Sitat Opprinnelig skrevet av Tanina Vis post
Kolesterolnivåene vil ikke stige til himmels av å spise egg. Mye av den skremselspropagandaen er helt utdatert.
Selv hadde jeg en stund skyhøye kolesterolverdier, men etter en av de første doseøkningene på levaxin dalte det ned til rundt 8 hvor det holdt seg lenge, og nå var det ytterligere sunket. Kolesterolverdiene henger antagelig (tror jeg, i hvert fall) mye tettere sammen med stoffskiftet enn legene sier. Men de vil altså heller gi statiner som kan ha store bivirkninger, framfor å behandle stoffskiftet skikkelig.

Lavkarbokosthold finnes i mange varianter. Noen er svært proteinrike, mens andre har en høyere andel av fett. Selv holder jeg en knapp på det siste.

Helt enig!

Det er ellers skrevet mye fornuftig om kolesterolmyten, som myndighetene holder for å være sann:
F.eks. "Den store kolesterolmyten" av Dr. Kendrick, og "The great colesterol con" av A. Colpo. Dessuten har Uffe Ravnskov skrevet "The colesterol myth", som jeg også tror finnes på dansk?
Så kolesterolet vil ikke økes, selv om jeg spiser egg?? Hvorfor tuter myndigheten oss ørene fulle, om at egg er farlig, du får hjerteinnfarkt av kokekaffe, osv, osv. Må jeg være pga industrien som tvinger de, slik at industrien kan tjene store penger, på menneskenes plager.