid er bedre end syntetisk levothyroxin. De fleste (for ikke at sige alle) artikler af de få der findes, alle forholder de sig i analysen af resultater til normalområderne. De samme "normalområder", der er den største forhindring på vejen mod en effektiv behandling. Det gælder også den svenske artikel, indekseret til PubMed: [Dried porcine thyroid gland contra levothyroxine (Levaxin) in hypothyroidism] og kan læses på den svenske Läkartidningens hjemmeside. Stort set ingen steder forholder sig overlægen Hallberg til patienternes symptom-respons på torkad svinsköldkörtel, men henvisninger til blodprøvetal/normalområder er der et hav af... Denne artikel burde ledsages af den svenske Sköldkörtelföreningens kommentar på foreningens hjemmeside. Det nytter vist ikke meget at tilbyde (egne) læger den slags kilder, hvori de kun kan spejle deres egne fordomme mod Thyroid.

Stort set det samme gælder også andre artikler som f.eks. Desiccated thyroid and levothyroxine in hypothyroidism: comparison in replacement therapy, eller Comparison of treatment with L-thyroxine and a dried thyroid gland preparation in patients with hypothyroidism, eller A comparison of thyroxine and desicatted thyroid in patients with primary hypothyroidism, eller Comparative effects of desiccated thyroid gland and sodium salt of L-thyroxine in the treatment of hypothyroidism. Fælles for dem er, at patienten er usynlig mens det er "normalområderne" der dominerer fortolkinger af resultater.

Derudover glemmer vi hele tiden, at den periode hvor Synthroid aktivt konkurrerede med Thyroid ligger tilbage i 1950-erne. Det betyder at der findes komparative undersøgelser, men ikke på internettet. F.eks. Therapeutic activity of desiccated thyroid substance, sodium Ithyroxine and d,1 triiodothyronine: A comparative study. Amer. J. Med., 20: 774, 1956. De bedste henvisninger til de gamle kilder findes fortrinsvis i Referencer til nyere artikler, som f.eks. under denne:
    Sitat Opprinnelig skrevet av paxx Vis post
    ps. og nej det ser ikke ud til at der er nogen nogle studier der sammenligner de to præparater. Det nærmeste man kommer er dette peer reviewede review http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15253676
    De kan sikkert skaffes "manuelt" og købes.... men som sagt: dem der har bestilt disse undersøgelser er producenterne af Synthroid og senere andre syntet-producenter. Derfor er det sikkert som amen i kirken, at de ugunstige (for Synthroid) resultater er endt i kaminens flammer eller er forsvarligt gemt væk fra internettet. Thyroid er ikke alene ikke væk, men fortsat en stor trussel mod syntetisk levothyroxin og så længe denne trussel består, får vi ingen hjælp til ny forskning, tager jeg gerne et væddemål på.

Grunden til, at Thyroid-producenterne ikke "forsvarede" sig ved at gennemføre egne komparative undersøgelser er, at Thyroid har solgt sig selv siden begyndelsen af 1900-tallet og der var ingen grund til at overbevise nogen, mente de.... Ikke mindst fordi Thyroid var (er) så effektiv og så sikker, at Synthroid har faktisk markedsført sig selv som værende "det samme som Thyroid"! Dette er også grunden til at Synthroid fik lov til at blive markedsført helt op til 2000-et-eller-andet, uden FDA's approval. Fordi den oprindeligt var markedsført som værende "lige som Thyroid" alle jo kendte og stolede på. Denne tillid til Thyroid har Synthroid udnyttet til egen vinding, uden Thyroid's fordele for patienterne! Det er ikke ret mange, der er klar over i dag, og da slet ikke vores læger!

Den eneste nyere undersøgelse jeg kunne finde i Thyroids favør er Clinical Study of Levo-Thyroxine and Aged Desiccated Thyroid in Euthyroid Subjects og hvorfor var den til at finde gik op for mig, da jeg forstod at det handler om styrkestabilitet og holdbarhed... ikke så meget om de syge.

Måske findes noget relevant i Management strategies for hypothyroidism in non-compliant patients: a case report and review of literature hvis nogen kan skaffe sig adgang til hele artiklen. Den er ret ny, fra 2008 og de "non-compliant patients" er jo os, der ikke bliver bedre af syntetisk levothyroxin...
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

en annen grunn er også at pubmed.com har sensurert pubmed, at de altså fjerner alle linker til "alternativ" medisin, også hvis de har gjort skikkelig bra research, dobbelblidnstudier, alt riktig. Det står en del kommentarer om sånt i bladet matoghelse og de hadde også et opprop om at sensureringen måtte fjernes.

Om studier: Lars Omdal fra Balderklinikken ramset opp en mengse på et foredrag, men alle var om t4 pluss t3. Men flere konkluderte med at kombinasjonsbehandling (t4+t3) var foretrukket av mange pasienter. Den danske studien har også kommet med den konklusjonen.
    Hvis man vil ha noen referanser om Thyroid, så har Dr. Lowe noen, og også noen om t4 + t3 fra Sverige av alle ting.

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. New Study Shows that the Addition of T3 is Superior to Levothyroxine/T4-Only Thyroid
    Av BeritM i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)
    Svar: 10
    Siste melding: 24-04-11, 15:03
  2. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  3. "Studie" Thyroid vs. Synthroid (Levaxin, Eltroxin)
    Av Hansen i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 07-02-10, 10:31
  4. "Studie" Thyroid vs. Synthroid (Levaxin, Eltroxin)
    Av Hansen i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 5
    Siste melding: 07-02-10, 10:31
  5. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine