Side 16 av 17 Først 1234567891011121314151617 Siste
Viser søkeresultater 151 til 160 av 165
    Medlem siden
    Apr 2007
    Sted
    Hordaland
    Alder
    49
    Meldinger
    116

Standard

Leya. Jeg skal til privatpraktiserende nevrolog-betaler da 1300 kroner for timen-det er litt mye penger, men pga av helsen min og familien min må jeg bare bruke en privatpraktiserende lege. Vetetiden har vært 2 mnd inkl. ferie. Håper virkelig at du finner den hjelp som skal til .ikke mye kjekt å gå slik du gjør nå.
    En godbedringsklem fra meg

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Det var ikke så aller værst pris det syns jeg, men når jeg overhodet ikke har noe ekstra om dagen, så er det alt for mye. Kom på tanken på å spørre pappa om litt hjelp og det får jeg nok, men syns liksom jeg bør klare meg selv da....
    Skal til legen min til uka, så jeg får høre litt med han om hvor mye nevrologene på huset der tar i timen..

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard Lenge siden sist, men her er jeg igjen

Lenge siden sist, men her er jeg igjen med de siste prøvesvarene mine... Har følt meg ganske så dårlig siden august/september og det er virkelig ikke rart... :o Stoffskiftet mitt har aldrig vært så "rævva" som det er nå og jeg som hadde fått beskjed om at å få opp TSH til over 0,01 kunne jeg slå ifra meg.. men det gjelder vel bare når T4 og T3 er relativt "normale"
    Føler meg som skurefilla fra helvete og husker ikke noenting og sover mye... Juleferien har gudskjelov gitt meg litt overskudd, men hvor lenge varer det ??
    Vil tro at prøveresultatene mine har en viss sammenheng med MYE stress på jobb og endelig har jeg begynt å innse at jeg kanskje ikke kan jobbe på den måten, så tiden vil vise om jeg klarer å få til noe annet på jobben..

TSH 1,7 ref område 0,20 - 4,0
    Fritt T4 8,9* ref område 9,0 - 22,0
    Fritt T3 2,2* ref område 2,3 - 5,7
    Anti-TPO >1000* ref område <35
    TRAS <0,8 ref område <1,0
    Vitamin D3 36* ref område 50 - 150
    Kolesterol 6,6 ref område 3,3 - 6,9
    HDL-Kolesterol 1,1 ref område 1,0 - 2,7
    LDL-Kolesterol 4,6 ref område 1,4 - 4,7
    Triglyserider 1,06 ref område <2,60
    C-Peptid 1399 ref område 370 - 1470
    Insulin 167 ref område 18 - 173
    Glukose 5,5 ref område 4,0 - 6,0
    HbA1c 5,8 ref område 6,1
    CK 79 ref område <210
    LD 154 ref område <205
    Amylase pankrease 12 ref område 10 - 65
    Amylase total 27 ref område 25 - 120
    Fosfatase, alkalisk 112* ref område <105
    Gamma GT 26 ref område <45
    ALAT 31 ref område <45
    ASAT 22 ref område <35
    Bilirubin 6 ref område <26
    Kalsium 2,15 ref område 215 - 2,51
    Kalium 4,4 ref område 3,6 - 5,0
    Natrium 141 ref område 137 - 145
    Vitamin B12 227 ref område 170 - 650
    Jernmetning 15 ref område 10 - 50
    Jernbindingskap. 53 ref område 49 - 83
    Jern 8,1* ref område 9,0 - 34,0
    Ferritin 40 ref område 15 - 200
    Trombocytter 260 ref område 165 - 387
    Hb 12,6 ref område 11,7 - 15,3
    CRP 12* ref område <5
    Leukocytter 9,7 ref område 3,5 - 11,0
    Leukocytter m diff Utført -
    - Nøytrofile 5,5 ref område 1,6 - 8,3
    - Lymfocytter 3,0 ref område 0,8 - 5,0
    - Monocytter 0,9 ref område 0,1 - 1,0
    - Eosinofile 0,3 ref omårde <0,7
    - Basofile 0,0 ref område <0,2

GODT NYTT ÅR !!!!

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Re: Lenge siden sist, men her er jeg igjen

Hei Leya - lenge siden.....og takk i like måte.
    Men hvordan har de reagert på den lista der da ?
    Her var det mye !
    Jeg hadde begynt med store dosert D3 ! Kanskje andre prøver retter seg noe da.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Legen min har ikke så mye greie på stoffskifte og er ærlig om det selv også, så hans kommentar var at det var mest dette med antistoffene som bekymra han og sendte sporenstreks en henvisning til endo... Det er vel jeg som lærer opp han når jeg er der og gir han beskjed hvor han kan skaffe seg info på nettet..
    Skal prøve en ny lege så fort jeg får time, som jeg har hørt kan endel om stoffskifte, så får vi se om det er noe tak i han.. Det er bare så forbaska slitsomt å forklare hele regla om livet de siste 12 årene på nytt igjen til en som ikke kjenner deg, men har skjønt at jeg må finne meg en fastlege som kan mere om stoffskifte sykdommer enn han jeg har i dag (er egentlig kjempefornøyd med legen min, foruten at han ikke kan så mye om stoffskifte..)

Disse prøvesvarene fikk jeg på fredag, så i går økte jeg dosen min med levaxin og jeg tar de sterkeste D3 vit som er å få tak i og fikk streng beskjed på balderklinikken i sin tid å ta 4 av disse om dagen.. Jeg må nok dessverre innrømme at jeg alt for ofte skulker unna å ta de, for jeg blir så utrolig kvalm, så da tar jeg bare 1-2 tabl istedenfor og da hjelper de jo ikke like bra..
    Mange av prøvene ligger enten helt i toppen eller helt nederst i ref områdene og det liker jeg ikke helt, men jeg er jo ingen ekspert, så jeg vet ikke hvor mye det har å si. Det som overraska mest var TSH, T3 og T4, såvidt jeg kan huske (og husken er fryktelig dårlig) så har de aldrig vært som nå, og ektemaken sier også at jeg aldri har vært så ille som det jeg er nå med tanke på dårlig husk, vimsete, trøtt, gråter av ikke noe samtidig så føler jeg meg helt innkapsla og føler at jeg ikke orker å engasjere meg så veldig i hva som skjer rundt meg og ikke minst det aller værste, vekta har gått opp :evil:

Noen får virkelig kakke meg i hodet ang medisineringen, for jeg er altfor sløv til tider, skal ikke mer enn litt fri, så har jeg til og med gått helt i frø når det gjelder å ta levaxinen og liothyrinen også..

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Den erfaringa jeg har fått med D3, er at den er mye viktigere for oss enn legene fir uttrykk for når de vurderer prøver.
    Det er liksom et grunnlag som bare må være iorden, ellers blir ikke stoffskiftet det.
    Hadde dette vært bra, kan det hende at dosen du bruker nå hadde vært nok, men dosen må du nok justere ettterhvert som D3-nivået stiger.

Så dette må du bare ikke sluntre unna - rart at du blir kvalm da ?
    Har du forsøkt nycoplus 10µg (apotekervare) ? Så tar du bare flere så dosen du skal ha stemmer.
    Jeg får en reaksjon når jeg tar over 5stk, så finn din mengde.....

TRAS er jo viktig å få utredet skikkelig, så bare legen vet hvor og nor han skal sende deg, så gjør han en bra jobb.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard Slanking

Må bare fortelle !

Tidlig i februar, pratet jeg med legen min vedr noen henvisninger jeg skulle ha og samtidig tok jeg opp at jeg har hørt om ett flott sted hvor man kan få hjelp med overvekt. Legen syntes det hørtes interressant ut og fikk link til hjemmesidene så han kunne ta en titt selv når han hadde mulighet. Noen dager senere, ringte han og fortalte meg at han hadde henvist meg og håpet at det ikke tok så lang tid, forhåpningene mine var ganske så labre.

2 uker gikk, så ringte jeg legen min om noe annet og fikk samtidig vite at han hadde fått henvisningen i retur, for den måtte gå via overvektsklinikken på Aker Sykehus, men han hadde allerede sendt den videre.

Forrige lørdag fikk jeg brev fra Aker om at en lege hadde sett på henvisningen og jeg ville få time hos de innen utgangen av November 2009.... Jaja, tenkte jeg og slo meg til ro med at nå var jeg ihvertfall i loopen, så fikk jeg krysse fingra for at det gikk litt fortere. Gudskjelov for den fingerkryssinga.. Allerede onsdag, fikk jeg brev om at henvisningen var sendt direkte til behandlngssenteret jeg gjerne ville til, holdt jo på å dø der jeg satt, hadde aldri i verden trodd jeg skulle få plass så fort !

I dag ringte jeg til behandlingssenteret og fikk vite at jeg var satt opp til inntak allerede 20. mai i år men pga jobb situasjonen min ønsket jeg å forskyve det om mulig, så da ble det klart - 21 september tropper jeg opp på NIMI Ringerike (Helgelandsmoen) og skal være der i 14 uker med trening og mestringslæring.

