Hei på deg
Jeg skjønner godt at du er sliten med de problemene du har. Trist å høre at leger fortsetter med å neglisjere prøvesvar som skulle vært tatt tak i. Det positive oppi dette er at du nå har begynt å finne info selv.
Jeg skal prøve å kommentere de tingene jeg selv har litt erfaring med.

Sitat Opprinnelig skrevet av Herdis Vis post
Prøvene har vært normale siden mars i følge legen min.
Her ville jeg fått utskrift av alle prøvesvarene, tidligere leger har jo bevist at de ikke tar dette alvorlig nok.

Jeg har mange symptomer, men det verste fysiske symptomet jeg har er er nesten ØRESUS. Konstant to pipetoner i øret som jeg har hatt siden desember. Legene sier at det ikke skylder hypothyreosen, og at det ikke finnes noen kur. Men det må da ha noe med saken å gjøre? Jeg blir snart gal. Er det noen andre somvet dette/har opplevd dette?
Jeg fikk øresus etter at jeg fikk lavt stoffskifte, dette vet de rett og slett ikke og burde derfor ikke uttale seg så bastant (etter min mening).

En tredje forklaring jeg har fått er at de antistoffene jeg produserer fortsatt er skyhøye. De var i juni på 1300, og legen min forklarer at de lager mange av de samme symptomene, og antistoffer er noe man ikke kan gjøre noe med. Hm.... Stemmer dette?
Jeg tror det er riktig at de lager mange symptomer, men det hevdes her på forumet at det er flere ting som trigger antistoffer, bl.a. gluten.

Uansett har jeg i dag vært hos legen igjen og klagd min nød. Han har i samråd med indremedisiner nå endelig gått med på å gi meg en kombinasjonsmedisin LEVAXIN/LIOTHYRONIN. Jeg skal da redusere levaxindosen fra 125 til 50 mg, samtidig som jeg begynner på Liothyroning med 20mg. Noen som har erfaring med dette? Kan dette hjelpe meg?
En av de tingene jeg har lært etter disse årene er at ingen lenger forteller meg hvor mye medisin jeg tar. Det er skremmende at de som gir deg dette rådet er de som har «ansvaret» for at du skal bli bedre av dette. Jeg hadde maks gått ned til 100 og samtidig tatt 2 × 5 µg Lio i noen dager og så økt Lio til 2 × 10 µg etter noen dager (første dose sammen med Lev om morgenen og neste kanskje 4–5 timer etter – prøv deg frem).

Lio tas to ganger fordi noen får hjertebank av T3. Det er også noe du må erfare selv.

Jeg ser du har forhøyet TRAS og ifølge de som har det her kan det gi mange svingninger i formen og problemer med å tilpasse dosen. Men det får du sikkert litt info om av de som kjenner til det.

Jeg ønsker deg lykke til videre med håp om at du orker å kose deg litt med gutten din