Viser søkeresultater 1 til 10 av 27

Hybrid View

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard Sv: Lavt stoffskifte eller binyretretthet??

Sitat Opprinnelig skrevet av Berit1974 Vis post
    Ok, takk for svar. Jeg sover ganske urolig om dagen. Må ofte på do for å late vannet av en eller annet grunn, og det er slitsomt. Flere som har det sånn? Lurer på om det kan ha noe med binyrer å gjøre.

Har aldri hatt problemer med innsovning før i det siste, jeg føler med litt gira og har hjertebank, så det er vel et tegn på at dosen er for høy.

En god natts søvn og å våkne uthvilt og virkelig klar til å starte dagen, det hadde vært noe... kommer forhåpentligvis en vakker dag
    Har du mye vann i kroppen nå? Hvis man har mye vann i kroppen er det ofte slik at dette gjerne vil ut om natta. Vann i kroppen pumpes lettere tilbake i omløpet når man ligger, og så må man på do. Det er også slik at væskemengden øker når det er varmt i været. Selv får jeg alltid mye mer hevelse i bena på sommeren enn ellers i året, så jeg er glad for alle kaldere dager. Jeg må også opp flere ganger om natta, og jeg ligger i en seng hvor jeg hever fotenden så høyt at jeg har anklene i ca hjertehøyde (unntatt når jeg ligger på siden). Dette er det en fysioterapeut som har anbefalt meg.
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Fenomenet har flere forklaringer - det meste har jo det ?
    Hypofysehormonet vasopressin ADH er med flere inne i bildet : http://www.morfosa.org/medweb/anatom...-i-kroppen.htm
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Apr 2010
    Sted
    østlandet
    Alder
    51
    Meldinger
    800

Sitat Opprinnelig skrevet av sonja Vis post
    Har du mye vann i kroppen nå? Hvis man har mye vann i kroppen er det ofte slik at dette gjerne vil ut om natta. Vann i kroppen pumpes lettere tilbake i omløpet når man ligger, og så må man på do. Det er også slik at væskemengden øker når det er varmt i været.
    Jeg har nok litt vann i kroppen men ikke så mye. Merker ingenting på fingre eller ansikt, dog kanskje litt i leggene. Takk for svar i alle fall

Lignende tråder

1. Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
    Av Vigdis i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifte
    Svar: 953
    Siste melding: 09-09-14, 21:29
  2. Lavt stoffskifte eller utbrent??
    Av Søvniiiig i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 25-01-09, 12:37
  3. Lavt stoffskifte eller ?
    Av Sonye i forumet Lavt stoffskifte i grenseland
    Svar: 3
    Siste melding: 13-03-08, 17:56
  4. Har jeg lavt stoffskifte eller.....?
    Av jan-1962 i forumet Lavt stoffskifte hos menn
    Svar: 8
    Siste melding: 21-01-08, 17:54
  5. TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
    Av Unn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 6
    Siste melding: 29-05-07, 18:08

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •  

Logg inn

Logg inn