Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Threaded View
-
19-07-10, 18:22 #14
Sv: Innføring i kosttilskudd - hvordan bygge et fundament?
Hei Berit - blir vanskelig det her. The Calsium Lie sier så vidt jeg har forstått at man skal ha mineraler i balanse - ikke kun ta tilskudd av kalsium. (Vet snart mer siden jeg fikk beskjed om at boken var sendt i posten i dag.)
Mineraler i balanse - stort sett derfor jeg har holdt meg til linjen av dem som sier like mye kal som mag så utlikner de hverandre og gir et godt forhold mellom kal/mag i kroppenn - men det er flere mineraler involvert her - ikke minst natrium og kalium. NB! kun en form for innføring - tror vi snakker om 19 mineraler og sporstoffer som hver og en påvirker hverandre her eller noe rundt det antallet. Kalsium har de fleste nok av - får nok igjennom kosten - om du ikke har noen indikasjoner på lav kal synes jeg kanskje 1000 mg. høres mye ut - magnesium har mange for lite av. Men det har de vel målt på Balder hos deg? Hva de har målt i blodet er allikevel en ting - hva du har i cellene er noe annet. Går å måle det og men blir sjelden utført.
Har ikke Balder gitt noen dosering/produktanbefaling siden du var lav på mag?
Om mag.en din er tungtfordøyelig er det kanskje et alternativ å bruke kombi mag/kalium ved siden av kalsium om du trenger kalsium - se f.eks. http://www.vitacost.com/Country-Life...te-180-Tablets
Ser Kevlin svarer "bruker ikke du mag.olje?" I følge hva jeg har lest vil et daglig bad i Epsom salt (vet ikke om du får det i Norge) absorbere tilstrekkelig mag. igjennom huden vil tro det samme gjelder for oljen. Men vet jo ikke om du bader i oljen akkurat. Høres iallefall fryktelig dyrt ut!
Vedr. tabletter vs. kapsler. Gode tabletter er like bra som kapsler. Problemet er bare å vite hvilke som er gode. Må ikke være for hardt presset i produksjonen - så slow release at de ikke løses opp der de skal i systemet.
Du kan lese litt om Great Earth Scandinavias tablettformel her så forstår du hva jeg mener: http://www.greatearth.net/default2_1.asp
Vet ikke om jeg ga deg noen svar - eller bare flere spørsmål?
H:-)
Lignende tråder
-
Kosttilskudd
Av Claudia i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 3Siste melding: 02-02-10, 15:47 -
Kosttilskudd for hjertet
Av Carro i forumet UrtemedisinSvar: 1Siste melding: 23-07-09, 07:47 -
Kosttilskudd
Av Lissa i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 35Siste melding: 23-06-08, 18:19 -
Kosttilskudd
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 30Siste melding: 24-04-08, 21:49 -
Vitaminer og kosttilskudd
Av KIDA i forumet VitaminerSvar: 3Siste melding: 04-01-07, 21:33

Svar med sitat
Bokmerker