Viser søkeresultater 1 til 10 av 18

Hybrid View

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Standard Sv: Levaxin - skyld i endret væskebalanse?

NB - jeg fikk altså vannet (på denne måten) etter oppstart på medisin, ikke i forbindelse med at jeg ble syk... (Da la jeg "bare" på meg...)
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det var jo mest vann som forsvant da jeg skiftet over til Armour - 12kg på noen uker.
    Jeg veide meg ikke så ofte den gangen, så jeg kjenner ikke dag til dag-variasjonene.
    Nå er de sjelden over 1kg, men kan være to, og av og til tre.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Altså - det jeg kalte døgnvariasjon er egentlig kveld-til-morgenvariasjon.

Og n'Finn... du holder på å overbevise meg om at jeg iallfall ikke skal gi levaxin mer enn et halvt år på å funke...

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det kan være et ålreit tidsperspektiv det.
    Jeg venta jo i 16år - så ikke gjør det du også da smgj !

Jeg syns jo at tilførsel av et hormon man sårt mangler, bør virke nærmest fra dag 1.
    Gjør det ikke det, opplever man ingen særlig bedring, bør man være på vakt.
    Mer enn ett år synes jeg ikke man skal tolmode seg til.
    En bør da ha kommet opp på en virkningsfull dose og hatt denne i minst 6mnd.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Jeg er så enig. "Problemet" mitt er at levaxin virker - og virker bra - på mye. Så langt. Blant annet er depresjonen blåst bort, søvnkvaliteten bedre, jeg biter ikke hodet av folk/knekker sammen i gråt og jeg har mye mer energi.

Men - det meste som har "virkning" har også en kontravirkning - spesielt gjelder dette for syntetisk medisin. Og vann i kroppen og vekt som jeg ikke får tilbake nedover og manglende tiltak til trim er problemer/savn. Kanskje det vil komme når jeg har en stabil dose... Jeg er nå på 100 og skal enten forbli her eller ytterligere opp.

Og om jeg har det nesten "greit" nå så vil jeg da si at jeg fortjener å ha det BRA - dersom det er mulig på en annen medisin.

Men jeg skal gi den fram til årsskiftet.

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

smgj: Du kan ikke forbli på 100 mg Levaxin! Legen din kan vel ikke mene det? Som Anisa skrev ett eller annet sted, det mått være om du veide 38 kg. Det finnes ett eller annet sted en tabell som viser utregning av vekt og inntak av medisin. I tillegg er det med absobsjon. Da jeg gikk på Levaxin hadde jeg en dose på 150 mg. Og veide 65-68 kg. Men skulle altså hatt T3 i tillegg, noe legen ikke hadde noen kunnskap om. Jeg slet også med angst og depresjon. Det er ikkeeksisterende nå. Kan T3 gi deg det løftet som mangler for å hjelpe deg til å ha lyst til å trene, fjerne vann og vekt fra kroppen?

Uansett må du etterhvert opp på en optimal dose! Og 100 mg er ikke en dose som ertatter det kjertelen gjorde da du var frisk.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Levaxin - skyld i endret væskebalanse?

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    smgj: Du kan ikke forbli på 100 mg Levaxin! Legen din kan vel ikke mene det? Som Anisa skrev ett eller annet sted, det mått være om du veide 38 kg.
    Det var i relation til en medicindose på 75 mcg/µg, Vigdis 100 mcg/µg er det mindste til en kropsvægt på max. 50 kg.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Lignende tråder

1. Svar: 4
    Siste melding: 11-05-11, 20:25
  2. endret smak og luktesans
    Av Aurora Sophie i forumet Nevrologiske konsekvensene av lavt stoffskifte
    Svar: 2
    Siste melding: 01-03-08, 21:34
  3. Endret smakssans?
    Av veumjenta i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 1
    Siste melding: 07-02-08, 00:58
  4. Ã… jobbe skift - kan en få endret arbeidstiden?
    Av marge i forumet Sykdomsutgifter, arbeid, trygd, NAV, sosialhjelp etc.
    Svar: 6
    Siste melding: 26-03-07, 14:51

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn