Viser søkeresultater 1 til 10 av 21

Hybrid View

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    350

Standard Sv: Avføringstest, pengene ut av vinduet?

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Hei rexxy69

Problemet, som du sa et annet sted, et at jeg gjør mange forskjellige ting samtidig. Så, hva virker? Men jeg har det bedre, mye bedre. Det er det ikke tvil om.

Kroppen føles mer i balanse. Jeg er sterkere. Tarmen med dens funskjoner kjennes mer ok. Men selvsagt, jeg har jo kuttet ut melkeprodukter som jeg har en svak allergisk reaksjon på. Det kan jo også påvirke formen. Jeg har samtidig trappet ned thyroid, som jeg har ligget litt høyt på, bruker nå 125+60 mg ERFA, eller 3 grain på gamlemåten. Og trapper sakte ned på HC, bruker nå 30 mg mot 32.5, men skal forsøke om det er ok å komme ytterligere ned.
    Så bra! Nå ble jeg glad. Som du sikkert forsto var jeg litt bekymret for hvordan dette skulle gå. Egentlig litt samme erfaring som jeg har fra tarm/mage begynte å fungere bedre selv om det var candida. Var i kjempeform -æ dessverre varte det jo ikke evig, men vi tar med oss alle de gode periodene vi får.

Søvnen er forsatt det store problemet. Jeg har jobbet med Wilsons råd. Noen netter sover jeg som en gudinne, andre netter ligger jeg som en mark og vrir meg i senga. Og alt henger jo sammen, ikke sant?
    Har du forsøkt melatonin? Eneste som funker for min egen del 2-3 mg time før sengetid. Blir advart mot melatonin og autoimmune sykdommer men jeg har ikke merket forværring.

Jeg kjenner at monotont arbeid fungerer dårlig, da blir jeg raskt sliten. Jeg må drive vekselbruk. En gammel gartner sa det slik: Det er hvile i å skifte arbeid. Det stemmer veldig bra for mitt vedkommende. Så etter en tung arbeidsøkt på noen timer kunne jeg altså gå ut og spa bed. Det kunne jeg ikke gjort for noen måneder siden!
    Vekselbruk er bra. Akkurat som ferie når man har hus og hage. Man bare endrer form for sysselsetting har jeg funnet ut. Blir allikevel langt mindre sliten av noen timer med malekosten enn min vanlige jobb.

Fortsatt god sommer og håper det blir frodig og fint i de nye bedene dine Ruth!

H:-)

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Takk for omtanke rexxy69
    Jeg forsøker melatonin, trypotophan og mye annet rart når det gjelder søvnproblemer. Nå forsøker jeg også Wilsons råd om litt mosjon før sengetid, han sier det er bra dersom kortsolet er lavt på kvelden. Så vi får se om det blir bedre over tid

ja, jeg har hørt andre også si at candidakur ga god effekt til å begynne med, men at effekten dabbet av. Jeg hadde jo ikke candida. Men de to jeg har forsøkt å kvitte meg med (pseudomonas og blastocytis), er jo vanlige, så jeg regner med at det kommer tilbake. Skeptisk er jeg fortsatt men gjort er gjort og spist er spist. Jeg har jo hatt slik hopp i bedring hele tiden, så det kan jo være andre biter av kroppen som faller på plass også. Det kan jo også tenkes at opptak av medisiner og næringsstoffer er bedre nå.

Bed i hagen: rare spiselige planter jeg aldri har hørt om, dyrkes uten giftstoffer, vekster med masse næringsstoffer, noen av dem er gamle kulturarvsplanter med aner flere hundre år tilbake. Ingen gentukling . Frø er billigst i Sverige, Impecta Jeg elsker å så og se hva som kommer opp, noen barnlige gleder må dyrkes
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
    Bed i hagen: rare spiselige planter jeg aldri har hørt om, dyrkes uten giftstoffer, vekster med masse næringsstoffer, noen av dem er gamle kulturarvsplanter med aner flere hundre år tilbake. Ingen gentukling . Frø er billigst i Sverige, Impecta Jeg elsker å så og se hva som kommer opp, noen barnlige gleder må dyrkes
    Da regner jeg med du forsøker jordskokk? Vår egen ur-potet som ikke hever insulinproduksjonen på samme måte som potet? Kan brukes både som grønnsak og som tilsetning i brøddeig.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2008
    Sted
    Oslo
    Alder
    67
    Meldinger
    5,134

Hei smjg!

Nei jordskokk har jeg ikke komme til enda, men det kan være verd å forsøke! Hagen er ikke ubegrenset i størrelse, har mange bærbusker som fyller opp endel areal. Skal forsøke brassica (kål) "Osaka Purple", "Hon Tsai Tai" og "Quarantina" (en for oss ukjent italiensk kål som minner om broccoli, men med små buketter, som gir mer jo mer du høster), urteplanten Angelica (har mange gode egenskaper, brukt som legemiddel i uminnelige tider), Amaranthus, noe spennede som heter Scorzonera hispanica, som er noen brune røtter med høyt næringsinnhold, pipeløk, en rar annen kål som også ser pen ut (!) og noe jeg ikke husker. Samt en spansk reddik med meget høyt C-vitamininnhold.

Noe såes i år, noe til våren, noe kan sås på høsten og høstes på våren, noe tåler litt kulde osv. Må nok spa litt flere bed!! Så blir det spennede å se hvordan kampen mot brunsneglene går. Har fått råd om å legge eggeskall rundt bed, så det ser litt snålt ut her... Men det fungerer i det bedet jeg har gjort det! Skal også så flere urter etterhvert, har sådd portulakk, den inneholder omega-3 og E-vitamin tror jeg det var, den skal være god. Holy Basil har jeg også krypende opp av noen potter, den skal være bra for binyrer.
    Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
    Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    • Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid

Medlem siden
    May 2010
    Sted
    Østfold
    Alder
    45
    Meldinger
    2,767

Om du vil ha noen jordskokknoller (de kan overvintre i jorda i Norge) så pm meg så skal jeg se om jeg kan få til noe til høsten. (Nå er de i full vekst og er 2m høye - ser ut som solsikker og kan dermed ikke flyttes.)

Portulakk skal være en verdifull matplante ernæringsmessig, ja. Dessverre har jeg verken smakt eller forsøkt den selv.
    Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...
    -- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Det er absolutt verd å bruke Jordskokk og Mainepe og Kålrot istedenfor Poteter, Ris og Pasta.
    Det er Vikingmat !

En blodig biff med noen av disse + 100 gram smelta smør til saus !
    Ikke en karbohydrat der !

Vi brukte slik kost i forberedelse til konkurranser.
    Kost med null karbo og trening til "veggen" i tre dager, så sndde vi helt om og spiste bare karbo de siste 3dagene.
    Tanken var at de ville kroppen overbooste karbolageret og man ville holde lenger ut i konkurransen før fettforbrenninga tok overhånd. (da går det litt saktere)
    Men - flere ble syke av kuren og klarte ikke stille !
    Ikke barebare dette emd teori og praksis.....
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn