Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard Hva er høye/lave verdier på TRAS?

Hva er høye/lave verdier på Tras? Denne prøven har jeg nok tatt flere ganger, men spurte bare etter resultatet siste gang (juni):

Tras: 5,4 (<1,5)

Hvordan forventes dette tallet å synke ved en god utvikling av Graves?

Jeg spør fordi legen var veldig opptatt av at Tras var veldig høyt fremdeles og at det indikerer at radioaktivt jod er et bedre alternativ.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Ingen som ville svare meg.....

Prøver meg på et spørsmål til: Leste på et annet forum at antistoffene kan forårsake symptomer og kanskje også før de andre prøvene er unormale.
    Jeg har spurt flere ganger om hvordan jeg skal klare å finne "mitt" nivå av FT4 i forhold til formen. Noen har svart, men jeg har ikke kunne slå meg til ro med svarene fordi formen svinger mye- fra dag til dag.

Hvis det er slik at antistoffene lager ubehag, da er det jo lett å forstå hvorfor man ikke er bra selv om de andre blodprøvene er innenfor normalområdet.

Er det fornuft i argumentet mitt - eller er jeg på tur?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Hei Brits

Høres fornuftig ut synes jeg!

Jeg har også lest det at mye antistoffer kan lage symptomer. Har du bare TRAS? Eller har du andre antistoffer utenom?

Jeg har forstått det slik at TRAS skal synke ved medisinering og det er vel derfor han er "bekymret". Om dette er veldig høyt vet jeg faktisk ikke. Har du vært hos spesialist?? Kanskje du skulle prøve å få en time på Aker?
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Min lege kan dette. Her trengs ingen spesialist. Bare så du vet det !

Fra spøk til alvor: Han vil ikke henvise, bare til radio..........

Jeg vet bare om resultatet av Tras. Vet ikke om det er tatt noen andre prøver på andre antistoffer.

Ellers så er du vel glad for at du har fått et navn på plagene dine, selv om det er et drittnavn, men det er bedre enn "det er bare psykisk."

Det blir kanskje litt mange smileys, men det er så kjekt.... barnslig glede.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Smilys er bra også i mengder!!!!

Jeg har enda ikke et navn, men vet 100% sikkert, at det er lavt stoffskiftet jeg har. Regner med at jeg har Hashimoto's siden jeg har en autoimmun versjon.

Si til legen din at du ikke vil vurdere rad.jod om du ikke får treffe en spesialist. Og hvis ikke får du få time hos en annen lege... TEITE LEGER! SLIK SKULLE VI GJØRE MED DEM!!
    Har du tatt ultralyd av kjertelen?? Og prøve om hvordan du tar opp jod i kjertelen?? Kanskje han vil sende henvisning til det? Det blir gjort på Aker
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Stavanger
    Meldinger
    344

Standard

Vi trenger jo disse legene også så vi får vel bare finne oss i at kjemien ikke alltid er den beste

Jeg tok ultralyd i vinter. Ventetiden var veldig kort, tror det var 1-2 uker. Legen fant ingen svulster, men sa den var betent og veldig rød.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Ja vi trenger dem. Men vi har litt for mye kamp for å få noe som ikke er så mye.. En time hos spesialist f.eks. Det er litt vel vanskelig å ha denne typen lidelser. Det ligger å ulmer til vi sprekker!
    Hilsen Anne Ma

Lignende tråder

1. Svar: 4
    Siste melding: 11-05-11, 20:25
  2. Lave verdier av vit. D og stoffskifte problemer
    Av Shanita i forumet D-vitamin
    Svar: 0
    Siste melding: 16-10-07, 06:39
  3. Lave verdier av FT4 og FT3
    Av marge i forumet Normalverdiene?
    Svar: 10
    Siste melding: 24-02-07, 16:25
  4. Hva er høye/lave verdier på TRAS?