Side 12 av 27 Først 123456789101112131415161718192021222324252627 Siste
Viser søkeresultater 111 til 120 av 266
    Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    127

Standard Sv: Sliten nybakt mamma trenger noen råd for å komme ut av dette marerittet!

Sitat Opprinnelig skrevet av Hansen Vis post
    Hva bygger de sin ME-mistanke på da ?
    Hvis det bare er på klinisk vurdering, e r jo mistanken svak da.
    Har de tatt andre blopdprøver enn stofffskifteprøver ?
    Feks ACE ?
    De bygger den vel ikke på noe annet enn at de ikke finner noe annet.... ACE ser jeg er tatt, men svaret er ikke kommet enda. HVa er det?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    127

Standard Sv: Sliten nybakt mamma trenger noen råd for å komme ut av dette marerittet!

Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
    Hei igjen - ME? - som Vigdis skriver - den nye sekkediagnosen når ingen av de tekniske undersøkelsene gir svar.

Tror ikke jeg har lest noe om hva du spiser/drikker? Siden du hadde svangerskapsdiabetes - hvilke kostholdsråd fikk du da? Bytte du ut noe du vanligvis spiste med noe annet. Jeg synes nemlig alle symptomene dine, problemene og blodprøver i lavere del av ref. samt tyroideaprøvene som før du begynte på Levaxin var way off kanskje kan høres ut som en eller annen forgiftning.

Satt og leste en del om helt andre ting her - mest neurologisk litteratur og substanser som påvirker hjernen og kom over ett eksempel på en gutt som viste seg å være aspartamforgiftet. Han hadde uforklarlige anfall, svimmelhet, tinnitus. Ved MR fant de en uavklart struktur i hypothalamusområdet (kan likne den du har fortalt om) som reagerte spontant på inntak av aspartam.
    Det finnes visstnok mange slike strukturer - noen av den oppstår etter fødsel - og ingen ville vært klar over at de var der, eller hatt problemer med dem om ikke noe gjorde at de begynte å gi symptomer. Ofte er dette etter hva jeg har lest giftige substanser som tilsettes næringsmidler i form av MSG og aspartam. (Det finnes hundrevis)

Du kan google Dr. Blaylock - Amerikansk neurokirurg som har skrevet boken Excitotoxins - The taste that kills. Det ligger også mye på www.dorway.com
    Jeg skal ikke gå inn i kjemien og hva som skjer skritt for skritt, og vet jo heller ikke om du drikker brus, saft, bruker suketter eller ferdigmat med mye smaksforsterker, men i tilfelle du gjør det kan det jo være en ide å forsøke å kutte det ut en periode for å se om det gir symptomforbedring.

H:-)

Hei igjen!

HVa jeg spiser og drikker ja. Jeg spiser nokså normalt tror jeg. Men har blitt en del ferdige Fjorland-middager o.l. siste tiden da jeg rett og slitt ikke ORKER å lage noe. Ellers spiser jeg nok litt for lite, grunnet kvalme og manglende sultfølelse pga hypothyreosen.

Skummelt det du nevner om kunstige søtstoffer. Jeg slet for en del år tilbake med anorexi, som jeg ble frisk av i 2006/07. Jeg var i den tiden ganske hard på dette med kunstige søtstoffer. Drakk masse lettbrus b.la. Etter dette så gikk jeg bort i fra dette, fordi jeg følte at det ikke var bra for kroppen, og jeg var ekstra forsiktig da jeg var gravid. Så fikk jeg jo svangerskapsdiabetes, og ble sendt til en ernæringsrådgiver på sykehuset. Hun sa at kunstige søtstoffer ikke var farlig, og at jeg burde bruke det for å unngå høyt blodsukker. Jeg stolte på henne, og begynte å bruke en del av det igjen. Har igjen SLUTTET med det for ett år siden. Men apartamforgiftning, hvordan sjekker man det liksom?

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    127

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Hørte en historie om en som fikk vite av endoen at hun hadde ME, han lyttet ikke til hennes ønske om å få hjelp med binyrene, for de var "fine". Da hun kom til en annnen lege, fortalte han at han hadde hatt flere pasienter fra samme endo med ME diagnose. Alle hadde binyreproblemer, ingen av dem hadde ME. Hvor mange er det som ligger rundt omkring og kanskje har uoppdagede eller underbehandlede stoffskifteproblemer og binyrer som ikke fungere skikkelig, men blir etterlatt hjemme i et mørkt rom med diagnosen ME?

For meg virker dette som sekkediagnosen psykisk, som også legene strør rundt seg med, til stoffskiftepasienter for eksempel. Når vi ikke vet, vel, vi har en sekk, la oss putte det der. Ikke gi deg Herdis!

Fy søren, det er jo helt grusomt at dette foregår. Hele livet til folk blir jo ødelagt! Jeg ble veldig overrasket over hvor raske legene var til å plassere meg i ME eller depresjonsdiagnosen. Føler det er de legene med minst peiling på disse diagnosene som gjør dette. Også begrunner de det med at jeg virker nedfor. Selvfølgelig er jeg nedfor. Jeg er jo skikkelig syk, og da går man jo ikke rundt å stråler. Det betyr da vel ikke at man har en depresjon? Uff, kjenner jeg brenner for dette. Når jeg blir bedre skal jeg jammen prøve å ta tak i dette. Det er jo så tragisk for folk som stoler på legene, og ikke har ressurser.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    127

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Jeg blir skremt jeg når de sier at alt er bra med stoffskiftet så lenge verdiene er innenfor normalen. Gode Gud...de sier jo at det er det samme om en ligger lavt eller høyt der!
    Tror faktisk at det er ekstra vanskelig å "drøfte" dette innen SYKEHUSSYSTEMET. Det var inne der jeg ble kalt KVERULANT.
    En skal ha tunga rett i munnen.
    Men jeg sier jeg er voksen,vettug og oppegående, så ingen skal fortelle meg hvordan jeg har det eller ikke.
    Jeg tror ikke du har ME....du er ikke den første som får høre det. Tror mange får den diagnosen istedet for reell undermedisinering og/eller binyreproblem.
    De /iallfall mange...sikkert hederlige unntak...kan jo ikke miste ansikt, derfor må de få ned noe på papiret..../journalen.
    Tror du kommer et stort steg videre etter timen i Oslo....håper det.
    De tok feil da de sier en blodprøve angående kortisol er nok også...det minste er 2, fordi den om morgenen skal minst, minst være dobbel så høy som kvelden (gjerne 3/4).
    Uten sammenligningmforøvrig....
    I en annen situasjon en gang fikk jeg skrevet i en epikrise at jeg trengte intensiv psykoterapi inntil 4 år, fordi jeg "påstod" at jeg hadde symptomer som var "umulige" å ha.....så viser det seg at jeg har brudd i ansiktet.
    De sier bare noe, kjenner jeg koker på dine vegne!!!
    STOL på deg selv, og ikke la dem fortelle deg noe du ikke kjenner deg igjen i!!
    Takk Gunnda for din støtte. Det trenger jeg. Det er grusomt at leger kan fortelle deg at du må gå i terapi, når du har brudd i ansiktet. Går det an? Desverre gjør det det.

Gleder meg til å komme på Balder nå, og få en skikkelig utredning. Reiser på søndag. Tvitvi!

Klem

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Krysser fingrene for deg

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

ACE er angiotensin-converting-enzyme.
    Altså et enzym som blir høy ved diverse tilstander i kroppen.
    Det er ikke helt spesifikt, men er dette høyt, kan det bla. bety ME.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    127

Takk for det Blondie <3 Det var forresten noen som skrev til meg at det finnes en egen diagnose hvor man svinger veldig mellom lavt og høyt stoffskifte. Noen som vet noe om dette?

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    68
    Meldinger
    5,134

Noen som har Hashimotos, altså antistoffer (høye anti-TPO tall viser at du har Hashimotos, men de kan svinge hele tiden) har en slik forferdelig berg-og-dalbane av et stoffskifte at de svinger mellom hypo og hyper. Carro har det, og en eller to andre som har skrevet her i det siste, husker i farten ikke hvem.

Ønsker deg lykke til i Oslo. Tar du med alle de siste blodprøvesvarene dit? Det kan være lurt for å få fortgang i behandlingen.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Skummelt det du nevner om kunstige søtstoffer. Jeg slet for en del år tilbake med anorexi, som jeg ble frisk av i 2006/07. Jeg var i den tiden ganske hard på dette med kunstige søtstoffer. Drakk masse lettbrus b.la. Etter dette så gikk jeg bort i fra dette, fordi jeg følte at det ikke var bra for kroppen, og jeg var ekstra forsiktig da jeg var gravid. Så fikk jeg jo svangerskapsdiabetes, og ble sendt til en ernæringsrådgiver på sykehuset. Hun sa at kunstige søtstoffer ikke var farlig, og at jeg burde bruke det for å unngå høyt blodsukker. Jeg stolte på henne, og begynte å bruke en del av det igjen. Har igjen SLUTTET med det for ett år siden. Men apartamforgiftning, hvordan sjekker man det liksom?
    Hei! - ikke for å være vanskelig men her sier du to motstridende ting på en gang. Du var forsiktig mens du var gravid men brukte det igjen da du fikk svangerskapsdiabetes? Og er babyen din over ett år da?
    Ok vi lar det ligge, men ofte tror vi at vi er litt flinkere enn vi egentlig er. Det gjelder alle, meg selv inkludert. Tar meg sammen mange ganger hver uke. Det er vanskelig nok å gjøre ting riktig når man er frisk, når man er såpass syk som deg er det utrolig mye vanskeligere - nesten håpløst - om ingen andre tar ansvar og hjelper deg.
    Fjordland er ikke akkurat nye bra - ser bra ut men leser du hva Laks i hollandaisesaus med gulrøtter og poteter består av-:
    Sistat fra fjordland.no
    Laks i hollandaisesaus med gulrøtter og poteter. En tradisjonell rett av laksefilet med ferske poteter og skivede gulrøtter. Hollandaisesausen er laget på egg med god olivenolje, og har en kremaktig og delikat smak. Dette er en tradisjonell fiskerett som nå kan nytes på bare 4 minutter!

Ingredienser
    Laks (29%), hollandaisesaus (23%): vann, smør, rapsolje, emulgator (hydroksypropyldistivelsesfosfat, mono- og diacetylvinsyreestere av mono- og diglycerider av fettsyrer), salt, aroma (gjærekstrakt, maltodekstrin, dekstrose, laktose, glykosesirup, krydder (bl.a. muskatblomme), krydderekstrakter, smaksforsterker (mononatriumglutamat), hydrolisert vegetabilsk protein (hvete, soy), selleri), sukker, løk, eddik, sitronsyre, sitronjuicekonsentrat, antioksidanter (alfatokoferol, mono- og diglycerider av fettsyrer), bestrålt krydder, farge (betakaroten). Poteter (33%): poteter, vann, salt. Gulrøtter (15%).

sitat slutt

Ikke mye helse i hver krone for den middagen der - selv om reklamen sier noe annet.

Jeg skal ikke si at du er aspartamforgiftet - etter MSG forgiftet - (smaksforsterker (mononatriumglutamat), hydrolisert vegetabilsk protein (hvete, soy). Hydrolisert vegetabilsk protein antas å være ennå værre men høres bedre ut. Jeg kan ikke vite det, men når kroppen din sliter så ille trenger den iallefall ikke alle disse stoffene å slite med i tillegg.
    Stekt kjøttdeig og spaghetti med en enkel tomatsaus ville vært bedre. Da vet du i det minste hva du får i deg.
    Aspatamforgiftning kan bla. sees på MR - hvite flekker i hjernen som ikke skal være der. Se f.eks.innslag på NRK Puls for noe tid tilbake.

Nok om det. Masse lykke til på Balder - håper det kommer noe ut av det. Hjørnestein i Balderbehandling er kosthold så du vil nok høre mer om det.

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    127

Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
    Hei! - ikke for å være vanskelig men her sier du to motstridende ting på en gang. Du var forsiktig mens du var gravid men brukte det igjen da du fikk svangerskapsdiabetes? Og er babyen din over ett år da?
    Ok vi lar det ligge, men ofte tror vi at vi er litt flinkere enn vi egentlig er. Det gjelder alle, meg selv inkludert. Tar meg sammen mange ganger hver uke. Det er vanskelig nok å gjøre ting riktig når man er frisk, når man er såpass syk som deg er det utrolig mye vanskeligere - nesten håpløst - om ingen andre tar ansvar og hjelper deg.
    Fjordland er ikke akkurat nye bra - ser bra ut men leser du hva Laks i hollandaisesaus med gulrøtter og poteter består av-:
    Sistat fra fjordland.no
    Laks i hollandaisesaus med gulrøtter og poteter. En tradisjonell rett av laksefilet med ferske poteter og skivede gulrøtter. Hollandaisesausen er laget på egg med god olivenolje, og har en kremaktig og delikat smak. Dette er en tradisjonell fiskerett som nå kan nytes på bare 4 minutter!

Ingredienser
    Laks (29%), hollandaisesaus (23%): vann, smør, rapsolje, emulgator (hydroksypropyldistivelsesfosfat, mono- og diacetylvinsyreestere av mono- og diglycerider av fettsyrer), salt, aroma (gjærekstrakt, maltodekstrin, dekstrose, laktose, glykosesirup, krydder (bl.a. muskatblomme), krydderekstrakter, smaksforsterker (mononatriumglutamat), hydrolisert vegetabilsk protein (hvete, soy), selleri), sukker, løk, eddik, sitronsyre, sitronjuicekonsentrat, antioksidanter (alfatokoferol, mono- og diglycerider av fettsyrer), bestrålt krydder, farge (betakaroten). Poteter (33%): poteter, vann, salt. Gulrøtter (15%).

sitat slutt

Ikke mye helse i hver krone for den middagen der - selv om reklamen sier noe annet.

Jeg skal ikke si at du er aspartamforgiftet - etter MSG forgiftet - (smaksforsterker (mononatriumglutamat), hydrolisert vegetabilsk protein (hvete, soy). Hydrolisert vegetabilsk protein antas å være ennå værre men høres bedre ut. Jeg kan ikke vite det, men når kroppen din sliter så ille trenger den iallefall ikke alle disse stoffene å slite med i tillegg.
    Stekt kjøttdeig og spaghetti med en enkel tomatsaus ville vært bedre. Da vet du i det minste hva du får i deg.
    Aspatamforgiftning kan bla. sees på MR - hvite flekker i hjernen som ikke skal være der. Se f.eks.innslag på NRK Puls for noe tid tilbake.

Nok om det. Masse lykke til på Balder - håper det kommer noe ut av det. Hjørnestein i Balderbehandling er kosthold så du vil nok høre mer om det.

Ja, det kunne jo høres forvirrende ut. Jeg holdt meg unna disse da jeg var gravid frem til uke 31, da det ble oppdaget svangerskapsdiabetes. Gutten min blir ett år i august. Det ble funnet påfallende mange lesjoner i hjernen min ift alderen min. Vet ikke om det er det samme.

Side 12 av 27 Først 123456789101112131415161718192021222324252627 Siste

Lignende tråder

1. Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
    Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 402
    Siste melding: 06-02-20, 19:22
  2. Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
    Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 21
    Siste melding: 18-09-10, 10:16
  3. Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
    Av Yvai i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-05-10, 16:46
  4. Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
    Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 8
    Siste melding: 02-02-10, 13:01
  5. Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
    Av marianne i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 25-05-05, 11:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder