Viser søkeresultater 1 til 10 av 954
Threaded View
-
17-07-10, 19:30 #11
Sv: Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Kjære Vigdis,
du sier at du er i overgangsalderen også,
ikke undervurder det,
jeg er også der og er heit som bare det,
men jeg merker også veldig godt når binyrene mine hangler litt,
det jeg mener at det kan være flere grunner til heten,
så kansje det å tukle mye med doseringer ikke er så bra før du har prøvd å utestenge at kansje det er overgangen som kan hete deg opp,
jeg ble utrolig heit av overgangen og når binyrene mine sliter blir jeg utrolig varm og svett om natten,
jeg har brukt progesta care og pregnenolone og ble mye bedre av overgangs plagene, begynte med Dim-plus for å senke tilskuddet av hormoner litt da jeg la på meg veldig rundt magen, øvre del av rygg og under armene,
så nå bruker jeg bare Dim-plus og det andre bare et par dager i ny og ne ved behov,
det fungerer veldig bra,
og i stedet for kurer med kortison/prednisolon har jeg begynt med Adrenal stress end som en del av kosttilskudd/vit og min.
Det har også fungert kjempebra,
jeg har fått en jevnt bedre form ved å ta forandringer i sakte tempo og jevne overganger,
samt at jeg har lent meg litt tilbake og ikke peset så med doseringer etc men latt det få virke og gå seg til,
kroppen skal jo følge med den også.
Har også byttet ut mange tabletter og vitamin glass med å ta Tavita barbasco pluss og multi max i stedet,
jeg har nesten halvert tablett inntaket i løpet av dagen men føler allikevel at jeg får det jeg trenger da multi max har meget gode innholds verdier,
mye mindre og passe på og stresse med,
kun b12 jeg tar i injeksjoner enda da jeg er helt avhengig av høye verdier på det for å få magen til å fungere jevnt,ikke miste hår og ha en lett sinnsstemning.Fra høyt til lavt. For mye av det gode er vidunderlig, for lite av det da treffes vi her
Lignende tråder
-
Hva er binyretretthet?
Av Anisa i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 21Siste melding: 19-05-13, 15:27 -
partiell binyrebarksvikt i tidsskriftet
Av nora i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-12-11, 21:20 -
Binyretretthet - hydrokortsonkrem?
Av Rufus i forumet HydrocortisonSvar: 14Siste melding: 29-09-09, 17:49 -
Hvor lav t4 kan man ha og fremdeles leve?
Av cathrin i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 19Siste melding: 25-09-06, 09:50 -
Hvordan leve med høyt stoffskifte? (litt langt)
Av nemi_137 i forumet Sosiale konsekvensene av stoffskiftesykdomSvar: 7Siste melding: 06-08-05, 10:35

Svar med sitat

Bokmerker