Viser søkeresultater 1 til 10 av 954

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet

Når det gjelder den varmen, Vigdis,....jeg er POSITIV bedre etter jeg gikk ned på Thyroid og la til litt Levaxin.
    Jeg forbinder det med for mye T3, fT3 i omløp.
    Og jeg ble ""akutt"" dårlig da Ft4 raste nedover, så noen av oss tåler heller ikke det.
    Nora har skrevet ofte om dette, og nå erfares det i egen kropp...for min del.
    Min varme er" annerledes" enn den som forbindes med overgangsalder.
    Kaldsvettinga ble borte da jeg gikk opp igjen på HC, så DEN kommer fra binyrene...
    Vi får famle oss videre, og kommer vel sakte, men sikkert nær et mål en dag, Vigdis og andre....
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    61
    Meldinger
    409

Ja det er jo det vi driver med hele tiden,
    prøve,feile, lytte til erfaringer og prøve og feile litt igjen,

Jeg har hatt veldig mange perioder hvor jeg har gjort dette ekstra mye og vært skikkelig utålmodig,
    Jeg kjenner også at i slike perioder blir det et pes etter å finne ut noe som funker,
    har nå funnet at å lene meg tilbake og ta ting litt mer med ro fungere mye bedre,
    det er noe med at å være avslappet/rolig hjelper sammen med medisinering
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

I natt var jeg mindre varm, og sov som en stein! Så jeg tror jeg er på rett spor nå!

Pebles: ja, jeg er i overgangsalderen, men har ikke mye hetetokter, og ikke veldig sterke. Jeg synes at jeg kjenner disse toktene nå, så det jeg har hatt i det siste har vært annerledes, derfor tror jeg ikke det er dem som har gitt meg ubehaget.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Lier
    Alder
    61
    Meldinger
    409

Ja det varierer en del så lenge man har flere ting som kan gi samme symptomer,
    jeg syntes det variere veldig ifht hvor i syklusen man er og hvor god form binyrene er i,
    jeg har ikke medisinert meg så hardt på erfa at jeg kjenner mer ekstra varm av feks det,
    jeg kjenner meg bare mer normal etter å ha vært stivfrossen og innkald i flere år.
    bortsett fra hete perioder som hvelver over(blitt nesten ubetydelig etter at jeg har gjort noe med det)eller hete og svette netter når jeg kjenner at binyrer er slitne(blitt også meget sjeldent etter at jeg gjorde noe med det også)
    Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her

Lignende tråder

1. Hva er binyretretthet?
    Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 21
    Siste melding: 19-05-13, 15:27
  2. partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
    Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-12-11, 21:20
  3. Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
    Av Rufus i forumet Hydrocortison
    Svar: 14
    Siste melding: 29-09-09, 17:49
  4. Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
    Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 19
    Siste melding: 25-09-06, 09:50
  5. Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
    Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdom
    Svar: 7
    Siste melding: 06-08-05, 10:35

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn