Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Men så var det jo pizza med kebab, og mens jeg spiste strejfede tanken mig, at der kunne være noget usundt krydderi, fx det såkaldte 3. krydderi. Og det var der jo nok (ligesom en masse andet skidt, sikkert) Så måske er mine ødemer simpelthen en immunreaktion, tænker jeg.
Hvis det var en immun reaktion (allergisk), ville du opleve en straks-virkning efter ganske få mundfulde af maden. Desuden bruges Det Tredje Krydderi mest i det asiatiske køkken og i industrifremstillede fødevarer.

Sitat Opprinnelig skrevet av Vigdis Vis post
Nielsigne, jeg har det som deg, svetter nesten ikke, og blir hoven i varmen. Jeg har vært slik så lenge jeg kan huske. Hvis jeg går tur og det er varmt, ser fingrene mine ut som små pølser. Så jeg skal teste ut rådet ditt, Anisa, og spise mer salt!
Det er ikke mit råd, Ruth Lægen John W. Tintera har skrevet artiklen, hvorfra mit "klogskab" stammer. "Ankle and/or Finger Swelling: John Tintera, M.D. was an early pioneer in recognizing and treating adrenal insufficiency. He wrote that salt is a diuretic and that hypoadrenocortics (patients with low adrenal cortex function) retain fluid because the body is trying to hold onto the salt. When enough salt is consumed, the body takes what it needs and excretes the rest. If the ankle edema is due to insufficient salt, the edema will usually disappear in three days after taking adequate salt. If it does not disappear in five to six days, potassium may also be needed. Vitamin B6 is also helpful for edema not only because it has a diuretic effect but also supports the adrenal cortex." Kilde...

Det hjælper også en hel del, at jeg har ikke set skyggen af ødemer i de mange år, efter at jeg har fjernet ordet "saltfattigt" fra mit ordforråd. Samtidigt forsvandt mental træghed, nu jeg husker tilbage, men det er måske en helt anden historie...