Viser søkeresultater 1 til 10 av 13

Hybrid View

Medlem siden
    Jul 2010
    Meldinger
    7

Standard Sv: Håper på litt hjelp

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Hva er minste dose levaxin? Hvor mye veier du? De fleste skal jo opp i en dose på 125 eller enda mer for å ha en dose som tilsvarer det en frisk kjertel lager. Om du har gått på 25 mg eller 50 mg i tre år høres det ut som om legen din ikke kan nok om dette.
    25mg i 3år også gjennom en graviditet. Og bare 5 dager i uka. Etter disse blodprøvesvarene har jeg på eget initiativ dobblet dosen og tar hver dag
    Mine tidligere leger er fornøyde så lenge TSH er på ca 4. Nå prøer vi en ny. Lykkes ikke det må jeg vel betale litt mer og lete etter privatklinikker.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Det virker som at legen din tvinger kjertelen til å jobbe det den kan.
    I følge den forskningen jeg har funnet så er dette feil (finner ikke igjen linken, men den ligger i en av postingene mine her på forumet) - siden det å starte tidlig på t4/levaxin kan redusere antistoffene mot kjertelen og således forsinke/bremse utviklingen. Samt at følgene av et strupet stoffskifte kan bli store når det går ubehandlet over flere år. Jo lengre man går, jo vanskeligere blir det for kroppen å rette opp ringvirkningene når man endelig begynner å få nok!
    I tillegg har man det som pasient bedre med en normal mengde stoffskiftehormon i blodet i stedet for å gå konstant "strupet". Livskvalitet er en faktor i annen behandling, så hvorfor ikke i din/vår også?

Du bør finne en lege som sier at du skal ha fT4 opp mot toppen av normalområdet og TSH mot bunnen, eller under (og som gløtter på fT3 for å se at du ikke har en sekundær/tertiær variant), men som først og fremst lytter til det du sier og DERETTER leser blodpøvene... ikke en som leser blodprøvene og så forteller deg at du har det bra ...

EDIT:
    Fant linken.:
    https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10498
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Anti-TPO er et antistoff som produseres på grunn av en en feilreaksjon av immunsystemet. Det er designet for å ødelegge ett spsielt vev det tror er fientlig, i dette tilfellet : selve vevet kjertelen består av.
    Det vil gjøre kjertlen uproduktiv og tilslutt fjerne kjertlen.
    Antistoffene vil da i teorien gå tilbake fordi det da ikke finnes grunnlag for reaksjonen.
    Det skjer likevel ikke alltid. Noen beholder antistoffene.

Det er likevel slik at når man først har fått bekreftet at man har disse antistoffene (anti-TPO) er det ikke nødvendig å ta den testen flere ganger.
    Enten har man dem, eller så har man dem ikke.
    Det er nok større grunn til å gjenta prøvene på de som ikke har, eller som har gråsoneverdier, enn de som har sikre positive resultater.
    Vil man følge med på kjertelstørrelsen er en ultralyd bedre.

Så vil jeg jo karakterisere den behandlingen du har fått som ansvarsløs !
    Det er ikke slik du skal behandles, og især under en graviditet !
    Dosebehovet fordobbler seg allerede i starten og må bare overvåkes hele tiden ! Og selvfølgelig etter fødslen !
    Jeg må bare si at jeg syns det er helt skandaløst !

Utgangspunktet for dosering av stoffskiftehormoner, må jo være å prøve å gjøre som kjertelen gjorde det - i første rekke er det ikke slik at kjertelen produserer i 5 dager og holder pause i 2. Bare det er jo en vanvittig tanke.

Og du har jo vært alt for tolmodig - du har jo vært verre enn meg og du da :(
    Nå må du begynne å sette krav til at behandlingen skal virke, og dette er jo en behandling som skal sette igang forbrenningen din.
    Og det er da klart at denne er for lav !
    Og ikke for å ta fra deg initiativet - denne må funke for å få noe ut av trening.
    Trene kan man gjøære en time eller to om dagen - forbrenningen driver på i 24 timer. Den har mye større effekt enn alt annet.
    Stå på Nonstopp !
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Sitat Opprinnelig skrevet av Nonstopp Vis post
    25mg i 3år også gjennom en graviditet. Og bare 5 dager i uka. Etter disse blodprøvesvarene har jeg på eget initiativ dobblet dosen og tar hver dag
    Mine tidligere leger er fornøyde så lenge TSH er på ca 4. Nå prøver vi en ny. Lykkes ikke det må jeg vel betale litt mer og lete etter privatklinikker.
    Hej Nonstopp Det er beretningerne som din, der af og til gør mig bange for at logge på forummet. Beretninger som din er mange! Den vidner om, at de mennesker som var/er så fornøyde, de er en skamplet på lægestanden og ikke en læge-titel værd!

25 mcg Levaxin 5 gange ugentligt er så ringe en dosering, at den kun og udelukkende påvirker niveauet af TSH. Det gør INGEN nytte for dit stofskifte og jeg kan (fandme) godt forstå, at du vejer 115 kg. Du kan simpelt hen IKKE veje mindre med det ekstremt lave stofskifte.

Når du får 25 mcg Levaxin/dag bliver kun din hypofysen fornøjet. Den bliver snydt til at "tro" at der er stofskiftehormoner i dit blod nok til en TSH-reaktion på 4-5, mens det højst sandsynligt (uden Levaxin) ville være langt højere. Levaxin har kun en effekt på stofskiftet såfremt den indtages i tilstrækkelige høje doser, ellers påvirker den kun hypofysen/TSH. Ikke andet! Det betyder, at i virkeligheden kan du have stofskiftet så lavt, som kunne svare til f.eks. TSH på 10, 15 eller højere, men Levaxin blokerer for det rette resultat af blodanalyser, fordi den får hypofysen til at "tro", at der er langt mere stofskiftehormon i dit blod end tilfældet er.

TSH er IKKE et stofskiftehormon. TSH er kun det signalhormon hypofysen sender ud til skjoldbruskkirtlen med "krav" om at øge eller sænke stofskiftehormon-produktionen.

"25mg i 3år også gjennom en graviditet" er en forbrydelse! MED ANTISTOFFER!! En lægelig kriminel fejl, der burde straffes med fængsel! Ikke blot du, men også dit barn bliver påvirket af, at du ikke havde stofskiftehormoner nok til både dig selv og dit barn. Gravide på rette medicindosering på f.eks. 150+ mcg skal have sin medicindose øget med op til 100%, allerede fra første trimester og den anden med. Du bliver nødt til, først at slås for ordentlig behandling for dig selv og næst - alt den viden du efterhånden erhverver dig om lavt stofskifte - kommer du til at have brug for også når du skal holde øje med dit barns opvækst.

Det er (beklager meget at måtte skrive det) en reel mulighed for, at dit barn vil udvikle lavt stofskifte selv senest i teenageårene, hvis ikke før. Det er en begrundet formodning og vi kan alle håbe, at det ikke sker, men skulle det ske, da vil du vide uendeligt meget mere end mange forældre (uvidende om sygdommen) til børn med lavt stofskifte. Mange lader sig nemlig tørre af med at "vente og se", mens børnene mister deres barndom til sygdommen, uden behandling. Derfor er det så vigtigt at lære om denne sygdom i tide, mens man endnu er så ung at man kan vinde meget af sit eget liv tilbage og sit barns, hvis uheldet er ude.

Hvis du har din mand, eller andet familiemedlem, eller en god ven som kunne være bisidder for dig hver gang du overhovedet skal tale med "helsepersonel", ville være det bedste! Erfaringerne viser, at lægerne er langt mindre tilbøjelige til at "hænge hjernen udenfor" og negligere patienten, hvis der er "vidne" med i konsultationen. Det har alle patienter lovbefalet ret til, og en læge må ikke afvise en bisidder. Det plejer jeg råde alle til, som har historie bag, der ligner din og de tilbagemeldinger jeg får fra dem, som konsekvent er begyndt at bruge en bisidder i alle kontakter med helsevæsenet er samstemmende positive. Folk siger faktisk direkte, at intet kan få lægen til at lytte og respektere, som tilstedeværelse af en bisidder i konsultationen.

I den situation du befinder dig i nu, er en bisidder næsten vigtigere end behandling (som du jo alligevel ikke får). Håber du vil overveje mit forslag.

Lær, lær og lær, og lykke til med det hele!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Hei, trenger litt hjelp :)
    Av mjohank i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 23
    Siste melding: 21-12-09, 17:39
  2. Håper noen kan hjelpe meg litt...veksler stoffskiftet mitt??
    Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 8
    Siste melding: 03-04-08, 19:55
  3. Ny her, trenger litt hjelp!
    Av trude.lutt i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 29-10-07, 16:15
  4. Beskjed om å senke dosen med Armour fordi prøvesvarene var litt høye
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 3
    Siste melding: 13-05-07, 19:46

Bokmerker