Viser søkeresultater 11 til 18 av 18
Tråd: Overdosert..
-
28-07-10, 20:17 #11
Sv: Overdosert..
"Jeg ble satt på Lio fordi legen sa jeg ikke konverterte nok fra T4,(T3 var for lav)-----"
Jo, det går klart fram at legen ikke vil øke Levaxindosen din fordi legen mener at TSH er for lav og ikke bør bli lavere.
Han burde jo visst at hypotalamus er følsom for både fT4 og fT3, så Lio senker også TSH.
Men glem TSH - den har ingen somhelst betydning.
Så er det ikke korrekt å ordinere Lio før fritt T4 er så høy som du tåler å ha den - uten at det dannes nok fT3.
Den sikreste måten å finne din rette dose på, er å øke Levaxindosen langsomt til det oppstår hjertebank - og så senke den til forrige dose.
Etter 4uker kan man måle om det dannes nok fT3 - hvis ikke ordineres Lio.• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
28-07-10, 21:34 #12
Roger that!
Har blitt veldig mye klokere nå på kort tid. Utrolig takknemlig for at det finnes så flinke mennesker som er villig til å dele informasjon med meg 
Har gått gjennom ALLE blodprøvene mine nå siden oppstart, og det er ikke store variasjoner mellom dem. T4 har i gjennomsnitt ligget på 12
og T3 5,5 (på det høyeste oppe i 8,3) Og dette er over 5 år. Ikke rart man har det som man har det da
Begynner med 150 mcg levaxin og 60 mcg lio i morgen. Etter 2 uker reduserer jeg lio med 20 mcg. 2 uker deretter igjen øker jeg levaxin med 25 mcg, and so on
HVIS jeg har skjønt det riktig 
Btw: Det spiller ingen rolle om man tar hele levaxindosen på en' gang? Har pleid å dele den også på 3 doser, men skjønner ikke helt pointet med det...
"Resultater kommer ikke servert på sølvfat. Man må jobbe hardt for dem."
-
28-07-10, 21:40 #13
Levaxinen kan du ta alt på en gang. Den skal uansett "rett på lager" før den brukes i kroppen ved behov.
Du bør helst ta levaxin 30-60 min før mat og ikke spise kalktilskudd innen 3 timer(?) etter og ikke jern innen 8 timer etter. Ta timene med en klype salt, jeg husker dem ikke 100%. (Melkeprodukter er altså ok, men ikke kalktilskudd - kalsiumkarbonat.)
I Norge anbefales det å ta levaxinen om morgenen, men det finnes forsøk som antyder at det kan være like greit, om ikke bedre, å ta den om kvelden.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
28-07-10, 21:45 #14
-
29-07-10, 09:56 #15
Jo, stoffskiftet er et stort.
Husker jeg spurte legen min hva det var for et stoff som skiftet - og til hva....
Han svarte at jeg utfordret hans tidligste kunneskaper - og så var det med det.
Internett ble redningen, og glad er jeg for det.
Det er en stor fordel å utdanne seg så godt man kan i dette, ellers blir man lett overlatt til de tilfeldige synspunkter behandlerappatatet til enhver tid har dannet seg om "oss" som gruppe.
Individuelle hensyn tar man ikke her......
Og vi er meget forskjellige individer som trenger å ta forskjellige hensyn.
Man kan ikke forsvare dagens praksis med at alle skal tvinges til å levere gjennomsnittlige blodprøver hvor idealet og siktepunktet er gjennomsnittet hos friske mennesker. Tolkingen de fleste leger og endokrinologer gjør av våre blodprøver, og følgende doseringsordre, gjøres uten at individuelle hensyn tas - og det blir feil !
I klar tekst er det etter min antagelse det som er skjedd hos deg Camillis ?
Man har justert dosen etter blodprøver man sikkert etter beste mening tror er slik det skal være - og glemt personen.......• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
29-07-10, 15:42 #16
Ja, det skal være sikkert og visst
Alle fastlegene jeg har hatt de siste årene har lagt seg opp i stoffskiftet mitt, til tross for at jeg har sagt jeg går til en spesialist for det. Alle, uten unntak, har ment at jeg har vært overdosert pga. den j*vla TSH'n
Hun ene var faktisk så frekk at hun beskyldte meg for å ha en "ikke-givende jobb" og mente jeg hadde for lite innhold i livet mitt, og kanskje jeg ikke hadde vært så sliten hvis jeg hadde hatt 2 barn etc. I tillegg kritiserte hun legen jeg går til for at han var kjent for å gi medisin til de som hadde fine blodprøver. Hadde det ikke vært for han så hadde jeg vært helt nede i grøfta nå. Han bryr seg ikke om TSH og sier at man ikke skal se på den når man er medisinert. Men til tross for det har han ikke øka levaxinen mer enn til 150 mcg.( De siste 25 økte jeg selv.) Har bare brydd seg om T3, og med en dose på 150 mcg levaxin var ikke T4 høyere enn 15 på det meste. Mulig han har en greie på at "man øker ikke levaxinen mer enn som så uansett". Bare ved å lese på dette forumet her så ser man jo virkelig hvor forskjellige folk er mht til doser og blodprøver. Blir forskrekka når jeg ser og hører hvor mye svart/hvit-tenkning det er på legekontorene rundt omkring. Man må jo nesten spørre hvor mange timer forelesning de har med stoffskiftesykdommer i løpet av de årene utdannelsen pågår 
-
29-07-10, 17:31 #17
For noen år siden hadde de kun to timer undervisning.
Nå er den visst økt til fire.
(Og hvor mange timer bruker vi?!!!)
Det jeg har opplevd som vanskelig er at de fleste er helt "låst" i sin egen lærdom, og ser ikke dehovet for å utvide horisonten når det gjelder slike som oss.
Dessverre. De tar livskvaliteten fra mange.
Tenk --alle som sliter "der ute".......
Vi har iallfall hverandre!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
29-07-10, 17:53 #18
Jesus!! Herregud, det er jo helt sykt!! Ikke rart at mange får feil diagnose og blir feilbehandla da! Uff, føler med alle sammen. Veit jo selv hvordan det er

Ja, det er godt å vite at man kan dele erfaringer på både godt og vondt.
Man kjenner jo sin egen kropp best og å stole på legene har vel vist seg å være feil gang på gang! Eneste man trenger leger til er å skrive ut resepter
Lignende tråder
-
Overdosert - Hva gjør jeg?
Av NoraH i forumet Lavt stoffskifteSvar: 26Siste melding: 30-06-09, 19:51 -
Overdosert?
Av Pusen i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 11-06-09, 21:32 -
er jeg overdosert???
Av lillevenn1 i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 03-03-09, 03:53 -
Overdosert?
Av Toto i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 4Siste melding: 09-07-08, 11:29
Svar med sitat

Bokmerker