Side 1 av 2 12 Siste
Viser søkeresultater 1 til 10 av 14
    Medlem siden
    Jul 2010
    Meldinger
    7

Standard Dere som vellykket har gått ned + 10kg

Hva har vært avgjørende for deres suksess?
    Skjedde vektnedgangen med ny medisinering, med kostholdsendring, ved oppstart av trening eller kombinasjon? Og hvor lang tid tok det?

vet det er veldig indivuduelt, men håper på inspirasjon fra andres historier

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Standard Sv: Dere som vellykket har gått ned + 10kg

Vet ikke helt om du skal ta all inspirqasjon fra min historie......
    Jeg var vel ikke det man kaller overvektig, jeg veidde formye etter eget ønske.
    BMI var sånn 26 - var vel oppe i 27 en kort periode.
    men jeg ville nærmere 20 og klarte det ikke uansett hvor mye jeg trente - uansett hvor mye Levaxin jeg spiste.

Så kan man jo undres over at jeg gikk ner 12kg på de første måneder jeg gikk over til Armour, og 6kg noen måneder etter det - og der er jeg blitt.
    De siste 2kg har jeg, og de er det umulig å få bort.
    Men det kan jeg leve med da. Jeg spiste faktisk mer enn før - var mer sulten.

Du har vært mer tolmodig enn jeg var, du har sluppet deg lenger......
    Jeg vet jo ikke, men jeg forsøkte jo alt mulig. Hvorfor gikk vekta så dramatisk fort ned da jeg skiftet til et Tyroid ?
    Jeg trente ikke, for det var jeg ikke i stand til. Og spiste mer enn før.

Noen år senere ble jeg oppmerklsom på at jeg var lav på D-vitamin. Etter noen store doser var vekta lavere og jeg trente bedre, men den kom opp litt igjen, så da skal jeg nok være der jeg er.

Så skal jeg bare ikke påstå at Tyroidene er noen slankemedisin, men dette er hva som skjedde.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
    Vet ikke helt om du skal ta all inspirqasjon fra min historie......
    Jeg var vel ikke det man kaller overvektig, jeg veidde formye etter eget ønske.
    BMI var sånn 26 - var vel oppe i 27 en kort periode.
    men jeg ville nærmere 20 og klarte det ikke uansett hvor mye jeg trente - uansett hvor mye Levaxin jeg spiste.

Så kan man jo undres over at jeg gikk ner 12kg på de første måneder jeg gikk over til Armour, og 6kg noen måneder etter det - og der er jeg blitt.
    De siste 2kg har jeg, og de er det umulig å få bort.
    Men det kan jeg leve med da. Jeg spiste faktisk mer enn før - var mer sulten.

Du har vært mer tolmodig enn jeg var, du har sluppet deg lenger......
    Jeg vet jo ikke, men jeg forsøkte jo alt mulig. Hvorfor gikk vekta så dramatisk fort ned da jeg skiftet til et Tyroid ?
    Jeg trente ikke, for det var jeg ikke i stand til. Og spiste mer enn før.

Noen år senere ble jeg oppmerklsom på at jeg var lav på D-vitamin. Etter noen store doser var vekta lavere og jeg trente bedre, men den kom opp litt igjen, så da skal jeg nok være der jeg er.

Så skal jeg bare ikke påstå at Tyroidene er noen slankemedisin, men dette er hva som skjedde.
    Det var interesant! Jeg sliter jo også med for mye overvekt, og spiser som en gris. Kan gjerne spise opp en hel middag alene...

Trur du at det var overgangen til en annen medisin, som gjorde at du gikk ned i vekt, eller?

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Ja, jeg finner ingen annen forklaring.

Jeg har tenkt mye på hva som skjedde.
    Det må ha vært mye vann, iallfall i det første som forsvant. Jeg hadde ikke følelsen av at jeg hadde mye vann i kroppen, men det forsvant jo så fort - så da var vel mye av det vann.

Og tenker man videre på hvorfor, kommer en raskt over i tanker om hvorfor Tyroide hormoner virker bedre enn synetiske.
    Det har jeg ikke svaret på - ei heller om det fungerer på samme måte for alle.

Men hvorfor skal vi ikke få lov å finne ut hva det er som funker best for oss da ?
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    69

Jeg har tilsammen gått ca 33 kg over en periode på 3 år, mens jeg har vært under behandling for lavt stoffskifte med Levaxin.
    De første 23 kg gikk jeg ned ved å legge om kosten (VG vektklubb) og starte med forsiktig trening, som jeg økt etterhvert. Dette tok meg 1,5 år. Etter å ha stått stille på vekten gikk jeg over til Ketolysekuren og tok av nye 10 kg. Etter det sto jeg stille i ca 1 år, før jeg plutselig har gått opp igjen 6 kg de siste 2-3 månedene.

Mistenker at stoffskiftet mitt har blitt vel lavt igjen p.g.a. en del andre symptomer også. Ha prøvet å justere kosten for å gå ned igjen, men det er ikke mulig. Det gode er at jeg heller ikke legger på meg mer. Har forsatt ca 10 kg som jeg ønsker å ta av for å komme ned på en BMI på rundt 23. Får se hva resultatet av blodprøvene jeg skal ta på fredag blir.

Medlem siden
    Apr 2009
    Sted
    Vestfold
    Alder
    62
    Meldinger
    911

Et noe mer velregulert stoffskifte. Noe fokus på kostholdsendringer i form av å spise flere måltider, men noe mindre til hvert måltid. Halvparten av middagstallerkenen med grønnsaker, 1/4 med karbo og 1/4 med proteiner.

Vekk med alt sukkerholdig drikke av typen "brus" og erstattet det med vann og ikke "sukkerfritt" eller med kunstig søtning. Lite kjeks, kaker, vafler o.l. Ellers litt snacks, sjokolade og en eller annen utskeielse ved behov

Trening i form av gåturer. Flink i perioder, mindre flink i andre perioder og lite flink til tider. Det er vel det og 20 kilo forsvant og vekten har vært stabil i flere år.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Har flere ganger gått ned i vekt...hvilket betyr at jeg ikke har klart å holde meg der...Den ene gangen på pulver=450 kcal/døgn (anbefales IKKE). Den andre gangen med små hyppige måltider og jogging 3 ganger per uke.

Trening er etter min oppfatning et must, det samme gjelder mye vann og hyppig spising. Ved begge anledninger gikk jeg ned 17 kg, svangerskap og fødsler har forstyrret det å holde vekta, men mest av alt lavt stoffskifte. Har slanket meg parallet med andre, og skal si at jeg har måttet jobbe MYE mer for å oppnå ønskede mål. Men så har jeg vært underdossert i mange år, også under slanking. Så det jeg forsøker å si er at du må sørge for et velregulert stoffskifte før du starter med vektreduksjon, ikke minst med tanke på å holde vekta. I tillegg til trening for å holde basalstoffskiftet oppe.

Stå på:-)

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    61
    Meldinger
    409

Jeg gikk opp og opp i vekt på Levaxin,
    samt at sliten kropp etter turn og tungt arbeid gjorde at vektøkningen fikk veldig fort enda flere negative konsekvenser for alle ledd,
    de kroniske betennelses tilstandene man ofte er plaget med i hypo tilstand gjorde vondt verre og enda verre,
    jeg har etter at jeg byttet til erfa begynt så smått å krype nedover og kroppen har roet seg litt,
    betennelser og smerter har roet seg litt og det har ikke kommet nye funn,
    det å slanke seg har vært håpløst og virket motsatt,
    har begynt å trimme litt,
    men pga at vi som regel skal ha lite karbo må man ikke overdrive,
    det slår backlash,
    baby steps baby steps
    og ingen overdrivelse,
    man skal ikke hoppe på et trenings potensiale man var på før man var syk,
    det funker bare ikke,
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    May 2009
    Sted
    Nord-Norge
    Alder
    49
    Meldinger
    498

Har 1000 kroners spørsmål til dere:

De fleste av dere er jo trygdet, og lever som oftest i et forhold. Og da har jo dere litt mer å rutte med.

Og de fleste av dere, lever jo av sunn mat, med masse grønnsaker, frukt, osv.

Alt det sunne koster jo masse penger, veldig masse penger. Så da lurer jeg på, hvordan i det huleste klarer dere dette økonomisk????????????????

Jeg har jo midlertidig trygd, har søkt om varig, men har ikke sjans i havet, til å leve sunt!!!!!! Først fordi, jeg bor langt mot nord, på landet, der det meste av grønt i butikken er svart og muggen; og fordi jeg har masse utgifter som skal betales. Og når jeg da skal f.eks. lage kylling salat, koster deg meg ca 250 kr!!! Ferdig laget, som fantes før her, men ikke nå, kostet kun 50-60 kr!!!! Og en kylling salat varer jo ca 3-4 timer, og resten som blir igjen, varer sånn ca 2-3 timer. Men jeg kan jo ikke bare leve på kylling salat, da vokser det jo både vinger og grønnsaker på meg. Kjøtt tørr jeg nesten ikke røre, da fyker vekten opp et par kilo med en gang. Og fisk begynner jeg å snart å hate!!!!

Det sier jo seg selv, at å leve sunt, for min del, er veldig vanskelig!!!!! Jeg blir jo i tillegg ikke mett, av å spise noen salatblader, litt nøtter, litt kyling, og sånt, da stanger jeg hodet i veggen etter 1 time!!!!!

Så jeg skjønner over hodet ikke hvordan dere klarer dette....... *phu*

...og ikke kom å snakke om tilvenning, at etter ca et par dager, så er du ikke så sulten mer!!! For det hjelper over hodet ikke for min del!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Litt sinna nå her jeg *sorry*
    Sist endret av helgemann; 24-07-10 kl 05:29 Begrunnelse: Glemte ett par ting som vanlig

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Oj, helgemann, en kyllingsalat til 250 kr! Du har ikke vurdert å gjøre som endel folk på trygd gjør, å emigrere til sydligere strøk? Trygden vil nok rekke lengre i Middelhavsstrøk... Men vennene dine bor jo ikke der da. Høres ut som om trygden burde være høyere jo lengre nord du kommer. Det finnes jo ting i grønnsakfamilien som kanskje koster det samme uansettt hvor du bor: tørkede bønner, erter og linser. Det er billig, proteinrikt og inneholder sikkert mye annet bra i tillegg. Det blir du mett av, og tømmer ikke lommeboka di. legg det i bløt, kok etter anvisning, og frys ned i passe posjoner. Bønner inneholder vel lite karbohydrater, som kanskje er et problem for vekta di akkurat nå.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Side 1 av 2 12 Siste

Lignende tråder

1. Til dere som har gått over til Armour
    Av Siriusen i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 40
    Siste melding: 13-09-09, 17:56
  2. Det har gått opp et lys for meg!
    Av LilleTrille i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 22
    Siste melding: 04-09-07, 20:54
  3. Jeg har gått ned i vekt!
    Av Ida i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og trening