Sitat Opprinnelig skrevet av Flower Vis post
Jaja.. Så skulle det da vise seg at min slapphet og alt det som jeg har følt har gått galt i det siste er en urinveisinfeksjon.. Selv tror jeg det er nyrebekkenbetennelse (om ikke noe mer alvorlig), men det var ikke legen enig i. Har hatt det sistnevnte en gang tidligere og også urinveisinfeksjon, men kan ikke huske å ha hatt så vondt i underlivet som jeg har nå, tidligere. Jeg frykter det verste, men håper det beste. Har fått en sterk kur av legen som skal ta knekken på det. I morgen er jeg halvveis, men kjenner ingen bedring, så nå gjenstår det å se..

Hvordan kan man egentlig vite sånt når alle plagene går så i hverandre??
Husken har vært dårlig og er dårlig, jeg vil bare sove, jeg har vært omtåket, pulsen har vært høy, jeg har svettet som bare det og har trodd jeg har vært i et veldig underskudd på østrogen- IGJEN. Jeg føler meg oppblåst og rar og det dunker i ryggen og nederst i underlivet.. Jeg har trodd jeg har fått for mye Cortef og for lite Armour,, så er det da urinveiene som er ute og kjører- IGJEN.

Kan man bli så utrolig dårlig av urinveisinfeksjon da- med oppblåst og vond mage og vondt i underlivet? Jeg går rundt og er redd jeg har eggstokkreft... Blir jo helt paranoid
Hei Flower! Ja det kan du så absolutt - bli så dårlig å få utrolige smerter ved UVI og nyrebekkenbetennelse, men etter halvgått kur (eller 72 timer) burde det vært på retur om kuren du har fått hjelper. Spesielt ved nyrebekkenbetennelse kan det hende du må ha annen antibiotika. Er det Selexid du har fått? Vært med på den leksa der. Smertebilde ditt kan imidlertid også likne litt på en liten nyrestein eller grus som har satt seg fast. Ikke en stor en som gir ulidelige smerter men en liten sak. Jeg får omtrent like smerter som dette når den ligger i urinrøret.
Har du mulighet for å få tak i Voltaren eller diclofenac? - helst stikkpiller - hos meg bruker smertene å slippe ganske raskt om det er småstein eller grus og ikke kun nyrebekkenbetennelse eller UVI med en voltaren og to paralgin forte i coctail.

Uansett ikke gå å vent på at antibiotikaen skal virke altfor lenge om du ikke merker bedring - det er ikke noe bra.

H:-)