Slapp av. (Men tusen takk for omtanken.) Jeg er under opptrapping. Og siden jeg veier 70 kg (fint med anonyme forum - vekt kan være offentlig) og bare har hatt 100microg i knapt 3 uker så er det ingen krise ennå akkurat. Legen er tydelig på at jeg skal ha t4 opp mot toppen av normalområdet - rundt 20 - og muligens TSH under normalområdet før han sier meg godt medisinert. (Om jeg er enig i at jeg har det bra når vi når de verdiene vil tiden vise. )

Siden jeg hadde god stigning etter siste økning ville han ha en roligere progresjon opp fra 100mikrog. Ligger nå med FT4 på 16 (og TSH 1,21) ved siste måing. Det virker IKKE som at jeg foreløpig har noen problemer med konverteringen - heldigvis. Husk at også dette sterkt påvirker hvor mye t4 man trenger i blodet for å føle seg vel.

Jeg har en lege som lar meg gå opp hver 14 dag om prøvene går for tregt i riktig retning. Men han argumenterte nå for at kroppen også skal ha tid til å "henge med" ... Dermed synes jeg det er greit å føye ham med å ta det litt med ro her over 100 sålenge jeg definitivt suksessivt kjenner forbedring - og det gjør jeg. (Bortsett fra det hersens vannet.) Jeg skal tilbake til ny måling allerede neste tirsdag.

Og - for å dra denne tilbake til temaet - jeg håper VIRKELIG at ikke mer levaxin vil gi enda mer vann... ? I så fall skal jeg som sagt ikke gi optimal dose lenger tid enn at jeg kan si at jeg har forsøkt. I tråd med Vigdis og n'Finns råd.