Heisann
Anbefaler deg å forsøke å fokusere på å få hormonene dine mer oppe å gå, før du mer gradvis tar tak i kosthold og trening. Når du føler deg slik som nå er det ikke lett å ha tiltak til å starte med "slanking". Du bør bare oppsøke legen på nytt, å si at du ønsker deg tilbake på thyroid igjen. Hvorfor i all verden skal du vente en stund for å se om du blir bedre? Du har i utgangspunktet ventet lenge nok nå synes jeg:-)

For å komme i gang med vektreduksjon vil jeg personlig anbefale deg å be legen din skrive ut Reductil. Ikke alle har like god effekt av dette medikamentet, så nå beskriver jeg min erfaring. Det er et medikament som reduserer appetitten din, så kan du fokusere på små, hyppige måltid. Man må ha en BMI på over 30 for å få skrevet ut dette og det har du jo. Dette medikamentet er ikke en lettvint løsning til vektreduksjon, men det gjør det lettere å motivere seg, fordi jeg mistet suget etter søtt og det er lettere å spise lite. Jeg ble veldig tørr i munnen og drakk mye vann når jeg brukte dette og det gjør jo at magen fylles med annet enn kalorier;-)

Understreker nok engang at dette ikke er en mirakelløsning, men en støtte når man bør ned i vekt og mangler motivasjon. Jeg gikk ned 17 kg på ca 3 måneder og var da på idalvekten på 66 kg (BMI på ca 23-24). Men måtte gjøre en innsats både med kosthold og trening.