Viser søkeresultater 1 til 10 av 266
Hybrid View
-
02-08-10, 21:09 #1
Sv: Januar 2010 diagnosen lavt stoffskifte.
Ja, selvsagt... DET burde jeg ha tenkt på... hvis du ammer må du finne ut om medikamentene kan brukes..

Bra brev!!
Husk bare på at det er ferietid nå... Bare så du ikke må vente fordi Dag Schiøth har ferie liksom..
Lykke til!!!
-
03-08-10, 19:41 #2
Hei! Jeg har de siste dagene vært i helvete på grunn av stress og utmattelse. I går da jeg tok mine siste 5 mg med Liothyronin for dagen, toppet det seg helt. Har aldri opplevd noe så grusomt i hele mitt liv. Jeg fikk råd fra legen om å halvere dosen med Liothyronin, og kun ta 10 mg på ettermiddagen. Men saken er at i dag har jeg ikke turt å ta den medisinen i det hele tatt. Jeg har kun våget å ta 100 mg levaxin på morgenen. Dermed har disse symptomene blitt kraftig redusert. Men hva gjør jeg nå? Å stå på kun 100 mg levaxin kan vel umulig være bra. Levaxin har aldri hjulpet noenting. Er det dessuten farlig å kutte Liothyronin tvert? Jeg skulle så gjerne ha fortsatt på dem. De har ikke hjulpet all verden, men konsentrasjonen er bedre. Men jeg klarer altså ikke å oppleve å bryte sammen på den måten igjen. Mannen min spurte hva vi skulle ha til middag i går, og jeg brøt sammen fordi jeg ikke taklet presset med å bli spurt om dette. Helt sykt! Jeg lå bare på benken og følte at til og med det var stress og utmattende. Dette er totalt ulikt meg. Kjenner litt på det i dag også, men ikke på langt nær sånn som i går. Heggeliklinikken har jeg ikke hørt fra, men han er visst tilbake fra ferie. Håper og ber om at jeg får time.
-
03-08-10, 19:57 #3
Heisann Vondt å høre at du sliter sånn. Hvis du tror at liothyroninen er problemet, kan du kutte ut 10mcg liothyronin og erstatte med 40-50mcg levaxin. Tror ikke du bør ned i dose nå, hvilket du gjør dersom du fjerner liothyroninen uten å erstatte med levaxin. Symptomene du beskriver er for meg kjent som stressintolleranse, og er grusomt plagsomt både for deg og omgivelsene. Lykke til da, med spyttprøver og alt:-)
-
03-08-10, 21:31 #4
Vel.
Jeg mener jo at det er fritt T4 som er det viktigste.
Det er viktig at denne er høy - da får kroppen en mulighet til å danne nok av sine egne T3.
Sin beste T4-dose kan man ikke vite hva er uten at man har dosert seg til en så høy dose som gir symptomer på at man har tatt for mye.
Den beste dosen ligger noe under denne - så vet man iallfall det.
Så finnes det mange eksempler på at noen likevel ikke danner nok fT3 ved en slik dose.
Da kan man prøve om kroppen godtar et syntetisk tillegg, eller gå over på et Tyroid.
Jeg mener bestemt at man ikke skal tukle med sin T4-dosering, den bør man finne før man forstår at et Liothyronin-tillegg blir nødvendig.
Og - men skal absolutt ikke endre T4-dosen - uansett hvor mye man endrer sin Lio-dose.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
03-08-10, 21:44 #5
Min levaxin dose ble redusert fra 125 til 50 ved oppstart av Liothyronin på papiret. Jeg reduserte den i realiteten bare til 100. Lurer på om jeg bør gå opp med 25 igjen, men er egentlig totalforvirret hva ALL medisinering angår nå. Medisineringsangst pga denne forferdelige reaksjonen i kroppen. Jeg har opplevd MYE dritt, men dette er det verste. Kanskje våger jeg meg til å ta 5 lio i morgen maks.
-
03-08-10, 22:30 #6
Jeg mener jo absolutt at en dose på 125 er for lav - iallfall for de fleste.
Men det vet du vel
Og en slik max Levaxindose er ikke noe man bare begynner på - ta det saaakte.
Så har jeg også lest at 5µg (1/4) Lio er det meste man bør ta om gangen.
Med hell om morgenen.
Jeg forstår det slik at omdannelsen fra T4 til T3 er et kontinuerlig prosjekt.
Det kommer nye T3 hvert sekund......(når det funker da...)
Et tillegg av Liothyronin varer bare noen timer. Derfor kan det best brukes der man har en svikt i den kontinuerlige leveransen – feks benyttes det med hell om morgenen av de som kan nyttiggjøre seg det.
Kjertlen doserer jo mest T3 om morgenen, så det er også et naturlig tidspunkt å innta dosen på.
Hvis man trenger flere doser, går min undring i retning av at T4-dosen er for lav, og bør vurderes.
Noen kan sikkert ha nytte av å øke denne – noen kan bare ikke ha høyere T4-dose fordi den gir symptomer, og de har jo ofte flere bordsettinger.
Håper du finner veien ut av dette.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
04-08-10, 08:59 #7
Takk for det
Iflg fastlegen min har jeg sannsynligvis en enzymdefekt som gjør at T4 ikke omdannes til T3. Hvorfor hun på Balder sier jeg skal ta Lio på ettermiddagen og Levaxin om morgenen aner jeg ikke. Kanskje hun mener at kombinasjonen blir for mye for kroppen min? Som sagt, jeg er nokså forvirret....
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 402Siste melding: 06-02-20, 19:22 -
Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 18-09-10, 10:16 -
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 8Siste melding: 02-02-10, 13:01 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Andrè Bjerke.
Svar med sitat

Bokmerker