Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
Hei, smgj

Du tror ikke at syklussvigningne også kan skyldes binyretretthet, da? Noe vi har skrevet om bl.a i denne tråden: https://www.stofskifteforum.dk/showt...highlight=mens

Min form svinger med syklusen, og jeg setter dette i sammenheng med varierende kortisolnivå gjennom syklusen.
Jeg tror vel ikke det siden jeg ikke opplevde annet enn humøret "premenstruelt" (ingen smerter, ømme bryster etc). Resten av meg var hypo(iallfall identisk med sånn jeg var før jeg fikk medisin) - og det var også blodprøven tatt i denne perioden sammenliknet med de andre jeg har tatt etter oppstart på levaxin.

Jeg tror egentlig at kroppen min reagerer på tilsiget av stoffskiftehormon med å sette igang prosesser som har vært skrudd av. Som mensen. Og at det i sin tur skaper behov for mer stoffskiftehormon. I sær siden syklusen hos kvinner normalt medfører økt metabolisme tror jeg at det også slår ut på stoffskiftehormonforbruket...

Men... dette er antakelig noe jeg får anledning til å utforske videre.

(Bruker rosenrot og pregenelone annenhver dag. Det bør støtte opp under binyrer og hormonbalansen, sånn som jeg har forstått det.)