Ja - meget viktig !
Så skal jeg driste meg til å se litt mellom linjene (selv om jeg vet at det kan komme et tog)

For noen få år siden ville man fått et svar som at Tyroid var farlig å bruke, og at helsevesenet ikke tok ansvar for bruken av det. Det inneholdt T3 og da kunne man få osteoperose. Det var heller ikke fritt for at det kunne overføre infeksjoner fordi materialet jo ikke var varmebehandlet.
Vi som etterspurte produktet fikk høre så ørene flagret - jeg har heldigvis glemt det meste. Fint å ha hypothyreose da

Det første jeg merker, er at det sies at TSH-instituttet ikke er brukbart for Armour. Så sies det at fT4 bør ligge øverst i området, og at hjertebank er øverste grense for hvor mye man tåler.

Jeg har jo lenge hevdet at det er viktig for den enkelte å vite dette !
Idealdosen ligger rett oppunder dette punktet.

Så sies det at det gjør ikke noe at TSH er null !
Og de som trur noe annet er tull - endelig en Norsk lege som kan si fra !

Men, jeg må jo også få referere at forskere på stoffskifteområdet sier at det SKAL være topper i stoffskiftet, eller iallfall i de stoffskiftehormoner som finnes i blodet. De har en døgnlig variasjon hos friske - særlig om morgenen produserer kjertelen mye T3 så det SKAL være en T3 topp da - og det er kanskje en (viktig) av flere årsaker til at Tyroider virker bedre !

Så kan en jo i sitt enfold håpe på at forståelsen rundt Tyroidets virkninger vil være med på å endre den selvbestaltede behandlingsmodell man følger - så også de 10.000 som idag lider under mangefull behandling endelig kan få det litt bedre.