Viser søkeresultater 1 til 10 av 13
Tråd: Håper på litt hjelp
Threaded View
-
20-07-10, 10:45 #8
Sv: Håper på litt hjelp
Anti-TPO er et antistoff som produseres på grunn av en en feilreaksjon av immunsystemet. Det er designet for å ødelegge ett spsielt vev det tror er fientlig, i dette tilfellet : selve vevet kjertelen består av.
Det vil gjøre kjertlen uproduktiv og tilslutt fjerne kjertlen.
Antistoffene vil da i teorien gå tilbake fordi det da ikke finnes grunnlag for reaksjonen.
Det skjer likevel ikke alltid. Noen beholder antistoffene.
Det er likevel slik at når man først har fått bekreftet at man har disse antistoffene (anti-TPO) er det ikke nødvendig å ta den testen flere ganger.
Enten har man dem, eller så har man dem ikke.
Det er nok større grunn til å gjenta prøvene på de som ikke har, eller som har gråsoneverdier, enn de som har sikre positive resultater.
Vil man følge med på kjertelstørrelsen er en ultralyd bedre.
Så vil jeg jo karakterisere den behandlingen du har fått som ansvarsløs !
Det er ikke slik du skal behandles, og især under en graviditet !
Dosebehovet fordobbler seg allerede i starten og må bare overvåkes hele tiden ! Og selvfølgelig etter fødslen !
Jeg må bare si at jeg syns det er helt skandaløst !
Utgangspunktet for dosering av stoffskiftehormoner, må jo være å prøve å gjøre som kjertelen gjorde det - i første rekke er det ikke slik at kjertelen produserer i 5 dager og holder pause i 2. Bare det er jo en vanvittig tanke.
Og du har jo vært alt for tolmodig - du har jo vært verre enn meg og du da :(
Nå må du begynne å sette krav til at behandlingen skal virke, og dette er jo en behandling som skal sette igang forbrenningen din.
Og det er da klart at denne er for lav !
Og ikke for å ta fra deg initiativet - denne må funke for å få noe ut av trening.
Trene kan man gjøære en time eller to om dagen - forbrenningen driver på i 24 timer. Den har mye større effekt enn alt annet.
Stå på Nonstopp !• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
Lignende tråder
-
Hei, trenger litt hjelp :)
Av mjohank i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 23Siste melding: 21-12-09, 17:39 -
Håper noen kan hjelpe meg litt...veksler stoffskiftet mitt??
Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 03-04-08, 19:55 -
Ny her, trenger litt hjelp!
Av trude.lutt i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 29-10-07, 16:15 -
Beskjed om å senke dosen med Armour fordi prøvesvarene var litt høye
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 3Siste melding: 13-05-07, 19:46

Svar med sitat
Bokmerker