Symptomer er vanskelige å tolke - de er ofte personlige.
Og jeg synes jo det er motstridende at du har 112 i puls og fryser.
Samtidig har du en så lav dose at den kun må anses som et tilskudd til det kjertlen produserer.
En kjertel produserer omtrent 150µg/dag, så du har et tilskudd til dette som vil tilsvare noe over 25%. Som tilskudd må en regne dosen som betydelig, og min mening er vel at den godt kan væer ansvarlig for den høye pulsen.
Men....
Hvordan finne ut dette ?
Kutt ut dosen i en eller to dager og se om det bedrer seg. Jeg har selv bruk metoden da jeg var usikker på om dosen min var for høy.

Doseringen din er ganske atypisk, og jeg syns også at den er igangssatt uten mange nok blodprøveresultater.
Leger er vanligvis alt for restriktive med å igangsette en prøvebehandling med Levaxin, og jeg er ikke glad for at det er slik.
Men i tilfellet ditt er det etter min vurdering, basert på det du har oppgitt av målinger, ikke tilstrekkelig grunnlag til å igangsette behandling.

Jeg mener at enten må man ha antistoffer av noe slag eller så lav TSH at denne ikke kan drive kjertelen til en norman produksjon. Så finnes det sikkre unntak, men du har ikke oppgitt noe spesiellt.

Behandlingsstart etter forskriftene (er jeg heller ikke glad i !) starter med 50µg Levaxin og stiger så i løpet av noen måneder til en full dose.
Hvis denne dosen ikke danner nok T3, gir man et tillegg av Liothyronin.

Så hvorfor har man avveket fra dette i ditt tilfelle ?

Symptomene er som jeg sert det helt motsridende, så da kan man jo .....
1. kutte Lio
2. kutte begge to
3. kutte Lio og øke Levaxin.
Om 3. er korrekt må en anta at hjertefrekvensen er økt fordi du har lavt stoffskifte.
Jeg har lest at man kan få hjertebank av lavt stoffskifte, men da er frekvensen lav.
Jeg har ikke sett at frekvensen kan bli høy fordi at stoffskiftet er lavt. Har noen ?