Hmmm, tråden ble visst sveiset sammen med en annen tråd. I allefall, senere tester har vist at B12 er på normalt, hvor hun tok en "celletest" eller hva hun kalte det, av det. Dette var stoffskiftelegen min. Ellers er alt annet av verdier normalt, foruten TSH og T4 etc. Jeg spiser i meg masse B-vitaminer ellers hver dag for å passe på, jeg har vært redd for å få mangel og vet at det er viktig for hår. Det som er merkelig er at hud og negler har det helt fint, er hun håret som er uutholdelig flokete, tørt, flisete og ødelagt.

Sitat Opprinnelig skrevet av Blondie Vis post
Som nevnt tidligere her tror også jeg at håret ditt henger sammen med B12-vitamin statusen din. Selvsagt har det lave stoffskifte ditt noe og si, men ikke nødvendigvis alene. Alt dette henger sammen. Du bør få deg noen injeksjoner. Sykdommen heter pernesiøs anemi, som Kevlin henviser til i forhold til prøven "Intrinisic factor". Dette er et enzym som dannes i magesekken som noen mangler (arvelig sykdom). Dette gjør at B12 ikke kan spaltes slik at det kan suges opp i tarmen, derfor må B12 gies i injeksjoner.