Sitat Opprinnelig skrevet av Flower Vis post
Da skal jeg se om jeg ikke kan få tatt en slik blodprøve. Kan man få tatt en slik ved en vanlig henvendelse på legekontoret?

Ringte legekontoret i dag for å høre på den prøva siden den skulle sendes til dyrkning. Det var mer utslag på hvite blodlegemer enn vanlig som gjorde at de sendte den videre. Er veldig spent på hva de kommer frem til og skal ringe igjen i morgen. Kjenner meg jo fremdeles slapp/vissen med hetebøyer innimellom. Har bare to tabl. å ta igjen av kuren, så jeg reagerer tydeligvis ikke så veldig bra på den Selexid-kuren de har satt meg på, om jeg ikke har fått medisiner forgjeves... Er det ikke det ene så er det det andre
Det er jo merkelig. Jeg er uvel, men har ingen feber....
Kjære Blomst ()
En slik blodprøve kan du enkelt be legen din å rekvirere.
En dyrkningsprøve av urin kan ta ca en uke å få svar på. Du kan be legekontoret ringe sykehuslaboratoriet å etterlyse svaret.
Jeg har selv hatt residiverende uriveisinfeksjoner (UVI) og kan skrive under på at det er et helvete....Symptomene du beskriver kan i høyeste grad være UVI, og selv om du ikke hadde nyrebekkenbetennelse når du oppsøkte lege i første omgang, kan infeksjonen ha utviklet seg hvis det er manglende effekt av Selexid.

Fikk selv Selexid i fjor pga UVI. Har tidligere allitd brukt Trimetoprim eller Furadantin. Nå er Selexid blitt førstevalget pga resistensutvikling. Jeg har aldri hatt bivirkning av de to sistnevnte medisiner, men det fikk jeg av Selexid, skikkelig kvalm og uvell under hele kuren, så det kommer jeg ikke til å gå med på å få igjen