Viser søkeresultater 1 til 10 av 27
Threaded View
-
03-07-10, 12:36 #7
Sv: Lavt stoffskifte eller binyretretthet??
Tusen takk for svar Nielsigne, Berit1974 og n`Finn

Det er interessant det Henri Kafo sier.. Balder & co fikk overtalt meg til å dele dosen i tre i stedet for 2.... Ganske umiddelbart etter at jeg delte dosen i tre i stedet for 2, begynte jeg å legge på meg..
I dag tok jeg 90 mg thyroid kl 7.30 og 60 mg kl 11.30... Skal jammen prøve å ta hele dosa på morgen en dag, men gruer meg litt fordi jeg er ganske sikker på at jeg vil få voldsom hodepine... og bli hyper og sur på jobb
MEN jeg må, som nevnt før, si jeg undrer meg over hysteriet rundt inntak av t3 i blandt legene... En dame jeg kjenner tar 150 mg levaxin og 20 mg lio i ett på morgen. Hun har det veldig bra på det. Har ingen klager. Mange her på forumet må opp i slik en dose med t3 og mer. Jeg er jo ikke oppe i 20 mg t3 enda, og driver da å deler opp dosene fordi legen min på Balder i samarbeid med mr. Omdal, ikke likte at jeg tok hele 90 mg Thyroid på morgenen. Det ble for mye mente de, og jeg kunne da risikere å gå på en smell etterhvert..
Uansett merker jeg at det er riktig for min kropp å ta ganske mye thyroid først på dagen.. Om jeg skal dele opp dosen i 1 eller 2 må jeg prøve meg fram til.. Men det virker også som kroppen vil ha store doser når jeg først tar thyroid for å bli kvikk og årvåken.
I går hadde jeg heldigvis en flott dag på jobb da jeg tok hele dosa før kl 12.00. Klarte å være tilstede i enhver situasjon, og fikk gode tilbakemeldinger fra både pasienter og kolleger.. Hipp hurra for dere her påforumet sier jeg bare, som har hjulpet meg på beina, og dermed gjør at jeg faktisk kan hjelpe andre..
Lignende tråder
-
Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
Av Vigdis i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 953Siste melding: 09-09-14, 21:29 -
Lavt stoffskifte eller utbrent??
Av Søvniiiig i forumet Lavt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 25-01-09, 12:37 -
Lavt stoffskifte eller ?
Av Sonye i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 3Siste melding: 13-03-08, 17:56 -
Har jeg lavt stoffskifte eller.....?
Av jan-1962 i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 8Siste melding: 21-01-08, 17:54 -
TRAS, lavt eller høyt stoffskifte???
Av Unn i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 6Siste melding: 29-05-07, 18:08

Andrè Bjerke.
Svar med sitat

Bokmerker