Sitat Opprinnelig skrevet av Libber Vis post
Hej rexxy69.

Spændende læsning, men lidt svært at forstå for en ny inden for dette område -men jeg prøvet så godt jeg kan

I forhold til om man har TH1 eller TH2 dominans, vil det så ikke være det samme i forhold til brugen af prednison, det slår vel alt slags immunforsvar ned?
Fik snakket med ferititletslægen fra det offentlige i dag og de vil "kun" have at jeg får 10 mg prednison, med opstart 2 dage før ægoplægning. Den private klinik snakkede om 30 mg. Jeg har ingen ide om hvad der skal til for at dæmpe mit immunforsvar, men må jo holde mig til de 10 mg i denne omgang.

Venlig hilsen Libber
Hei Libber - dette krever et langt svar - og deler av det inkluderer hva Anisa skrev til deg i din andre tråd. Jeg er på ferie og skriver fra mobil så det kan ikke bli så langt.
Prednison går over i placenta og må derfor benyttes med særlig forsiktighet under graviditeten. Om du googler predninsolon + graviditet er det masser av info om hvorfor.
Forøvrig er prednisolon eller syntetisk kortison ikke noe du uansett skal stå på med eller uten graviditet.
Lurer imidlertid på hvordan du har det jeg da med dine høye antitoffer og "velregulerte" stoffskifte. Har du ingen symptomer, smerter, plager?

H:-)