Her kan dere lese litt om det (jeg kaller det fleskefarmen da..): http://www.hjelp24.no/overvekt/category137.html

Nå er jeg veeeldig spent på om det kommer til å gi seg noen gode utslag på vekta og formen

Sonja; syns jeg så du hadde reklame for xxlpluss, på nettsidene til en som har vært der, du har kanskje hørt om det ?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Som noen av dere vet, var jeg på ett behandlingsopplegg for overvektige i høst i 3,5 måned (noe ala Ebeltoft i danmark, når det eksisterte) Resultatet med fokus kun på meg selv, trening og sundt kosthold, var noe av det beste jeg har gjort på lenge og jeg gikk ned hele 30 kg på tiden jeg var der.

Underveis og spesielt når jeg var ferdig med dette, begynte jeg å føle meg litt overdosert enkelte dager, men uten at det var veldig plagsomt. Tok opp dette med legen når jeg var på oppfølging i januar og han mente med en gang at det var min nye livsstil som var årsaken, og fordi TSH i tillegg var så lav som den var mente han sterkt at jeg var overdosert og burde redusere dosen min så jeg fikk opp TSH til over 1....

Jeg protesterte sterkt i og med at den bestandig har vært lav og ikke en gang legen på Balderklinikken så noe særlig på den. Jeg spurte hvorfor han kun brydde seg om TSH i og med at dette ikke var en målbar reseptor for de med stoffskifte problemer, han måtte se på totalen og spesielt T4... Han var ikke enig i min tolkning, men sa seg enig i at det viktigste var hvordan man i utgangspunktet følte seg.. og i med at jeg følte hyper symptomer innimellom, mente han bestemt at jeg burde senke dosen og bruke 200 mikrogram kun 6 dager i uka og ikke 7, jeg gikk med på det siden, selv om symptomene begynte å bli stadig svakere, fordi jeg var redd for hva det kunne bety å gå med hypersymptomer over lang tid...

Nå angrer jeg virkelig.. på kun kort tid har 13 kg sneket seg på igjen, jeg har stadig vondt i kroppen, har ett vanvittig stort søvnbehov og føler meg aldrig uthvilt. Skal til legen og ta nye prøver til mandag, så da gir jeg bare beskjed om at jeg er oppe i min ”normale” dose igjen, så får han si hva han vil, for dette gidder jeg bare ikke.

Har hatt en så lang og god periode nå, så jeg vet hvordan det er å føle seg nesten normal igjen uten altzheimer, søvnbehov osv så jeg har ikke mye lyst til å gå på den "smellen" på nytt...

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard Siste prøvesvar....

Fikk de siste prøvesvarene mine i går....
    Må ta de på nytt siden jeg glemte å IKKE ta levaxin før jeg tok blodprøver, men ble overrasket allikevel når jeg fikk svarene...

På levaxin ser verdiene mine sånn ut:

T3 3,4 (ref område 3,5-6,5)
    T4 17,4 (ref område 11,0-23,0)
    TSH 0,39 (ref område 0,20-4,0)

TSH har på kort tid gått opp fra 0,04 og T3 har gått ned og ligger under ref området... Er det vanlig når man går på levaxin? Har aldrig opplevd det før..
    Har økt dosen min igjen, uansett hva legen sier om TSH'en min, føler meg ikke bra og vekta siger på igjen og jeg skulle gjerne ha sovet døgnet rundt

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Siste prøvesvar....

Spør legen din om ikke dette - I SAMMENHENG med symptomøkningen - kan bety at du enten har feil i feedbacksystemet eller har et handicap i omdanningen fra t4 til t3. Er det ikke dette man bruker rT3-prøven for? Jeg husker ikke, noen her inne gjør sikkert det.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Side 16 av 17 Først 1234567891011121314151617 Siste

Lignende tråder

1. Litt om meg og mitt. Jeg har hatt lavt stoffskifte i mange år.
    Av Bellissimo i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 10-10-09, 12:12
  2. Håper noen kan hjelpe meg litt...veksler stoffskiftet mitt??
    Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 03-04-08, 19:55
  3. lurer litt på stoffskiftet mitt
    Av evius i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 01-05-07, 20:36
  4. Litt om meg og mitt....
    Av Leya i forumet Presentasjoner
    Svar: 24
    Siste melding: 25-04-07, 17:33
  5. Ny i forumet. Litt om mitt sykdomsforløp...
    Av Thyr i forumet Presentasjoner
    Svar: 6
    Siste melding: 04-05-06, 22:32

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn