Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
Jo, stoffskiftet er et stort.
Husker jeg spurte legen min hva det var for et stoff som skiftet - og til hva....
Han svarte at jeg utfordret hans tidligste kunneskaper - og så var det med det.
Internett ble redningen, og glad er jeg for det.

Det er en stor fordel å utdanne seg så godt man kan i dette, ellers blir man lett overlatt til de tilfeldige synspunkter behandlerappatatet til enhver tid har dannet seg om "oss" som gruppe.
Individuelle hensyn tar man ikke her......
Og vi er meget forskjellige individer som trenger å ta forskjellige hensyn.

Man kan ikke forsvare dagens praksis med at alle skal tvinges til å levere gjennomsnittlige blodprøver hvor idealet og siktepunktet er gjennomsnittet hos friske mennesker. Tolkingen de fleste leger og endokrinologer gjør av våre blodprøver, og følgende doseringsordre, gjøres uten at individuelle hensyn tas - og det blir feil !

I klar tekst er det etter min antagelse det som er skjedd hos deg Camillis ?
Man har justert dosen etter blodprøver man sikkert etter beste mening tror er slik det skal være - og glemt personen.......

Ja, det skal være sikkert og visst Alle fastlegene jeg har hatt de siste årene har lagt seg opp i stoffskiftet mitt, til tross for at jeg har sagt jeg går til en spesialist for det. Alle, uten unntak, har ment at jeg har vært overdosert pga. den j*vla TSH'n Hun ene var faktisk så frekk at hun beskyldte meg for å ha en "ikke-givende jobb" og mente jeg hadde for lite innhold i livet mitt, og kanskje jeg ikke hadde vært så sliten hvis jeg hadde hatt 2 barn etc. I tillegg kritiserte hun legen jeg går til for at han var kjent for å gi medisin til de som hadde fine blodprøver. Hadde det ikke vært for han så hadde jeg vært helt nede i grøfta nå. Han bryr seg ikke om TSH og sier at man ikke skal se på den når man er medisinert. Men til tross for det har han ikke øka levaxinen mer enn til 150 mcg.( De siste 25 økte jeg selv.) Har bare brydd seg om T3, og med en dose på 150 mcg levaxin var ikke T4 høyere enn 15 på det meste. Mulig han har en greie på at "man øker ikke levaxinen mer enn som så uansett". Bare ved å lese på dette forumet her så ser man jo virkelig hvor forskjellige folk er mht til doser og blodprøver. Blir forskrekka når jeg ser og hører hvor mye svart/hvit-tenkning det er på legekontorene rundt omkring. Man må jo nesten spørre hvor mange timer forelesning de har med stoffskiftesykdommer i løpet av de årene utdannelsen pågår