Sitat Opprinnelig skrevet av n`Finn Vis post
Stoffskiftet legger jo grunnlaget for all aktivitet i kroppen - også binyreaktiviteten. Uten tilstrekkelig stoffskifteaktivitet, vil ikke binyrene klare å oppfylle kroppens krav.
Det minder mig om dengang, min datter var baby, en særdeles nysgerrig en af slagsen, og nogle gange blev for træt til at spise og for sulten til at sove....
Samme slags lukket cirkel.

Det eneste, der var at gøre ved det - med babyen - var at arbejde i to spor, altså forsøge sig med en lillebitte smule mad skiftevis med lidt hvile. Til sidst mæt, sovende baby

Og lidt det samme her; jeg havde for et par uger siden en krise, hvor jeg følte mig slidt, selvom jeg var stærk også. Skar ned fra 3- 3½ grains til 2 grains Erfa igen, fået flere kræfter og føler, jeg kan rykke videre.

Jeg har ind imellem taget melatonin 3mg og forsøgt at prioritere min søvn ... Det hjælper voldsomt på projektet!! Men det er så ikke helt ligegyldigt, hvornår man sover; jeg kan godt ta' en lur (30-40 min.) om eftermiddagen, det forhindrer mig i at blive overtræt. Men gå i seng alt for sent går ikke, middagslur eller ej. Jeg læste engang at kvaliteten af søvnen er bedst før midnat... og det er sandt
Faktisk tæller den dobbelt for kroppen i forhold til den søvn, man får efter midnat! Siger de kloge selv. Jeg kan mærke, det er sandt (men øv, jeg vil både gerne hygge og lave en masse om aftenen... går bare ikke)