Side 4 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 339

Tråd: Blondies bok

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Standard Sv: Blondies bok

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
    Med god hjelp fra Jeanette78 har jeg funnet ut at Erfa dosen jeg har fått forskrevet er kun halvparten av den syntetiske dosen jeg har fått.
    https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10568
    Nedturen kom ca 5 timer etter sist intatte dose, og siden har jeg ikke reist meg fra stolen her..
    Må opp i dose i morgen...kan ikke ha sånne kvelder, med grubler på hvor mye...
    Hvor mange doser har du i løpet av dagen? For meg ble kveldene enda ett hakk bedre etter at jeg økte thyroiddosen fra tre til fire. Siste dosen tar jeg kl 17-18.

T3 går jo raskt ut av kroppen, mener jeg har hørt fire timer. Derfor doserer jeg thyroid slik jeg doserer hydrokortison, med fire tmers intervaller. Og kveldene er slik de aldri har vært på minst tjue år!
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Hvor mange doser har du i løpet av dagen? For meg ble kveldene enda ett hakk bedre etter at jeg økte thyroiddosen fra tre til fire. Siste dosen tar jeg kl 17-18.

T3 går jo raskt ut av kroppen, mener jeg har hørt fire timer. Derfor doserer jeg thyroid slik jeg doserer hydrokortison, med fire tmers intervaller. Og kveldene er slik de aldri har vært på minst tjue år!
    Før jeg startet på thyroid tok jeg tre doser. Når jeg startet på thyroid gikk jeg over til to. Den siste dosen kl 14. Jeg økte dosen med 50 prosent etter innlegget du refererer til. Det hjalp i den grad at jeg ikke er verre enn før jeg startet på thyroid, kanskje noe bedre i hjernekapasitet. Men nå er jeg kun 15mg unna det Balder legen hadde satt som sluttmål for thyroid doseringen min. Har prøvd å ikke henge meg så veldig mye oppi det da, men det blir moro å sammenligne blodprøvene når jeg kommer så langt. Hører noen sier 75 prosent av den syntetiske dosen man hadde skal holde. Hva er din erfaring Vigdis?

Bruker ikke HC etter eget valg, men får se på døgnurinprøven før jeg evt revurderer. Har derimot bestilt Barrbasco plus (samt en masse vitaminer og mineraler) og er veldig spent på det.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Har nå vært på en ukes ferie, og har kun en uke igjen før jeg skal tilbake i aktiv sykemelding igjen. Generelt opplever jeg liten bedring etter at jeg begynte på Erfa. Jeg tror dosen er for liten, men tør ikke øke enda pga binyrene.

I dag har jeg tatt meg på tak og spist frokost i senga Grunnen til det er at jeg har blitt anbefalt det av legen på Balder pga mitt lave kortisol nivå om morgenen, slik at kroppen liksom får et spark til å sette i gang. Det hører med til historien at jeg alltid har vært flink å spise frokost, men mens jeg har vært i ferie og sykemelding ligger jeg gjerne å sover til kl 11
    La meg å sov igjen etter denne sengefrokosten og kom ikke opp før kl 12, men hjernen kjennes ganske klar i dag hvilket er deilig.

For tiden tar jeg følgende tilskudd:
    *vitamin B
    *vitamin D
    *omega 3, 6 og 9
    *digestyme
    *magnesium
    *selen
    *probiotika
    *mulitvitamin

Venter fortsatt på vitamin E og C samt Barbasco plus. Skal også begynne med "rekeskal"l(glukosamin), men dette tenkte jeg å lure fastlegen til å skrive ut på blåresept, med tanke på at jeg har begynnende håndartrose påvist.

Klarer ikke enda å være flink nok med kosten. Sprekker på dette med lakris og andre søtsaker på kvelden...bare MÅ ha det. Har opplevde dette tidligere også med hypothyreosen, det er som om jeg bare må bli litt friskere før jeg klarer å bli flink nok med kosten. Likte så godt tråden til Jeanette78 https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10647 at jeg har bestemt at det eneste jeg trenger å være flink til nå er å ikke stille for store krav til meg selv...derfor blir det "babysteps"

Fortsatt god sommer til dere alle

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Du også på lakris? Jeg som ikke liker lakris engang har spist 3 poser på kort tid. ...
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Klarer ikke enda å være flink nok med kosten. Sprekker på dette med lakris og andre søtsaker på kvelden...bare MÅ ha det. Har opplevde dette tidligere også med hypothyreosen, det er som om jeg bare må bli litt friskere før jeg klarer å bli flink nok med kosten. Likte så godt tråden til Jeanette78 https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10647 at jeg har bestemt at det eneste jeg trenger å være flink til nå er å ikke stille for store krav til meg selv...derfor blir det "babysteps"
    Kjenner meg igjen i dette, Blondie. Ren lavkarbo og å spise masse grønt er vanskelig når man ikke er frisk. I lengden bør vi ikke la det bli en "unnskyldning" men det er samtidig viktig å ikke være for streng med seg selv. Babysteps, ja...

Så kjedelig at du ikke merker bedring av Erfa ennå. Mye skyldes sikkert at kroppen din er vant til t3 så du opplever ikke den plutselige oppvåkningen. Men på sikt tror jeg du vil se forandringer, kanskje om noen måneder, så hold tålmodigheten.... Dog kan binyre spøkelset ødelegge mye. Jeg tror selv at stoffskiftet mitt begynner å bli ok men at binyrene ødelegger totalbildet.

Ønsker deg i alle fall lykke til videre! Jeg følger med på din dagbok og gleder meg til å se fremgang, selv om det antakelig vil ta tid.

Klem

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av smgj Vis post
    Du også på lakris? Jeg som ikke liker lakris engang har spist 3 poser på kort tid. ...
    Typisk for dårlige binyrer. Jeg har spist kilosvis de siste månedene og jeg liker heller ikke lakris

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av Berit1974 Vis post
    Kjenner meg igjen i dette, Blondie. Ren lavkarbo og å spise masse grønt er vanskelig når man ikke er frisk. I lengden bør vi ikke la det bli en "unnskyldning" men det er samtidig viktig å ikke være for streng med seg selv. Babysteps, ja...
    Helt enig. Det skal ikke bli en hvilepute. Tror det blir lettere når hverdagen kommer og ungene skal avgårde på skolen. Kanskje målet må bli å komme seg på jobb om morgenen og heller dra hjem etter et par timer å hvile...hmmmm

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Typisk for dårlige binyrer. Jeg har spist kilosvis de siste månedene og jeg liker heller ikke lakris
    For meg forsvant lakrissuget (iallfall foreløpig) etter min sivile ulydighet mot legens forslag (om å stå fast på 100µg selv når ft4 falt - og tsh falt). Jeg tror kanskje at jeg forsøker å kompensere for manglende energi med sukker og lakris (som jo øker blodtrykket iallfall)...

Babysteps er nok lurt, ja. Så lenge de går i rett retning får det være bra. For meg hjelper det å spise ofte og proteinrikt. (Har en steak-bar i veska som regel. )
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Vel, den lakrisen du har spist "en kilo" av er vel et blandingsprodukt.
    For skikkelige saker skaff lakrisrøtter å tygge på eller apotekerlakris. Den som er hard som glass.
    Da trenger en ikke så mye.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Vel, den lakrisen du har spist "en kilo" av er vel et blandingsprodukt.
    For skikkelige saker skaff lakrisrøtter å tygge på eller apotekerlakris. Den som er hard som glass.
    Da trenger en ikke så mye.
    N.Finn....om jeg egentlig ikke liker lakris så er ikke den der så god som "blandingsproduktet" mitt...dessverre...

Side 4 av 34 Først 12345678910111213141516171819202122232425262728293031323334 Siste

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn