Viser søkeresultater 1 til 10 av 266

Hybrid View

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    127

Standard Sv: Sliten nybakt mamma trenger noen råd for å komme ut av dette marerittet!

Hei! Dette begynner å bli litt mye. Jeg gikk som jeg hadde tenkt til fastlegen i dag, og gjett hva? Han sendte meg rett på sykehuset IGJEN! Synes jeg så elendig ut, hadde uregelmessig hjerterytme og elendig pusteprøve. Så havnet jeg på akutten, og de slet litt med å finne en avdeling jeg passet inn i. Jeg prøvde å forklare at dette ikke er nevrologiske symptomer. Så bestemte de seg for å legge meg på endokrinologisk, men der hadde de ikke plass. Så nå ligger jeg på lungeavdelingen! Hva gjør jeg her tenker nå jeg da?

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Standard Sv: Sliten nybakt mamma trenger noen råd for å komme ut av dette marerittet!

Orker du "forlange" at de utreder deg foe binyrene nå mens du ligger der (mannen din kan forlange det hvis du ikke orker selv).
    Vet de ikke hva de skal gjøre, bør de ringe Haukeland.
    Ja, en får en meget dårlig almentilstand, og SER miserabel ut når en er binyresyk....og folk rundt en blir redde og bemerker det!!
    Kan være andre ting, men minner mye om en "kjent historie".....
    Ønsker framgang for deg--raskt...
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Sitat Opprinnelig skrevet av Herdis Vis post
    Hei! Dette begynner å bli litt mye. Jeg gikk som jeg hadde tenkt til fastlegen i dag, og gjett hva? Han sendte meg rett på sykehuset IGJEN! Synes jeg så elendig ut, hadde uregelmessig hjerterytme og elendig pusteprøve. Så havnet jeg på akutten, og de slet litt med å finne en avdeling jeg passet inn i. Jeg prøvde å forklare at dette ikke er nevrologiske symptomer. Så bestemte de seg for å legge meg på endokrinologisk, men der hadde de ikke plass. Så nå ligger jeg på lungeavdelingen! Hva gjør jeg her tenker nå jeg da?
    For det første synes jeg veldig synd på deg nå. Lå selv på sykhus når min sønn var omtrent like gammel som babyen din og det var kjempetøft.

Tja lungeavdeling kanskje ikke så galt allikevel - er vel antagelig pga. den dårlige pusteprøven din og da må de jo finne ut hvorfor. Du har jo symptomer som passer på enhver avdeling.

Om vi er på ett riktig spor her med anemi av en eller annen type (diagnose du allerede har stilt selv, og jeg tror kanskje man har en egen magefølelse).

Milten har til oppgave å tilintetgjøre utrangerte blodlegemer. Et eget hormonsystem arbeider i takt med graden av ødeleggelse og produksjon av blodlegemer. Systemene bryter imidlertid sammen hvis man mister store mengder blod, i forbindelse med f.eks. voldsomme menstruasjonsblødninger

Faller blodmengden til halvparten av det som er normalt, fører mangelfull oksygentilførsel via de røde blodlegemene til at man overmannes av en voldsom slapphet. Enkelte får regelrett pusteproblemer - uregelmessig hjerterytme nevnte jeg tidligere idag - og er jo ikke så merkelig om det er for lite blod i omløpet?

Det fordrer ofte det reneste detektivarbeid å finne ut hva som forårsaker anemi i hvert enkelt tilfelle.

Nå håper jeg så indelig for din skyld at du treffer en detektiv denne gangen, og at det herifra bare går fremover!

H:-)

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    127

Hei igjen!

Da var jeg på ny utskrevet fra sykehuset. Formen er mer elendig enn noensinne.

Skal til diverse undersøkelser videre, men de MER enn antydet at det kunne være ME. Jeg blir så skremt når de sier slik! Men jeg er egentlig overbevist om at det er stoffskiftet, og jeg prøver å fortelle meg selv det.

Legene sier at stoffskiftet er fint så lenge det er innenfor referansegrensene, uansett hvilken verdier det er snakk om. Levaxin er det eneste de vil høre snakk om. Men her inne finnes det jo mange historier som bekrefter det motsatte.

Bllir uansett deppa av å bli avfeid, og puttet i ME-boksen, bare fordi de ikke kan finne blodprøve-"beviser". Godt jeg skal til Oslo om en uke! Og at jeg har dette forumet!

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Sitat Opprinnelig skrevet av Herdis Vis post
    Hei igjen!

Da var jeg på ny utskrevet fra sykehuset. Formen er mer elendig enn noensinne.

Skal til diverse undersøkelser videre, men de MER enn antydet at det kunne være ME. Jeg blir så skremt når de sier slik! Men jeg er egentlig overbevist om at det er stoffskiftet, og jeg prøver å fortelle meg selv det.

Legene sier at stoffskiftet er fint så lenge det er innenfor referansegrensene, uansett hvilken verdier det er snakk om. Levaxin er det eneste de vil høre snakk om. Men her inne finnes det jo mange historier som bekrefter det motsatte.

Bllir uansett deppa av å bli avfeid, og puttet i ME-boksen, bare fordi de ikke kan finne blodprøve-"beviser". Godt jeg skal til Oslo om en uke! Og at jeg har dette forumet!
    Hei igjen - ME? - som Vigdis skriver - den nye sekkediagnosen når ingen av de tekniske undersøkelsene gir svar.

Tror ikke jeg har lest noe om hva du spiser/drikker? Siden du hadde svangerskapsdiabetes - hvilke kostholdsråd fikk du da? Bytte du ut noe du vanligvis spiste med noe annet. Jeg synes nemlig alle symptomene dine, problemene og blodprøver i lavere del av ref. samt tyroideaprøvene som før du begynte på Levaxin var way off kanskje kan høres ut som en eller annen forgiftning.

Satt og leste en del om helt andre ting her - mest neurologisk litteratur og substanser som påvirker hjernen og kom over ett eksempel på en gutt som viste seg å være aspartamforgiftet. Han hadde uforklarlige anfall, svimmelhet, tinnitus. Ved MR fant de en uavklart struktur i hypothalamusområdet (kan likne den du har fortalt om) som reagerte spontant på inntak av aspartam.
    Det finnes visstnok mange slike strukturer - noen av den oppstår etter fødsel - og ingen ville vært klar over at de var der, eller hatt problemer med dem om ikke noe gjorde at de begynte å gi symptomer. Ofte er dette etter hva jeg har lest giftige substanser som tilsettes næringsmidler i form av MSG og aspartam. (Det finnes hundrevis)

Du kan google Dr. Blaylock - Amerikansk neurokirurg som har skrevet boken Excitotoxins - The taste that kills. Det ligger også mye på www.dorway.com
    Jeg skal ikke gå inn i kjemien og hva som skjer skritt for skritt, og vet jo heller ikke om du drikker brus, saft, bruker suketter eller ferdigmat med mye smaksforsterker, men i tilfelle du gjør det kan det jo være en ide å forsøke å kutte det ut en periode for å se om det gir symptomforbedring.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Sliten nybakt mamma trenger noen råd for å komme ut av dette marerittet!

Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
    Du kan google Dr. Blaylock - Amerikansk neurokirurg som har skrevet boken Excitotoxins - The taste that kills. Det ligger også mye på www.dorway.com
    Jeg har fundet lidt om det og oprettet en ny tråd: Smag som dræber (The Taste That Kills)
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jun 2010
    Sted
    Vestlandet
    Alder
    54
    Meldinger
    127

Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
    Hei igjen - ME? - som Vigdis skriver - den nye sekkediagnosen når ingen av de tekniske undersøkelsene gir svar.

Tror ikke jeg har lest noe om hva du spiser/drikker? Siden du hadde svangerskapsdiabetes - hvilke kostholdsråd fikk du da? Bytte du ut noe du vanligvis spiste med noe annet. Jeg synes nemlig alle symptomene dine, problemene og blodprøver i lavere del av ref. samt tyroideaprøvene som før du begynte på Levaxin var way off kanskje kan høres ut som en eller annen forgiftning.

Satt og leste en del om helt andre ting her - mest neurologisk litteratur og substanser som påvirker hjernen og kom over ett eksempel på en gutt som viste seg å være aspartamforgiftet. Han hadde uforklarlige anfall, svimmelhet, tinnitus. Ved MR fant de en uavklart struktur i hypothalamusområdet (kan likne den du har fortalt om) som reagerte spontant på inntak av aspartam.
    Det finnes visstnok mange slike strukturer - noen av den oppstår etter fødsel - og ingen ville vært klar over at de var der, eller hatt problemer med dem om ikke noe gjorde at de begynte å gi symptomer. Ofte er dette etter hva jeg har lest giftige substanser som tilsettes næringsmidler i form av MSG og aspartam. (Det finnes hundrevis)

Jeg skal ikke gå inn i kjemien og hva som skjer skritt for skritt, og vet jo heller ikke om du drikker brus, saft, bruker suketter eller ferdigmat med mye smaksforsterker, men i tilfelle du gjør det kan det jo være en ide å forsøke å kutte det ut en periode for å se om det gir symptomforbedring.

Hei igjen!

HVa jeg spiser og drikker ja. Jeg spiser nokså normalt tror jeg. Men har blitt en del ferdige Fjorland-middager o.l. siste tiden da jeg rett og slitt ikke ORKER å lage noe. Ellers spiser jeg nok litt for lite, grunnet kvalme og manglende sultfølelse pga hypothyreosen.

Skummelt det du nevner om kunstige søtstoffer. Jeg slet for en del år tilbake med anorexi, som jeg ble frisk av i 2006/07. Jeg var i den tiden ganske hard på dette med kunstige søtstoffer. Drakk masse lettbrus b.la. Etter dette så gikk jeg bort i fra dette, fordi jeg følte at det ikke var bra for kroppen, og jeg var ekstra forsiktig da jeg var gravid. Så fikk jeg jo svangerskapsdiabetes, og ble sendt til en ernæringsrådgiver på sykehuset. Hun sa at kunstige søtstoffer ikke var farlig, og at jeg burde bruke det for å unngå høyt blodsukker. Jeg stolte på henne, og begynte å bruke en del av det igjen. Har igjen SLUTTET med det for ett år siden. Men apartamforgiftning, hvordan sjekker man det liksom?

Lignende tråder

1. Diagnosen lavt stoffskifte i januar 2010
    Av BeritM i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 402
    Siste melding: 06-02-20, 19:22
  2. Som jeg fryktet. Diagnosen lavt stoffskifte i april 2010, men prøver i grenseland
    Av Karin i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 21
    Siste melding: 18-09-10, 10:16
  3. Hei på fredag fikk jeg diagnosen 7.mai 2010
    Av Yvai i forumet Presentasjoner
    Svar: 3
    Siste melding: 10-05-10, 16:46
  4. Januar 2010. Er det tomt for ERFA thyroid?
    Av knokkel i forumet Mangel på Thyroid-medisiner
    Svar: 8
    Siste melding: 02-02-10, 13:01
  5. Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
    Av marianne i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 11
    Siste melding: 25-05-05, 11:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder