Vær heller glad at de ikke fant noe du VET at det er utrolig kjipt at de henger seg opp i vekten din, men gjentar igjen: Det er kun for ditt beste! Vi vet jo alle hvor mye problemer som kan komme av overvekt, og snorking er bare litt av det. Fettet legger seg jo hele veien og vil gjøre passasjen til luft i halsen mindre. Musklene svekkes og vil lettere gjøre snorkingen større.

Det at de skriver om kraftig overvekt er bare konstrantering av fakta, og det må vi faktisk bare godta; spesielt når det er avgjørende for denne type problemstilling. (snakker selv som overvektig). Nytter desverre lite å føle oss angrepet og i forsvarposisjon når det gjelder dette. Vi lever i vår kropp, avgjør hva vi putter inn, må søke hjelp til vektreduksjon når vi trenger det, og få hjelp til å balansere hormonene så alt ligger til rette for å vellykket kunne få til ett vekttap. Til og med da er det jo vanskelig å få det til; vanlig friske sliter jo de også.. Men å reagere hardt på at helsevesenet konstanterer fakta er bortkastet energi..

Nå snakker jeg av erfaring som overvektig (skal ned 30 kg), og mener dette i beste mening. Jeg har selv erfart det du skriver om, og reagerte med oppgitthet de første gangene, men nå vet jeg bedre. Be heller om hjelp til vektreduksjon; spør hva de kan tilby deg av hjelp.