Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Hybrid View
-
18-07-10, 20:36 #1
Sv: Innføring i kosttilskudd - hvordan bygge et fundament?
Så ikke rexxy69 sitt innlegg før nå; takk igjen for et utrolig fin informasjon. Jeg er jo ny i kosttilskudd- gamet og prøver å lese meg opp, så dette var bare toppers

Tar en hel haug med div tilskudd hver dag. Jeg lurer egentlig veldig på hva som gjelder for calsium og magnesium. Jeg fikk beskjed om å spise mg fordi verdiene var lave, men så leser jeg alle steder at om jeg tar mg, så må jeg ta calsium også. Så nå tar jeg 1000 mg calcium om dagen, og 600 mg magnesium. Må jeg ta calsium fordi jeg tar magnesium???? Og jeg bør vel isåfall opp i magnesium- dose, om forholdet skal være 1:1. Problemet er at 1000 mg calsium er to tyggetabletter, mens tilsvarende mengde magnesium er 5 tungfordøyelige tabletter (magnesium citrate).
Får ikke så lyst til å ta calsium etter innslaget fra legen i videoen akkurat.... men lurer altså på om jeg MÅ ta det fordi jeg tar magnesium.
Også ett spm til på tampen; siden kapsler er bedre enn tabletter; finnes det meste i kapsler også, om man bare leter litt?? (feks zink og magnesium)
-
19-07-10, 02:49 #2
Nå er det vel kansje litt vel overdrevent å ta alle frø,produksjons metoder og bønder under ett,
Det finnes bønder som bytter jorder/felt, samt vanner om natten etc for å unngå en del sprøyting,
forskjellige grønnsaker bruker forskjellig næring,
det som er problemet mange ganger er at pga forventet tilgjengelighet blir en del grønnsaker dyrket i kunstig lys utenom sesong(gir dårligere verdier),
dette er det jo markedsetterspørselen som fordrer,
Et faktun er også at det er sjelden grønnsaksprodusenter har dyr nå for tiden,
derformer bruk av kunstgjødsel i stedet for møkk.
De fleste produsenter er også representert på nett nå for tiden,
da kan man få et innblikk i drift og hvordan praksisen er.Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
-
19-07-10, 17:30 #3
Jeg bruker disse: http://www.iherb.com/Now-Foods-ZMA-A...les/14497?at=0
Vitamin B-6 (from Pyridoxine HCl)________________15 mg____750%
Magnesium (from Magnesium Aspartate)_________ 450 mg____113%
Zinc (from Zinc L-Methionine and Zinc Aspartate) 30 mg______200%
(referanseverdiene er for menn; dvs 3 kapsler daglig)
..men bruker ikke du magnesiumolje, da?Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
19-07-10, 18:22 #4
Hei Berit - blir vanskelig det her. The Calsium Lie sier så vidt jeg har forstått at man skal ha mineraler i balanse - ikke kun ta tilskudd av kalsium. (Vet snart mer siden jeg fikk beskjed om at boken var sendt i posten i dag.)
Mineraler i balanse - stort sett derfor jeg har holdt meg til linjen av dem som sier like mye kal som mag så utlikner de hverandre og gir et godt forhold mellom kal/mag i kroppenn - men det er flere mineraler involvert her - ikke minst natrium og kalium. NB! kun en form for innføring - tror vi snakker om 19 mineraler og sporstoffer som hver og en påvirker hverandre her eller noe rundt det antallet. Kalsium har de fleste nok av - får nok igjennom kosten - om du ikke har noen indikasjoner på lav kal synes jeg kanskje 1000 mg. høres mye ut - magnesium har mange for lite av. Men det har de vel målt på Balder hos deg? Hva de har målt i blodet er allikevel en ting - hva du har i cellene er noe annet. Går å måle det og men blir sjelden utført.
Har ikke Balder gitt noen dosering/produktanbefaling siden du var lav på mag?
Om mag.en din er tungtfordøyelig er det kanskje et alternativ å bruke kombi mag/kalium ved siden av kalsium om du trenger kalsium - se f.eks. http://www.vitacost.com/Country-Life...te-180-Tablets
Ser Kevlin svarer "bruker ikke du mag.olje?" I følge hva jeg har lest vil et daglig bad i Epsom salt (vet ikke om du får det i Norge) absorbere tilstrekkelig mag. igjennom huden vil tro det samme gjelder for oljen. Men vet jo ikke om du bader i oljen akkurat. Høres iallefall fryktelig dyrt ut!
Vedr. tabletter vs. kapsler. Gode tabletter er like bra som kapsler. Problemet er bare å vite hvilke som er gode. Må ikke være for hardt presset i produksjonen - så slow release at de ikke løses opp der de skal i systemet.
Du kan lese litt om Great Earth Scandinavias tablettformel her så forstår du hva jeg mener: http://www.greatearth.net/default2_1.asp
Vet ikke om jeg ga deg noen svar - eller bare flere spørsmål?
H:-)
-
19-07-10, 21:00 #5
Takk for svar og kloke tips og innspill! Er på ferie og skriver fra mobil og vil skrive mer siden, men ville bare kommentere kort at ja, jeg bruker mag olje. Har imidlertid hatt et ganske langt opphold da jeg gikk tom, men endelig slapp ny stor forsendelse gjennom tollbehandling, som jeg kunne hente i dag. Altfor dyrt ja, men kjenner god effekt så tydelig at kroppen trenger mag.
Lignende tråder
-
Kosttilskudd
Av Claudia i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 3Siste melding: 02-02-10, 15:47 -
Kosttilskudd for hjertet
Av Carro i forumet UrtemedisinSvar: 1Siste melding: 23-07-09, 07:47 -
Kosttilskudd
Av Lissa i forumet Kosttilskudd og naturlegemidlerSvar: 35Siste melding: 23-06-08, 18:19 -
Kosttilskudd
Av Lilja i forumet Lavt stoffskifte av spiseforstyrrelse?Svar: 30Siste melding: 24-04-08, 21:49 -
Vitaminer og kosttilskudd
Av KIDA i forumet VitaminerSvar: 3Siste melding: 04-01-07, 21:33

Svar med sitat

Bokmerker