Sitat Opprinnelig skrevet av Berit1974 Vis post
Dumme, optimistiske meg tok meg en altfor lang tur i går med to barn i dobbelvogn i lange oppoverbakker. Var kun borte en time men det var visst altfor tungt viser det seg i dag. Er virkelig kraftløs, svak og svimmel og har hatt en ordentlig kjip dag.

Merker også at jeg blir mindre sulten av medisinen. Men føler den lurer kroppen litt, for jeg er sånn som blir syk/utmattet om jeg spiser for lite/feil mat, og til gale tider. Så nå har jeg tre kvelder på rad spist is og sjokolade for å ta igjen "det tapte" jeg ikke spiste på dagen fordi jeg faktisk ikke følte meg så sulten. Høres sikkert veldig rart ut, men sånn er det altså hos meg. Sukker er jo en killer for binyrene så får tenke litt på hvordan jeg skal løse dette.
Kjenner meg igjen ja! Når jeg har gått meg en for lang tur, noe som er så lett å gjøre fordi det føles jo så godt der og da, blir jeg lettere svimmel og ganske så kraftløs etterpå.. Og kjenner det som brainfog og tretthet dagen etter.. Og kanskje også neste dag.. Dum er du da ikke, du er vel heller i en prosess som er ukjent, og er godt i gang med å lære hvordan du skal takle det hele.. Jeg kjenner på at jeg blir stresset av å sitte i ro og tvinne tommeltotter, så noe fysisk er godt for meg.. En halv time spasertur var godt i dag, har egentlig hatt en veldig bra dag, men klarte faktisk å begrense meg..

Og søtsuget kjenner jeg også til, særlig på kveldstid... Ikke noe spesiellt på dagtid.. Har klart meg bra lenge, men i går ble potetgullposen og kroneisen i frysern veeeldig fristende.. Sverget en større ed over meg selv i går kveld.. Men nøtter er jo sundt, og i kveld døyver jeg søthungeren med det.. Salte og krydrede nøtter.. Syns ikke at du er rar jeg, og du er da i gang med å løse knipa nå? Binyresvikt gir jo søthunger, kroppen skriker jo etter sukker, så du gir jo kroppen det den vil ha egentilg..Paradoksalt nok..
Lurer på om jeg må slutte å ha slike fristende søte ting liggende rett foran øya mine..