Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
Du vil ikke få tilbakemelding på at hun er for lav før vitaminer og mineraler er under referanseverider og kommer med stjerne. Legestanden bryr seg sjelden om nedre del av referanseområdet. Det vet vi jo alt om fra stoffskifteprøver - det samme gjelder andre blodprøver.
Om hun var for lav før hun begynte på Levaxin kan jeg ikke forstå hvordan Levaxinen skal gjøre noe med vitamin og mineralstatus i kroppen. Endret kosthold ja - Levaxin nei
Be om å få utskrift av disse prøvene og post dem her..

Det var jo ikke rare greiene: Hva med FT3? og Rt3? og en ny Anti-TPO? TRAS? Hvite blodlegemer og hvite med differansieltelling er greit, samme med B12, folat, sr, crp. Selen og sink, kalsium og magnesium bør måles, sammen med kobber, ferritin, vit. A, D, E og K. Det er så enkelt og kan bety forskjellen mellom et helt og et halvt liv om hun får de rette tilskuddene

Jeg synes det er tragisk at man lar et barn gå med antistoffer og familiehistorie med hypotyreose og "venter" på ett mirakel i 6 år. Dette mirakelet er svært sjeldent. Undres samtidig over hvorfor dere alle har blitt syke. Er det noe i omgivelsene? Klor, Flour etc - tungmetaller? Hva slags kosthold har dere? Kan det ligge noe her - har resten av familien også antistoffer? Genetisk? Bruker resten av dere også Levaxin, og hvordan har dere det?
Mange spørsmål og du velger selvfølgelig selv om du ønsker å gå inn i det. For din datters skyld ville jeg (om jeg var deg) forsøkt å trenge igjennom og forsøkt å finne noen av årsakene her om mulig slik at ditt barnebarn kanskje kan slippe å få hypotyreose eller hashimotos.

Uansett fint at det går fremover med din datter - lykke til!

H:-)
Det enkleste først. Alle i som har lavt stoffskifte i familien har anti-stoffer og det virker som det er genetisk. Kostholdet har vært vanlig norsk husmannskost med mye fisk og sjømat, siden vi er alle oppvokst med sjøen.

Vi 3 voksne bruker alle sammen Levaxin, hvor det virker som det fungerer greit for min far og søster.
Jeg strever litt mer med å regulere dosen, spesielt etter at jeg gikk over til lavkarbo-kosthold. Har heldigvis en fastlege som lar meg ligge forholdsvis høyt på FT4, så lenge jeg ikke har andre symptomer på overdosering. Skal jeg fungere bra må jeg ligge over 20 på FT4. Ved sist måling lå jeg rundt 25-26.

Sykehuset var veldig fokusert på TSH-verdien, denne skulle over 10 før de ville sette i gang med behandling, eventuelt at veksten stoppet opp. De årene hun gikk til kontroll der var det ikke så mange andre symptomer utover vektøkning og symptomer på betennelsetilstand i kroppen. Det var først og fremst p.g.a. vekten og tilstedeværelsen av antistoffer som gjorde at fastlegen valgte å starte med Levaxin, siden det bare var et spørsmål om tid uansett.

Jeg skal be om utvidete prøver på vitaminer og mineraler, samt Anti-TPO og T3 på henne.
Jeg tar alltid T3, så hvorfor de ikke tok på henne forrige gang vet jeg ikke.

Tidligere prøveresultater skal jeg også be om.