Viser søkeresultater 1 til 10 av 88

Hybrid View

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Bor fortiden i Egypt og trives med det;-)
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Question Sv: Jeg tror jeg blir gal her...

Vel, da har jeg vært hos legen igjen, og ja samme fastlege som før for da jeg prøvde å forandre på fastlege så måtte jeg jo ha en kode som jeg ikke har. Har ikke somlet meg til å få tak i den heller. Og jeg sa jo at jeg skulle prøve balder men fikk meg aldri til å ringe i tillegg til at vi må passe på gryna slik at vi kan fortsatt få bo i egypt.

Her er i hvertfall resultatene av blodprøvene mine tatt 08.07.10:

S-FERRITIN 94 (15-200)

S-JERN 14,7 (9,0-34,0)

S-JERNBINDINGSKAP 65 (49-83)

B12 240 (170-650)

FOLAT 12,9 (>5,7)

NATRIUM 142 (137-145)

KALIUM 4,5 (3,6-5,0)

KALSIUM 2,27 (2,15-2,51)

FOSFAT, UORGANISK 1,10 (0,85-1,50)

MAGNESIUM 0,84 (0,71-0,94)

KREATININ 65 (45-90)

URINSYRE 340 (155-350)

ASAT 15 (<35)

ALAT 16 (<45)

GAMMA GT 19 (<45)

TRIGLYSERIDER 0,98 (<2,60)

KOLESTEROL 4,9 (3,3-6,9)

HDL-KOLESTEROL 1,2 (1,0-2,7)

LDL-KOLESTEROL 3,4 (1,4-4,7)

TSH 3,1 (0,20-4,00)

FRITT T4 13,8 (11,0-23,0)

FRITT T3 4,5 (3,5-6,5)

ANTI-TPO 383 (<100)

TRAS <0,8 (<1,0)

FSH 6 (<12)

LH 5 (<17)

ØSTRADIOL-17BETA 0,34 (>0,10

PROGESTERON 21 (FOLL.Fase<3)

TESTOSTERON 1,1 (3,0)

SHBG 25 (23-100)

Vitamin D3 63 (50-150)

Vitamin E 28 (14-50)

Vel, det var det.

Det eneste jeg skjønner og har fått med meg er vel at TSH kanskje ligger for høyt selv om det er innenfor normalområdet og at FT4 ligger litt lavt.

Hadde satt umåtelig stor pris på om noen kunne fortelle hva de ser ut av prøvene mine.

På arket fra legen sto det bare at alt er normalt.
    Prøvene har vært sendt til Fûrst om det har noe å si.

Det jeg selv ser ut i fra tsh og ft4 er at jeg bør øke i medisindosen men er usikker på hvor mye.

Det gikk ganske bra hos legen denne gangen og hun virket faktisk bekymret men hun trodde selvfølgelig det måtte være noe fysisk i tillegg til stoffskiftet og hadde jeg bodd i Norge ville hun henvist meg men jeg vet ikke hvor for det sa hun ikke, annet enn videre undersøkelser.
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Indre Troms
    Alder
    55
    Meldinger
    2,404

Standard Sv: Jeg tror jeg blir gal her...

Heisann Trude
    Skjønner godt dette med økonomi. Har selv brukt tett oppunder 10 000 kr på legebesøk, medisiner og kosttilskudd det siste halvåret. Min trøst er at hvis jeg er frisk, kan jeg jobbe istede for å ende opp som ufør. Jeg kan være mor for mine barn og en kone for min mann. Forstår likevel at din situasjon ikke nødvendigvis er lik min.

Av prøvene dine ser at du med hell kan ha høyere B12, så det kunne lønne seg å ta et tilskudd. At du trenger å øke medisindosen din er det ingen som helst tvil om. Veldig rart legen din ikke sa noe om dette Det er jo hun som skal gi deg råd om hvor mye. Men når hun engang ikke har gjort det, må du ikke drive å avvente dette. Hele kroppen din går jo i dvale.

Hvis det er riktig slik som jeg oppfatter deg at du står på 50 mcg Levaxin, vil jeg anbefale deg å starte med å øke med 25mcg og jobb videre derfra. Vent et par uker mellom hvoer doseøkning siden Levaxin jobber så langsomt i kroppen din. Lytt til deg selv. Forstår at det er vanskelig for deg å få legehjelp der du er, derfor blir det vanskelig å få fulgt opp med nye prøver også. Ville først og fremst anbefale deg å skaffe deg legehjelp somkan følge deg opp

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det er jo sånn, at lavt stoffskifte vil påvirke oss forskjellig - ettersom hvor vi er svakest for det......
    Og du ser ikke ut til å ha noen svake punkter Trude ?
    Vel.....
    Du har iallfall ikke et prøveutvalg som vil avsløre det - så da må vi vel bare tro deg ?
    Altså at : Du har det ikke bra, og den eneste belastning det lave stoffskiftet har på deg, synes å være nettopp det du klager over ?
    Så hvorfor tror man deg ikke på det !!!!!!!!!!!!!!!

Jeg tror : øk dosen litt.....
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Du har antistoffer, du har forhøyet TSH og du ligger lavt i normalområdet med ft4... Det indikerer iallfall at en vidre utredning av stoffskiftet kan være på sin plass sammenholdt med symptomene dine.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Først vil jeg takke for tilbakemeldinger fra dere, setter veldig stor pris på det enten det er den ene eller den andre veien
    I innlegget skulle det stått psykiske problemer som legen mente jeg kanskje hadde.

Vel, legen sa jeg bare skulle fortsette med samme dose.

N`Finn, vet ikke helt om jeg forsto hva du mener? At jeg klager uberettiget? At jeg innbiller meg ting.
    I såfall burde jeg bli lagt inn for av de symptomene jeg har verst nå så er det veldig dårlig hukommelse, glemmer ord, hører feil når folk snakker, trøtt hele tiden, øresus til tider, frosne legger, blir ekstrem varm om jeg gjør noe som helst, og kald om jeg ikke gjør noe, humør som svinger like ille som en berg og dalbane, gråter omtrent hele tiden, tenker at alle har det bedre dersom jeg ikke er her, hyppige betennelselignende vondter som går over like fort som dem kommer, mm.

Jeg har tatt vitaminer som jegn, kalsium, magnesium og folat i flere år som tilskudd men sluttet med det like før jeg dro til norge den 25 mai. Hadde jeg ikke gjort det er jeg sikker på at jernlagrene mine ville vært dårlig for jeg har alltid måttet ta tilskudd hver gang jeg har sjekket det før jeg begynte å ta det fast. Fra så langt tilbake som jeg kan huske (og akkurat det husker jeg, hehe)

Burde jeg begynne med 25 hver dag eller bare noen ganger i uken? Jeg er jo også så redd for egentlig å gjøre noe jeg kanskje ikke burde gjøre. ÅÅÅÅÅÅÅ det er bare så vanskelig.
    I'm sick and tired of always beeing sick and tired Les mer: Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

neida Trude !
    Jeg er iallfall overbevist om at din symptomforklaring er slik den er !
    Så ble jeg, som mange andre her også gjemt i den store psykiske sekken - og til ingen nytte ! Bare til forsinkelse i utredningen !
    Nei Trude - det mener jeg virkelig ikke.
    Jeg tror deg på ditt ord - jeg har vært der selv.

Det jeg mente, var at blodprøvene dine er like fine som mine var.
    Også TSH og fT4 ble hos meg forklart "fine", men det er helt klart at slike stoffskifteprøver er symptomgivende.
    På en eller annen måte.
    Noen får det slik - andre på en annen måte.

Symptomene dine er ganske lik de jeg hadde.
    Det var ingenting annet enn skifte til Tyroid som hjalp meg.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Mar 2010
    Sted
    Alder
    53
    Meldinger
    200

Standard

AAAHH, ok sånn;-) Sorry men er litt treg i oppfattelsen for tiden

Jeg tar en tabelett hver dag med 50 (vet ikke hvorden jeg skriver det) og det har jeg gjort i et år nå, jeg har sett på prøvene jeg hadde i fjor og de jeg fikk nå og ser at jeg ligger på nesten det samme på TSH og ft4.

Tenkte å prøve å øke dosen da for å se om det hjelper, og jeg lurer på om noen vet om det er for mye å gå opp til en halv pille hver dag slik at det blir en og en halv hver dag, altså 75 om jeg ikke er helt på jordet, hehe

Burde jeg kanskje skaffe meg en pille deler?

En annen ting jeg ikke har skjønt er tyroid, er det istedenfor levaksin eller i tillegg (som sagt jeg er litt treg fortiden).

Lignende tråder

1. Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
    Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 402
    Siste melding: 06-02-20, 19:22
  2. Januar 2010 diagnosen lavt stoffskifte.
    Av Herdis i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 265
    Siste melding: 23-11-10, 12:35
  3. Har nettopp fått diagnosen Lavt stoffskifte
    Av Atina i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 29
    Siste melding: 04-08-10, 20:35
  4. Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
    Av Yvai i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-05-10, 16:46
  5. Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden