Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
Uff-da, det er godt mulig at jeg har gått ut på tynn is der særlig fordi jeg henviser til noe jeg mener Anisa har skrevet;
men uten å linke.
Har jeg plumpet uti isåmåte, så ber jeg både deg og Anisa om Unnskyldnng for det .
Det jeg mente var at mtp kalsium og hva hver enkelt behøver -
(eller som jeg er tilbøyelig til å være overbevist om) ikke behøver; at blodprøve ikke er den prøven som først og fremst vil vise det.

Selv tar jeg ikke kalsiumtilskudd, men har derimot stor tro på at jeg som nordboer med lite soleksponering har utbytte av D3-tilskudd
(i kombi med K2).

Som du har beskrevet om selen og E-vitamin, så opplever jeg at D3 er like essensiell -
og jeg vet via blodprøver at mitt nivå på D3 som var lavt nå er for oppadgående.
Utifra hva jeg har lest så er jeg ikke enig i at tilskudd av D3 kan skade - slik som tilskudd av kalsium kan - ref. link
(obs: google oversettelse ):
Skrevet hva jeg tror og tenker om D - Vitamin D kan forandre livet ditt! og vi er nok ganske enige.

Jeg håper ikke at dette var et eksempel på trådkapring - endatil i ditt eget Forum
Viktig med en slik tråd og jeg håper selvfølgelig at den ikke sporer av
Helt i orden - jeg er ikke så hårsår - det behøver du ikke å være redd for. Kanskje vi burde vært flinkere til å legge inn viktige ting flere steder (gode forklarende svar som kommer på "feil" sted f.eks. slik at man finner info. Selv er jeg ikke så god på søkefunksjonen. (og ikke alltid sikker på om jeg gir noen gode svar heller - så litt tricky det her. Vi gjør vel så godt vi kan i beste mening alle sammen.

Ha fortsatt en fin dag...