Sitat Opprinnelig skrevet av helgemann Vis post
Noe som også stemmer for meg. Skal jeg begynne å hive inn på kjøtt hver dag, vil urinsyrenivået mitt stige til himmels. Det samme med egg, kolesterolet vil gjøre det samme, stige til himmels.
Hej Helgemann Havde du været i behandling med Thyroid, i rette dosering og længe nok, ville både din urinsyre OG kolesterol falde til normale værdier. Det er altså hypothyreose som "bestemmer" og hvis du ikke opnår en effektiv behandling for den, vil plagerne fortsætte uanset hvilket kosthold du opretholder. Raske mennesker på lavkarbo eller LCHF udvikler så godt som aldrig hverken urinsyregigt eller diabetes. Har nogen mon spurgt sig selv om "hvorfor"?

"...Det er ikke alle, en slik kosthold passer..." forstår jeg godt de siger, men når de ikke anerkender kostens rolle (undt. for blodsukkeret), er her måske en slags svar på, hvorfor så få diabetikere opnår helbredelse fra diabetes 2, selv om det i virkeligheden er muligt for en hel del syge.

Kulhydratdominerende kosthold egner sig kun til fysisk aktive mennesker, sportsdudøvere, jord-/betonarbejdere og andre, hvor fysisk aktivitet kræver en hurtig genopbygning af glukosedepoter i muskelmassen. Giver man kulhydratrig kost til alle os andre, med fysisk aktivitet sjældent eller aldrig - vil den give os proteinmangel, gøre os fede, insulinresistente og evt. sukkersyge til sidst. Skide godt for diabetesforeningerne og deres sponsorer i medicinalindustrien.