Viser søkeresultater 1 til 10 av 226
Tråd: Operert for graves -94
Hybrid View
-
02-07-10, 08:36 #1
Sv: Etalpha-d-vit
[QUOTE=n`Finn;89216]Etalpha-d-vit er D2.
Såvidt jeg kunne bring på de rene.
Og - er der så, er dette ikke brukbart etter min mening, men det er det eneste preparatet som er godkjent !
Hmmm n`Finn trur kanskje du må sjekke opp det der litt bedre
-
02-07-10, 12:01 #2
Må visst det Pusur.....
Etalpha-d-vit er alfakalsidol - altså kroppens aktive hormon laget av D-vitamin. Blodprøven er S-OH-1,25.
Den var litt vanskelig å finne, så jeg tok det på husken og forvekslet med Afi-D2Forte, som har vært nevnt tidligere. D2 finnes først og fremst i plantekost. Kantareller har mye.
Men jeg mener behandling med Etalpa må være en tidsbegrenset akuttbehandling.
En langvarig behandling vil være mot det jeg mener men bør tilstrebe.
Og det er først og fremst sol (Sorry Blondie, men jeg tar vel imot en invitasjon på ei skikkelig fiskemølja....)
http://www.relis.no/nb-NO/Publikasjo...minmangel.aspx
Det er enten nytt for meg, eller gammel viten, at både D2 og D3 må aktiveres for å danne kalsitrolet.
Vår kropp kan ikke nytte D2 (rotter kan!) og må omdanne dette til D3, som er kroppens lagerbeholdning som det dannes aktivt hormon av.
Å behandle med aktivt hormon må ses på som en nødløsning som børe gå paralellt med inntak av D3.
Den står ikke her ?
http://www.blaarev.no/FileStream.aspx?Id=4380• Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.
-
02-07-10, 12:51 #3
Om ikke sol, så kan faktisk en solseng med riktig stråling også hjelpe som et alternativ til "the real thing".
Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Dere som er operert! Bergen eller Stavanger? Hvor er de beste kirurger?
Av irina i forumet OperasjonssalenSvar: 4Siste melding: 13-11-11, 09:25 -
Operert for kreft
Av Tuppelura i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 12Siste melding: 10-08-10, 19:56 -
Jeg ble operert i to omganger
Av Idea i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 2Siste melding: 09-08-10, 15:58 -
Jeg ble operert for tre uker siden.
Av ANNEM i forumet OperasjonssalenSvar: 3Siste melding: 26-03-10, 16:14 -
Operert.....
Av Hege i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 12Siste melding: 12-08-05, 08:40

Svar med sitat

Bokmerker