Viser søkeresultater 1 til 10 av 266
Threaded View
-
13-07-10, 17:18 #10
Sv: Sliten nybakt mamma trenger noen råd for å komme ut av dette marerittet!
For det første synes jeg veldig synd på deg nå. Lå selv på sykhus når min sønn var omtrent like gammel som babyen din og det var kjempetøft.
Tja lungeavdeling kanskje ikke så galt allikevel - er vel antagelig pga. den dårlige pusteprøven din og da må de jo finne ut hvorfor. Du har jo symptomer som passer på enhver avdeling.
Om vi er på ett riktig spor her med anemi av en eller annen type (diagnose du allerede har stilt selv, og jeg tror kanskje man har en egen magefølelse).
Milten har til oppgave å tilintetgjøre utrangerte blodlegemer. Et eget hormonsystem arbeider i takt med graden av ødeleggelse og produksjon av blodlegemer. Systemene bryter imidlertid sammen hvis man mister store mengder blod, i forbindelse med f.eks. voldsomme menstruasjonsblødninger
Faller blodmengden til halvparten av det som er normalt, fører mangelfull oksygentilførsel via de røde blodlegemene til at man overmannes av en voldsom slapphet. Enkelte får regelrett pusteproblemer - uregelmessig hjerterytme nevnte jeg tidligere idag - og er jo ikke så merkelig om det er for lite blod i omløpet?
Det fordrer ofte det reneste detektivarbeid å finne ut hva som forårsaker anemi i hvert enkelt tilfelle.
Nå håper jeg så indelig for din skyld at du treffer en detektiv denne gangen, og at det herifra bare går fremover!
H:-)
Lignende tråder
-
Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 402Siste melding: 06-02-20, 19:22 -
Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 21Siste melding: 18-09-10, 10:16 -
Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
Av Yvai i forumet PresentasjonerSvar: 3Siste melding: 10-05-10, 16:46 -
Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisinerSvar: 8Siste melding: 02-02-10, 13:01 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker