Viser søkeresultater 101 til 110 av 266
-
15-07-10, 14:30 #101
Sv: Sliten nybakt mamma trenger noen råd for å komme ut av dette marerittet!
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
15-07-10, 15:15 #102
Hei du
Jeg kjenner meg veldig mye igjen i det aller meste du skriver. Blodprøvesvarene våre er svært like( med tras og det hele : )
& jeg ble også diagnistisert ca et halvt år etter fødselen min( i fjor sommer).
Jeg kjenner også igjen trykket i hodet, sviing, oppkast etc.
Vet hva du går gjennom & hvor tøft det er når det eneste man vil er å være en frisk mamma til barnet sitt.
Det er mange kloke hoder her inne på forumet! Og de er utolig gode & hjelpsomme : )
Jeg har sendt deg en personlig melding.
Ønsker deg ALT GODT!
Jeg håper og tror du skal bli frisk igjen.
-
16-07-10, 20:14 #103
Hei igjen!
Da var jeg på ny utskrevet fra sykehuset. Formen er mer elendig enn noensinne.
Skal til diverse undersøkelser videre, men de MER enn antydet at det kunne være ME. Jeg blir så skremt når de sier slik! Men jeg er egentlig overbevist om at det er stoffskiftet, og jeg prøver å fortelle meg selv det.
Legene sier at stoffskiftet er fint så lenge det er innenfor referansegrensene, uansett hvilken verdier det er snakk om. Levaxin er det eneste de vil høre snakk om. Men her inne finnes det jo mange historier som bekrefter det motsatte.
Bllir uansett deppa av å bli avfeid, og puttet i ME-boksen, bare fordi de ikke kan finne blodprøve-"beviser". Godt jeg skal til Oslo om en uke! Og at jeg har dette forumet!
-
16-07-10, 20:50 #104
-
16-07-10, 21:59 #105
Hva bygger de sin ME-mistanke på da ?
Hvis det bare er på klinisk vurdering, e r jo mistanken svak da.
Har de tatt andre blopdprøver enn stofffskifteprøver ?
Feks ACE ?• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
16-07-10, 22:11 #106
Borrelia? Om du har hatt flått da.
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
-
16-07-10, 22:25 #107
Jeg blir skremt jeg når de sier at alt er bra med stoffskiftet så lenge verdiene er innenfor normalen. Gode Gud...de sier jo at det er det samme om en ligger lavt eller høyt der!
Tror faktisk at det er ekstra vanskelig å "drøfte" dette innen SYKEHUSSYSTEMET. Det var inne der jeg ble kalt KVERULANT.
En skal ha tunga rett i munnen.
Men jeg sier jeg er voksen,vettug og oppegående, så ingen skal fortelle meg hvordan jeg har det eller ikke.
Jeg tror ikke du har ME....du er ikke den første som får høre det. Tror mange får den diagnosen istedet for reell undermedisinering og/eller binyreproblem.
De /iallfall mange...sikkert hederlige unntak...kan jo ikke miste ansikt, derfor må de få ned noe på papiret..../journalen.
Tror du kommer et stort steg videre etter timen i Oslo....håper det.
De tok feil da de sier en blodprøve angående kortisol er nok også...det minste er 2, fordi den om morgenen skal minst, minst være dobbel så høy som kvelden (gjerne 3/4).
Uten sammenligningmforøvrig....
I en annen situasjon en gang fikk jeg skrevet i en epikrise at jeg trengte intensiv psykoterapi inntil 4 år, fordi jeg "påstod" at jeg hadde symptomer som var "umulige" å ha.....så viser det seg at jeg har brudd i ansiktet.
De sier bare noe, kjenner jeg koker på dine vegne!!!
STOL på deg selv, og ikke la dem fortelle deg noe du ikke kjenner deg igjen i!!Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.
-
17-07-10, 08:42 #108
Hørte en historie om en som fikk vite av endoen at hun hadde ME, han lyttet ikke til hennes ønske om å få hjelp med binyrene, for de var "fine". Da hun kom til en annnen lege, fortalte han at han hadde hatt flere pasienter fra samme endo med ME diagnose. Alle hadde binyreproblemer, ingen av dem hadde ME. Hvor mange er det som ligger rundt omkring og kanskje har uoppdagede eller underbehandlede stoffskifteproblemer og binyrer som ikke fungere skikkelig, men blir etterlatt hjemme i et mørkt rom med diagnosen ME?
For meg virker dette som sekkediagnosen psykisk, som også legene strør rundt seg med, til stoffskiftepasienter for eksempel. Når vi ikke vet, vel, vi har en sekk, la oss putte det der. Ikke gi deg Herdis!• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
17-07-10, 09:45 #109
Hei igjen - ME? - som Vigdis skriver - den nye sekkediagnosen når ingen av de tekniske undersøkelsene gir svar.
Tror ikke jeg har lest noe om hva du spiser/drikker? Siden du hadde svangerskapsdiabetes - hvilke kostholdsråd fikk du da? Bytte du ut noe du vanligvis spiste med noe annet. Jeg synes nemlig alle symptomene dine, problemene og blodprøver i lavere del av ref. samt tyroideaprøvene som før du begynte på Levaxin var way off kanskje kan høres ut som en eller annen forgiftning.
Satt og leste en del om helt andre ting her - mest neurologisk litteratur og substanser som påvirker hjernen og kom over ett eksempel på en gutt som viste seg å være aspartamforgiftet. Han hadde uforklarlige anfall, svimmelhet, tinnitus. Ved MR fant de en uavklart struktur i hypothalamusområdet (kan likne den du har fortalt om) som reagerte spontant på inntak av aspartam.
Det finnes visstnok mange slike strukturer - noen av den oppstår etter fødsel - og ingen ville vært klar over at de var der, eller hatt problemer med dem om ikke noe gjorde at de begynte å gi symptomer. Ofte er dette etter hva jeg har lest giftige substanser som tilsettes næringsmidler i form av MSG og aspartam. (Det finnes hundrevis)
Du kan google Dr. Blaylock - Amerikansk neurokirurg som har skrevet boken Excitotoxins - The taste that kills. Det ligger også mye på www.dorway.com
Jeg skal ikke gå inn i kjemien og hva som skjer skritt for skritt, og vet jo heller ikke om du drikker brus, saft, bruker suketter eller ferdigmat med mye smaksforsterker, men i tilfelle du gjør det kan det jo være en ide å forsøke å kutte det ut en periode for å se om det gir symptomforbedring.
H:-)
-
17-07-10, 10:29 #110
Jeg har fundet lidt om det og oprettet en ny tråd: Smag som dræber (The Taste That Kills)
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 402Siste melding: 06-02-20, 19:22 -
Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 18-09-10, 10:16 -
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 8Siste melding: 02-02-10, 13:01 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker